Societatea comercială Transmixt SA a transmis Consiliului Județean Sibiu două solicitări privind modificarea graficelor de circulație și a programului de transport pe mai multe trasee Acestea prevăd anularea traseelor care au fost preluate de Tursib pentru transportul metropolitan. Conducerea societății spune că modificările sunt necesare pentru a nu majora tarifele, extinderea transportului public local afectându-i veniturile.
Transmixt SA mai motivează cererea prin faptul că, de la data atribuirii contractului de delegare a gestiunii, în 2021, au apărut schimbări generate de programele de activitate ale unor societăți comerciale, ale unităților de învățământ, precum și scăderea continuă a numărului de călători pe traseele județene la anumite intervale orare.
Totodată, despre începerea activităților de transport local metropolitan, care a început pe 1 iulie 2025, conducerea societății argumentează că acesta ar fi dus la o scădere directă a numărului de călători și, implicit, a numărului de bilete și abonamente vândute. În scrisoarea adresată autorităților județene conducerea Transmixt menționează că „am fost afectați direct”. Calculele transportatorului arată o scădere de 40% pentru două grupe de trasee.
Adminsitrația județeană a luat act de solicitări și a prevgătit două proiecte de hotărâre pe care le-a inclus pe ordinea de zia a ședinței din 30 octombrie.
Operatorul subliniază că nu se pot desfășura activități în condițiile actuale din cauza pierderilor economice și a transmis propuneri de modificări.
„Facem precizarea că pentru o cursă pe care trebuie să o executăm în care călători sunt în multe cazuri doar un maxim de 5 (10% grad de ocupare a autocarului) aceștia fiind ocazionali, costurile noastre de exploatare, taxele, impozite, TVA etc., sunt cu mult peste posibilitatea de a le susține. Trebuie avut în vedere că fiind o societate comercială avem costuri directe și indirecte pe care nu le putem acoperi decât din activitățile pe care le desfășurăm neavând nici o compensație din partea vreunei autorități ale statului și astfel suntem în imposibilitatea de a continua să operăm acele curse fără a solicita în schimb creșterea tarifelor la bilete și abonamente”, scrie administratorul Transmixt în solicitarea către CJ Sibiu. Acesta precizează că societatea nu dorește majorarea costurilor pentru pasageri.
„Nu ne dorim să creștem tarifele tocmai cunoscând situația tot mai precară din punct de vedere economic la nivel de țară, practic o mărire a tarifelor afectând consumatorul direct de servicii de transport respectiv cetățenii județului Sibiu din zonele pe care ne desfășurăm activitatea”, se mai arată în document.
Sibiu – Gura Râului și Sibiu – Agnita, printre traseele afectate
Solicitarea Transmixt vizează modificarea programului de circulație pentru mai multe trasee, printre care:
Grupa de trasee nr. 1:
Traseul 003 SIBIU – ORLAT – GURA RÂULUI.
Traseul 004 SIBIU – ORLAT.
Grupa de trasee nr. 3:
Traseul 005 SIBIU – ROD – JINA.
Traseul 009 SIBIU – DAIA – VURPĂR.
Traseul 011 SIBIU – AGNITA (sau SIBIU – MARPOD – AGNITA).
Grupa de trasee nr. 7 (adăugate ulterior):
Traseul 027 SIBIU – MÂNDRA – PĂUCA.
Traseul 028 SIBIU – OCNA SIBIULUI – TOPÂRCEA.
Modificările propuse se axează în principal pe eliminarea, devansarea sau adaptarea curselor care înregistrează lipsă de călători sau care erau destinate navetiștilor și elevilor, dar care nu se mai justifică în contextul actual.
Spre exemplu, pentru traseul 003 Sibiu – Orlat – Gura Râului se solicită modificarea programului prin eliminarea mai multor curse de la anumite ore sau devansarea cu 15 minute a altora.
Vedeți aici propunerile de modificare.
Transmixt solicită și modificarea traseului județean 011 Sibiu – Marpod – Agnita, prin eliminarea unor stații și introducerea unor stații noi, respectiv preluarea tarifelor de la stațiile eliminate și aplicate noilor stații incluse în traseu:
Tarifele stației Nocrich – ram (30 km) vor fi atribuite stației Marpod ram (30 km);
Tarifele stației Chirpăr (43 km) vor fi atribuite stației Vecerd (45 km);
Tarifele stației Veseud – ram (48 km) vor fi atribuite stației Ighișu Vechi (47 km) și stației Bârghiș (50 km);
Tarifele stației Ghijasa de Sus (53 km, Traseul 010 Sibiu – Alțîna – Ghijasa de Sus) vor fi atribuite stației Coveș (56 km).
Este prevăzută și suspendarea prestării serviciilor de transport pe traseele județene care au fost preluate între timp de către operatorul de transport local Tursib SA în cadrul ADI Transport Metropolitan Sibiu. Este vorba despre traseul 001 Sibiu – Cristian; traseul 006 Sibiu – Poplaca; traseul 008 Sibiu – Cașolț – Nou și traseul 026 Sibiu – Loamneș, întrucât călătorii din UAT Loamneș sunt transportați pe traseul județean 027 Sibiu – Mândra – Păuca.
Amintim că primele autobuze ale transportului metropolitan au început să circule pe 1 iulie în acest an. Acesta se va extinde etapizat, iar în primă fază este implementat în trei localități: Poplaca, Roşia şi Cristian.
16 curse din Cristian, 13 din Poplaca și 12 din Roșia
Programul de circulație adoptat de autoritățile locale în primăvara acestui an, prevede în cazul comunei Cristian 16 curse zilnice către Sibiu, între orele 05:30 și 23:50, în timpul săptămânii, și opt curse zilnice, sâmbăta și duminica. Autobuzele dedicate comunei Cristian au, în comună, stația de pornire la ieșirea înspre Orlat. Traseul acestora urmează strada IV după care intră pe drumul european E81 și se opresc în Sibiu, în Zona industrială vest, după ce urmează itinerariul șoseaua Alba Iulia – str. Salzburg – str. Monaco – str. Barcelona.
În cazul comunei Poplaca, aceasta e legată de Sibiu prin 13 curse în zilele lucrătoare (în intervalul 05:20 – 23:55) și șapte în cele nelucrătoare (în intervalul 06:00 – 23:55). Capătul de linie în Poplaca este la ieșirea înspre Orlat, în timp ce în Sibiu, capătul de linie e în cartierul Valea Aurie. În Sibiu, înainte de a opri, autobuzele fac o mică buclă urmând străzile Calea Poplăcii – Valea Aurie – Poiana – Ludoș – Calea Poplăcii – Valea Aurie – Poiana.
Cu 12 curse programate pe zi, în zilele lucrătoare, locuitorii comunei Roșia au cea mai scăzută frecvență a transportului public din zona metropolitană a Sibiului, având în vedere și modul în care sunt distribuite satele comunei. Din cele două autobuze alocate comunei, unul pornește din satul Roșia, iar cel de-al doilea din Cornățel.
Programul de circulație urmează să fie, însă, ajustat în caz de nevoie, anunță autoritățile.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 3239


Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Gelu
Acum 1 oră
Lucian
Acum 2 ore
Emil
Acum 2 ore
Poze, poze, poze -vedetisme si sefii
Acum 2 ore
Emil