Joi,
27.03.2025
Ceata
Acum
10°C

Strabag, după ultimatumul Primăriei referitor la Podul Gării: ”Resurse semnificative continuă să fie alocate”. Despre apa care se prelinge pe sub pod: „Este absolut normal”

Strabag, după ultimatumul Primăriei referitor la Podul Gării: ”Resurse semnificative continuă să fie alocate”. Despre apa care se prelinge pe sub pod: „Este absolut normal”

Reprezentanții ARL SA Cluj, companie de construcții deținută de austriecii de la Strabag, spun că mai puțin din 1% din lucrări au mai rămas de executat la Podul Gării, închis vara trecută pentru reabilitare și cu termen inițial 4 noiembrie 2024. Somați de Primăria Sibiu să termine lucrările și remedierile până vinerea viitoare, constructorii spun că apa care se vede infiltrată sub pod în timpul intemperiilor este un lucru normal, deoarece așa este gândit sistemul de drenaj al apei din carosabil.

După ce Turnul Sfatului arăta la finele anului trecut că lucrările la Podul Gării prezintă o serie de neconformități, infiltrarea apei de-a lungul grinzilor fiind vizibilă după o ploaie ușoară, reprezentanții Primăriei Sibiu au anunțat în cursul zilei de miercuri că au notificat ultimativ constructorii, amenințați cu rezilierea contractului, executarea garanției de bună execuție și solicitarea de acoperire a prejudiciilor „prin neexecutarea la timp și conform standardelor tehnice a lucrărilor”.

Turnul Sfatului a solicitat relații celor de la ARL (Antrepriza de Reparații și Lucrări) Cluj SA, care în preambulul răspunsului lor au invocat „zeci de ani de tradiție” și „o reputație solidă pentru calitate și profesionalism”. 

„Proiectul Podul Gării din Sibiu s-a confruntat cu anumite provocări inerente proiectelor de această complexitate, iar acestea au fost gestionate în strânsă colaborare cu beneficiarul și proiectantul general. Echipa operativă a rămas pe deplin angajată în asigurarea continuității lucrărilor, concentrându-se pe respectarea standardelor tehnice și a celor mai bune practici pe tot parcursul proiectului. Lucrările rămase de executat reprezintă mai puțin de 1% din amploarea totală a proiectului, iar resurse semnificative continuă să fie alocate pentru a se asigura că proiectul este finalizat conform cerințelor Beneficiarului”, au transmis cei de la Strabag în numele ARL Cluj SA în atenția cititorilor Turnul Sfatului, întrebați despre motivele întârzierilor în execuție. 

Reprezentanții firmei deținută de Strabag lasă de înțeles că lucrările rămase de executat vor fi finalizate până pe 31 ianuarie 2025. „ARL SA Cluj rămâne pe deplin angajată în finalizarea cu succes a proiectului de reabilitare a Podului Gării și va continua să lucreze îndeaproape cu toate părțile interesate pentru a se asigura că proiectul îndeplinește atât așteptările tehnice, cât și nevoile comunității”.

Apa care se infiltra în continuare de-a lungul grinzilor podului era era cea mai gravă problemă semnalată de Turnul Sfatului în urmă cu aproximativ o lună. Sursa foto: arhiva Turnul Sfatului

Apa care se prelinge: „Absolut normal”

Lucrările de aproximativ două milioane de euro realizate la Podul Gării din Sibiu au fost necesare din cauza mai multor degradări, infiltrarea apei pluviale în structurile suspendate fiind printre deficiențele necesare a fi de reabilitat.

Înaintea Crăciunului de anul trecut, Turnul Sfatului a arătat cum, în urma unei ploi ușoare, pe sub Podul Gării încă se puteau vedea infiltrații. Unele din acestea se manifestau nu doar în zona îmbinărilor de grinzi de sub pod, ci și de-a lungul acestor grinzi.

Constructorii de la ARL spun că e normal un astfel de peisaj și că apa care curge direct în capul trecătorilor e din cauză că așa a fost făcută documentația de reabilitare a podului. „Apa vizibilă de sub pod provine de la sistemele de drenaj ale rosturilor de dilatație, care sunt concepute pentru a evacua apa din carosabil. Aceasta face parte din funcționalitatea prevăzută a sistemului. Proiectul tehnic inițial nu a inclus un sistem suplimentar (sau care să fie modificat) pentru a colecta această apă de la nivelul structurii către sol, ceea ce poate da impresia unei defecțiuni. Cu toate acestea, acest proces este absolut normal pentru acest tip de sistem”, mai transmit reprezentanții Strabag în numele celor de la ARL Cluj.

Potrivit celor de la Strabag, este absolut normal modul în care, în zona rosturilor de dilatație, se prelinge apa pe Podul Gării după lucrări de reabilitare de aproape două milioane de euro

Podul e parțial vopsit, acum, și pe dedesubt

În urma răspunsului primit, reporterul Turnul Sfatului a mers din nou sub Podul Gării în cursul după-amiezii de vineri, tot după ce peste Sibiu a căzut o ploaie ușoară. În zonă nu mai era niciun muncitor, dar pe grinzile de sub pod puteau fi văzute sisteme de protecție anti-păsări, despre care reprezentanții Primăriei spuneau că, în 15 ianuarie, lipseau. 

Apa curge în continuare în capul trecătorilor care se vor fi încăpățânat să circule pe trotuare, în zona rosturilor de dilatație, dar infiltrațiile vizibile între grinzi înainte de Crăciun nu mai apăreau acum. Înspre spre diferență de acum o lună, zonele în care acum o lună se vedeau astfel de infiltrații au fost vopsite.

În zonele în care, în urmă cu o lună (vezi foto jos) se vedeau infiltrații de-a lungul grinzilor, acestea sunt acum vopsite (vezi foto sus). Sursa foto: Turnul Sfatului

Închise, deocamdată, publicului sunt și scările de acces pietonal pe pod.

Trotuarul dinspre Promenada Mall al podului era vopsit „antiderapant” vineri după-amiaza: peste vopseaua despre care se spune că are proprietăți antiderapante a fost împrăștiat și un strat subțire dintr-un material granular. Trotuarul era, în continuare, închis circulației.

După reabilitare, pe trotuare nu a mai fost așterntu asfalt, ci turnat beton care a fost, mai apoi, vopsit. Foto: Turnul Sfatului

Citește și Primăria dă ultimatum austriecilor de la Strabag legat de Podul Gării: la finele lunii reziliem contractul. Reabilitat cu două milioane de euro, podul „curge” în continuare

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

11 comentarii

Emil

Acum 2 luni

O vreme merge si-asa.
Raspunde

Vivi Dragan

Acum 2 luni

Vad ca primaria da ultimatumuri lui ARL dar firmelor care executa marcajele rutiere si care nu respecta nimic din caietul de sarcini al licitatiei se fac ca ploua. Nu conteaza ca folosesc vopsele neconforme, ca lucreaza cu subcontractanti nedeclarati si ca lucrarile nu respecta calitatea ceruta. Se pare ca la Directia Tehnica sunt functionari care ori habar nu au de ce sunt acolo sau firmele sunt protejate asta doar ei stiu de ce. Ar fi cazul ca si administratorul public nou numit sa intre in ei poate asa isi mai revin.
Raspunde

R.

Acum 2 luni

Clar, nu stiu cat se verifica aceste marcaje, jumatate lipsesc din giratorii importante sau zici ca sunt trasate de către copii cu creta.
Raspunde

Muschetarul roman

Acum 2 luni

Deci dacă vrem să facem dus gratis sa stam sub podul gării cand plouă! România nu te iubesc : din cauza afaceristilor sugative =lucru de mântuială pe bani mulți! Bătaie de joc! Rusine Strabag!
Raspunde

Eu

Acum 2 luni

Strabag nu e devină pentru nimic. Acesta e conceptul oricui de a lucra. Singura vina o poarta beneficiarul(primăria) dar până nu vor răspunde cei de acolo pentru nimic din ceea ce fac așa va fi mereu. Ei sa fie cat mai multi dar nimeni nu răspunde. Doar pe banii noștri stau
Raspunde

Ion

Acum 2 luni

Așa se întâmplă când beneficiarul nu are oameni competenți sa verifice lucrările înainte și la recepție. Incompetenta angajaților din primărie mărește costul lucrărilor angajate și duce la o calitate precară a acestora. Firmele angajate lucrează prost că nu prea au oameni bine calificați și pentru că fac economie atât la materiale, cât și la manoperă.
Raspunde

Newman

Acum 2 luni

Pentru ce a fost platit dirigintele de santier? Dar inspectia in constructii de ce nu controleaza santierele sa vada cum este respectata documentatia.
Raspunde

Aeroport de milioane

Acum 2 luni

Sub acel pod, burlanele sunt rupte, iar apa ingheata pe piciorul podului.... este vesnic ud, la baza pilonilor iar pilonii sunt crapati din cauza asta. Nu exista mentenanta.... de parca am avea 1000 de astfel de poduri, in oras, nu unul, iar din toti puturosii care lucreaza in administratie, unul nu poate face o verificare macar o data pe an, la acel pod...... JENIBIL.
Raspunde

Faraonu

Acum 1 lună

Gusterlandul e mai important , și echipa de fotbal
Raspunde

Geo

Acum 1 lună

Necalificați!
Raspunde

Sorin

Acum 1 lună

Termene date la vrăjeală! Orice tont știe că astfel de lucrări(izolații,vopsitorii etc) nu se pot executa iarna!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus