Duminică,
17.08.2025
Partial Noros
Acum
30°C

Relația sibienilor cu ciocolata. Producător: ”Clienţii mă pun uneori să scot tot ce e cu ciocolată neagră”. ”La început, 100% dintre clienţi cumpărau pentru a o face cadou”

Relația sibienilor cu ciocolata. Producător: ”Clienţii mă pun uneori să scot tot ce e cu ciocolată neagră”. ”La început, 100% dintre clienţi cumpărau pentru a o face cadou”

Sibienii erau în urmă cu 16 ani reticenți față de ciocolată, iar pralinele erau cumpărate aproape exclusiv pentru cadouri. În ultimii ani au început să cumpere pentru ei, însă rămân fideli ciocolatei albe, susțin deținătorii brandului local ”Chocolate Delice”.

Andreea şi Cătălin Budulan au deschis business-ul în 2009, iar astăzi funcţionează un magazin fizic, unul online, o divizie de evenimente şi una de cadouri corporate, scrie Ziarul Financiar.

„Totul a început odată cu căsătoria noastră, în 2009. Nu a fost intenţia noastră să facem un business. De fapt, tot ce ne-am dorit iniţial a fost să avem o fântână de ciocolată la nuntă. Iar când am găsit-o, ne-am îndrăgostit de domeniu. Atunci am intrat în contact cu ciocolata belgiană şi cu lumea asta fascinantă“, povestesc cei doi.

Cătălin lucra în vremea aceea ca programator şi a continuat să facă asta o vreme. Când businessul a crescut şi a avut nevoie de el, a decis să se dedice şi el 100% lui. Pe lângă fondatori, în cadrul Chocolate Delice mai lucrează astăzi alte şase persoane.

Dacă în străinătate, se consumă foarte mult ciocolată neagră, mai amară, în România însă, ciocolata cu lapte e cea mai căutată.

„În cutiile noastre mai mari avem diferite sortimente, inclusiv ciocolată albă şi neagră. Clienţii mă pun uneori să scot tot ce e cu cicolată neagră“, spune ei,

Magazinul l-au deschis în 2021. Înainte de pandemie, lucrau foarte mult pentru evenimente private şi corporate. În fiecare săptămână făceau produse pentru sute sau chiar mii de invitaţi. Odată cu criza sanitară, evenimentele s-au oprit.

„Atunci am deschis magazinul online. Apoi pe cel offline. A fost o hotărâre foarte bună. Ne-a ajutat mult să ne dezvoltăm business-ul. Clienţii noştri aleg şi cu privirea, dar şi cu mirosul, nu e suficient doar să vadă online produsele. Astăzi avem în continuare şi diviziile de evenimente şi cadouri corporate, pe lângă zona de retail. Am vrut să păstrăm toate direcţiile de business pentru că în pandemie am învăţat că nu e bine să ai toate ouăle în acelaşi coş.“

În cazul magazinului, ţinta principală o reprezintă clienţii de pe piaţa locală. De altfel, 90% dintre clienţi sunt sibieni sau din împrejurimi.

„De la an la an, consumul de cioculată creşte. A crescut mult procentul persoanelor care cumpără cioculata ca să o consume ei, nu neapărat să o ofere mai departe. La început, 100% dintre clienţi cumpărau pentru a o face cadou.“

Vârfurile de vânzări sunt sărbătorile de iarnă, 1-8 martie, Valentine’s Day şi Paştele. Totuşi, consumul începe să crească de la 1 septembrie. Pe zona de evenimente, vara e „apogeul“. Totuşi, vânzările nu se compară cu cele din sezonul de iarnă. Atunci apar şi comenzile corporate.

Sursa foto: Facebook / Chocolate Delice

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus