Marți,
28.10.2025
Parțial Noros
Acum
12°C

Primăria Sibiu explică întârzierile la solicitările președintelui asociației de proprietari Balanța. Răspunsuri diferite despre accesul în adăpostul de protecție civilă și limitatoarele de viteză

Primăria Sibiu explică întârzierile la solicitările președintelui asociației de proprietari Balanța. Răspunsuri diferite despre accesul în adăpostul de protecție civilă și limitatoarele de viteză

Locatarii din cartierul Balanța Residence din Sibiu au reclamat întârzieri semnificative și răspunsuri eronate din partea Primăriei Sibiu la solicitările transmise de președintele asociației de proprietari, Rareș Crețu. Acesta susține că instituția a încălcat termenele legale de răspuns și că unele informații oferite sunt greșite sau incomplete. În replică, reprezentanții Primăriei au explicat că întârzierile în răspunsurile oferite de Direcția de Urbanism au fost cauzate de lipsa de personal.

Potrivit lui Rareș Crețu, pe 23-24 septembrie și 6 noiembrie 2024, acesta a transmis trei solicitări către Serviciul de Urbanism al Primăriei Sibiu, solicitări care ar fi fost tratate cu întârziere și lipsă de profesionalism. Răspunsurile au fost primite abia peste două-trei luni. Acesta dorea să afle dacă este necesară o autorizație pentru amenajarea unui loc de joacă, pentru îngrădirea spațiilor destinate depozitării gunoiului, precum și pentru instalarea unor limitatoare de viteză. În același timp, a întrebat dacă s-a respectat proiectul de construire al unuia dintre blocurile cartierului Balanța în ceea ce privește intrarea în adăpostul de protecție civilă (ALA).

Mai multe despre solicitările sale am scris aici: Președintele unei asociații de proprietari vrea să știe dacă poate îngrădi platforma pentru deșeuri, amenaja un loc de joacă sau instala limitatoare de viteză. Primăria răspunde peste 3 luni

Într-un răspuns oficial transmis redacției, Primăria Sibiu a explicat că întârzierile în răspunsurile oferite de Direcția de Urbanism au fost cauzate de lipsa de personal. Potrivit instituției, prioritatea a fost acordată emiterii certificatelor de urbanism și autorizațiilor de construire, ceea ce a dus la depășirea termenelor pentru răspunsurile la solicitări. Totodată, Primăria a precizat că echipa Direcției a fost recent completată cu noi angajați, ceea ce ar trebui să ducă la o îmbunătățire a procesului de acordare a răspunsurilor.

Accesul în adăpostul de protecție civilă

În ceea ce privește accesul la adăposturile de protecție civilă din cartier, despre care sibianul spune că în blocul în care locuiește se face din locurile de parcare din garajul subteran ale proprietarilor locurilor, în timp ce la celelalte - din holul subteran unde se află și liftul, funcționarii locali spun că proiectul inițial a fost schimbat.

Răspunsul primit de Turnul Sfatului este altul decât cel primit de președintele Asociației de Proprietari Balanța, din care se înțelege că tema de proiectare a fost modificată:

„Conform autorizatiei de construire nr. 838/06.12.2018, accesul la cele 4 adăposturi de apărare civilă se făcea dinspre holul/calea de circulație a autovehiculelor, aferentă subsolului. La solicitarea dezvoltatorului, SC New Balance SRL și a SC A Energy Ind SRL, a fost modificată tema de proiectare prin autorizația de construire nr. 37/10.02.2022, inclusiv la nivelul subsolului. Astfel, în urma reautorizării, accesul la cele 4 adăposturi de protecție civilă a fost repoziționat, fiind asigurat dinspre locurile de parcare de la nivelul subsolului”, ne-a transmis Primăria Sibiu.

„Adapostul ALA de la blocul nr. 1 din Cartierul “Balanta Residence” are accesul din holul comun, situat la subsolul imobilului, si nu din locurile amenajate pentru parcarea autovehicolelor”, era răspunsul transmis în la sfârșitul lunii noiembrie 2024 de către arhitectul șef interimar al orașului.

Intervenția asupra drumurilor din cartier

Un alt subiect de dispută a fost statutul drumurilor din cartier, pentru instalarea unor limitatoare de viteză. Inițial, Direcția Tehnică i-a transmis lui Rareș Crețu că străzile sunt private, însă Primăria ne transmite acum că drumurile au fost preluate în domeniul public conform HCL nr. 101/2018, modificată cu HCL nr. 257/2018 (care însă a fost abrogată tot în 2018).  Astfel, locatarii pot solicita instalarea de limitatoare de viteză, iar cererea trebuie adresată Comisiei de Sistematizare a Circulației, care va analiza și decide asupra implementării acestora.

„(...) în acest caz, cererea privind instalarea unor limitatoare de viteză pe aceste drumuri poate fi adresată Comisiei de sistematizare a Circulației care va analiza și va emite un răspuns, Primăria Sibiu urmând să se ocupe de montarea acestora în cazul unui aviz favorabil. 

În schimb, în cazul în care se dorește instalarea de limitatoare de viteză pe drumuri private  deschise circulației publice, proprietarul/proprietarii trebuie să adreseze Inspectoratului Județean de Poliție - Poliția Municipiului Sibiu pentru analiză și avizare, nefiind necesar un aviz din partea Primăriei Sibiu care este administrator doar al drumurilor publice”, se arată în răspunsul transmis la solicitarea Turnul Sfatului.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

1 comentarii

Flo

Acum 8 luni

Orice justificare este de prisos. Primaria are 700 de angajati.

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus