Selectat pentru a fi finanțat cu 250.000 de lei, proiectul „Străzi școlare” își propune – printre altele – să testeze efectele restricționării circulației auto în jurul unităților de învățământ la începutul și sfârșitul programului.
Proiectul a fost inițiat de Urban Bike Revolution (UBR), cea mai activă asociație din Sibiu în promovarea mobilității urbane alternative. A fost selectat spre finanțare în cadrul programului Raiffeisen Comunități, fiind „printre cele mai apreciate inițiative civice din țară, fiind selectat pentru impactul său real și potențialul de a transforma zonele din jurul școlilor în spații mai sigure, mai verzi și mai accesibile pentru elevi și comunitate”.
„Proiectul pornește de la o realitate îngrijorătoare: peste 52% dintre elevii sibieni sunt aduși zilnic la școală cu mașina, iar la nivelul elevilor de ciclu primar procentul este de 67%. Această situație generează ambuteiaje, poluare și nesiguranță în preajma unităților de învățământ”, transmit reprezentanții UBR, într-un comunicat remis în atenția cititorilor Turnul Sfatului.
Propunerile care sunt făcute prin „Străzi școlare” nu reinventează roata, ci sunt soluții aplicate în multe alte orașe din Europa, arată reprezentanții UBR. De la limitarea accesului auto în intervalele critice la începutul și finalul orelor de școală, infrastructură prietenoasă pentru mersul pe jos și cu bicicleta, lărgirea spațiilor pietonale și conectarea școlilor cu zonele rezidențiale cu piste de bicicletă, prin implicarea comunității în transformarea spațiului public.
Proiectul va fi implementat în perioada iunie 2025 – martie 2026 și include ateliere de co-creare cu elevi și părinți, tururi de bicicletă, măsurători de trafic și calitate a aerului, activități educaționale și testarea efectivă a restricționării traficului în jurul școlilor, mai transmit reprezentanții UBR.
„Acceptarea proiectului este o validare importantă a muncii noastre din ultimii ani. Este un semnal clar că direcția pe care am ales-o — cea a implicării comunității, a colaborării între locuitori, școli și autorități — este una corectă. Ne dorim ca orașul nostru să devină un model de bune practici pentru întreaga țară”, a declarat Andrei Rusu, președintele Urban Bike Revolution, conform comunicatului amintit.
Sunt invitate să ia parte la acest proiect mai multe instituții publice, de la Primăria Sibiu, la Inspectoratul Școlar Județean sau Inspectoratul de Poliție, dar și organizații internaționale precum Agenția de Mobilitate a Orașului Viena și Ambasada Regatului Țărilor de Jos.
„Avem mai multe în comun decât ceea ce ne desparte și ne bucurăm să susținem în continuare ceea ce ne unește. Suntem o instituție financiară solidă și un actor responsabil în societate, iar Raiffeisen Comunități este unul din programele noastre emblematice, care ajută ONG-urile din România să dezvolte programe cu impact în societate. Sunt proiecte gândite pentru comunități sustenabile și pentru o viață mai bună pentru noi toți, la care contribuim cu mândrie”, transmite Laura Mihăilă, director de Marketing, comunicare & CX al Raiffeisen Bank România.
Pe lângă finanțarea de 250.000 de lei, premiul oferit de Raiffeisen Comunități include și „un program de accelerare și mentorat, incluzând cursuri practice care va permite implementarea soluțiilor propuse și documentarea unui model scalabil la nivel național”.
Foto principală: arhiva Turnul Sfatului
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 5572
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
AndreiM
Acum 1 oră
Provizoriul
Acum 2 ore
Barosanu
Acum 2 ore
Barosanu
Acum 2 ore
Gigi