Duminică,
17.08.2025
Partial Noros
Acum
31°C

Sibiul nu intenționează să introducă ”rovinietă” pe modelul Brașovului, pentru autovehiculele de mare tonaj

Sibiul nu intenționează să introducă ”rovinietă” pe modelul Brașovului, pentru autovehiculele de mare tonaj

Consiliul Județean Sibiu anunță că nu intenționează să introducă în viitor o taxă de drum suplimentară pentru camioanele de mare tonaj care tranzitează anumite șosele din județ, pe modelul Brașovului.

Modelul Consiliului Județean Brașov, acolo unde se intenționează taxarea emiterii permiselor de liberă trecere pe drumurile judeţene pe care sunt instituite limitări de tonaj, nu va fi preluat la Sibiu, anunță CJ Sibiu într-un răspuns transmis Turnul Sfatului.

Taxarea suplimentară din Brașov ar fi trebuit să intre în vigoare începând cu 15 ianuarie 2025, se arată într-un comunicat de presă al instituției,însă decizia s-a amânat în urma unei întâlniri pe care conducerea CJ a avut-o cu reprezentanţii Federației Operatorilor Români de Transport şi cei ai mediului politic braşovean. În cadrul acesteia s-au formulat unele propuneri asupra cărora discuţiile vor continua.

CJ Sibiu: ”În momentul de față instituția noastră nu are în vedere introducerea de noi taxe cu privire la utilizarea drumurilor județene”

Consiliul Județean Sibiu susține într-un răspuns transmis Turnul Sfatului că există deja o taxare pentru transporturile care depășesc o anumită greutate.

”Cu privire la oportunitatea introducerii a unei taxe pentru transportul agabaritic pe drumurile județene, vă comunicăm: - Prin HCJ nr. 304 din 19/12/2024 - privind stabilirea taxelor și tarifelor locale ale UAT - Județul Sibiu pentru anul bugetar 2025, Consiliul Județean Sibiu a stabilit deja tarifele pentru autorizarea transporturilor rutiere pe drumurile județene efectuate de vehiculele rutiere a căror masă totală maximă admisă sau ale căror dimensiuni maxime de gabarit depășesc limitele prevăzute în Anexele 2 și 3 la Ordonanța Guvernului nr. 43/1997, privind regimul drumurilor, republicată, aplicabile pentru anul 2025.

Precizăm că aceste tarife nu au caracter de rovinietă, ci sunt tarife aferente eliberării autorizației de transport special pe drumuri județene, atunci când operatorii economici transportă încărcătură indivizibilă sau care, fără încărcătură, depășesc constructiv masele și/sau dimensiunile maxime admise.

În momentul de față instituția noastră nu are în vedere introducerea de noi taxe cu privire la utilizarea drumurilor județene”, se arat în răspunsul transmis de către Consiliul Județean.

16 tronsoane din Brașov, taxate suplimentare pentru anumite autovehicule

Reprezentanții forului județean subliniază în comunicatul de presă faptul că această taxa de liberă trecere nu este o vignetă, deoarece nu afectează nici toate drumurile de interes judeţean şi nici pe toţi participanţii la trafic, ci doar cele 16 tronsoane pe care existau limitări de tonaj, instituite din cauze obiective.

De altfel, limitările traficului greu pe respectivele drumuri judeţene sunt în vigoare de mai mulţi ani, iar permisele de liberă trecere solicitate Consiliului Judeţean Braşov ar fi trebuit să reprezinte mai degrabă o excepţie pentru autovehiculele a căror masă maximă autorizată depășea limita de tonaj impusă, nicidecum o regulă.

„Considerăm că introducerea acestei taxe este justă şi justificată obiectiv, obiectivul ei principal nefiind colectarea unor venituri substanţiale la bugetul judeţean, ci scăderea traficului greu pe drumurile care nu permit acest lucru”, transmite Consiliul Județean Brașov.

Dacă noile propuneri vor fi benefice, în măsura în care va fi nevoie administraţia judeţeană va opera modificări în Regulament, în vederea unei implementări cât mai bune şi mai corecte a acestei măsuri pentru toate părţile implicate. Data de la care aceasta se va pune în aplicare va fi anunţată din timp.

Drumurile judeţene din zona Braşov pe care este instituită limitarea de tonaj sunt:

– DJ 106 B Vulcan (DJ 112 A) – Holbav – Paltin (DJ 106A) km 0+000–6+505, limită 7,5 tone;

– DJ 108 Hărman (DJ 112A) – Sânpetru km 0+000–4+380, limită 7,5 tone;

– DJ 112: Hărman – Podu Olt – lim. Jud. Covasna km 0+000–10+100, limită 3,5 tone;

– DJ 112 A Hărman – Bod – Hălchiu – Codlea – Vulcan – DN 73A km 0+000–38+980, limită 7,5 tone;

– DJ 112 B: Intersecţie A3 – Vulcan km 2+151–5+030, limită 7,5 tone;

– DJ 112 C Hălchiu – Satu Nou – Dumbrăviţa – Vlădeni km 0+000–15+500, limită 7,5 tone;

– DJ 103 Braşov – Sânpetru – Bod – lim. Jud. Covasna km 0+000–17+987, limită 7,5 tone;

– DJ 113 Sânpetru (DJ 103) – Preventoriu TBC Sânpetru km 0+000–2+500, limită 7,5 tone.

În zona Făgăraş există patru drumuri judeţene cu limitări de tonaj, respectiv:

– DJ 103D: Viștea de Jos – Viștea de Sus (DJ 104A) km 0+000–5+106, limită 7,5 tone;

– DJ 104B: Făgăraş – Ileni – Hârseni – Sebeş km 4+604–13+862, limită 12 tone;

– DJ 104C: Făgăraş – Hurez – Săsciori – Recea km 4+972–12+700, limită 12 tone

– DJ 105B: DN1 Sâmbăta de Sus – Staţiunea climatică Sâmbăta km 0+000–14+620, limită 12 tone.

În ceea ce priveşte drumurile judeţene din zona Rupea, limitarea de tonaj se aplică pe următoarele patru tronsoane:

– DJ 104 D: Făgăraş – Şoarş – Bărcut – lim. Jud. Sibiu km 1+960–27+400, limită 12 tone;

– DJ 105 Voila – Cincşor – Cincu – lim. Jud. Sibiu km 0+000–18+843, limită 12 tone;

– DJ 105 A: lim. Jud. Sibiu – Cincu – Rotbav – Şoarş – Văleni – Lovnic – Jibert – Dacia – Rupea km 29+473–81+600, limită 12 tone;

– DJ 131 A DN 13 (Gara Rupea) – Homorod (DJ 132) km 0+000–2+878, limită 3,5 tone.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

2 comentarii

Newman

Acum 6 luni

In jud. Sibiu ar trebuii ca cei platiti sa suprvegheze respectarea sarcinii pe osie admisa pe drumurile judetene sa-si faca datoria.Vezi druml sibiu agnita teabilitat la 6 T pe axa si pa care circula autobuze cu 10t pe axa si o multime semiremorci de la Total NSA sau racoante care depasesc cu mult incarcarea admisa de constructorul drumului. Acesta nu este singurul drum unde nu se respecta sarcina admisa pe osie si autoritatile se fac ca nu vad, ducand la degtadarea rapida a acestora.
Raspunde

Ciobrânzan Dann

Acum 6 luni

Pai nu or fi prosti sa-l taxeze pe marele sponsor al madamei campean cu sute de camioane , total sna ,ca o sa-i mareasca chiria !
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus