Fostul campion mondial de box Mihai Leu a încetat din viaţă, marţi seara, la vârsta de 57 de ani, anunță Agenția de presă Rador.
Mihai Leu era internat în stare gravă la secţia Terapie Intensivă a Institutului Clinic Fundeni din Capitală de mai bine de o săptămână.
”Cu profundă durere, anunţăm trecerea în nefiinţă a lui Mihai, în această seară. Un adevărat campion, atât în ringul de box, cât şi pe circuitele de motorsport, Mihai a fost mult mai mult decât un sportiv excepţional, a fost un simbol de voinţă, curaj şi pasiune”, se arată în comunicatul publicat pe pagina de Facebook a fostului campion.
”Pentru fani, Mihai a fost şi va rămâne un model. Un om care a inspirat prin fiecare luptă, prin fiecare cursă şi prin demnitatea cu care şi-a trăit viaţa. Pentru noi, pentru familie, un prieten, un soţ şi un tată minunat. Moştenirea lui merge mai departe prin toţi cei care l-am iubit, l-am susţinut şi am fost martori la parcursul său unic. Nu te vom uita niciodată”, se mai arată în mesaj.
Mihai Leu s-a născut la 13 februarie 1968, la Hunedoara. A început să boxeze în 1977 la Clubul Constructorul din Hunedoara, fiind antrenat de Ion Turică. În anul 1981 a plecat la Clubul Metalul Hunedoara, fiind antrenat de Alexandra Pescar, pentru ca în 1982 să semneze cu Dinamo, unde s-a pregătit cu antrenorul Ion Monea.
Din 1986 a trecut la clubul Steaua, făcând parte din Lotul naţional de box al României, unde a fost antrenat de Dumitru Ion şi Alec Năstase.
A cucerit titlul ce campion naţional al României (1983, 1984, 1985, 1986).
A fost campion mondial la juniori în anul 1987. Î
n circuitul competiţional de amatori a boxat în 200 de meciuri, dintre care a câştigat 190, conform www.lead.ro.
În anul 1991, Mihai Leu a trecut la profesionişti. A cucerit, în 1995, titlul de campion intercontinental versiunea WBO, pe care nu şi l-a apărat ulterior. A devenit campion mondial la Hamburg, în 1997, în meciul disputat în 22 februarie împotriva lui Santiago Samaniego, devenind primul campion mondial la profesionişti din istoria României.
La profesionişti a boxat în 28 de partide, câştigând toate confruntările. În 20 septembrie 1997, la Aachen, în Germania, şi-a apărat titlul WBO la semimijlocie în meciul împotriva pugilistului irlandez Michael Carruth, conform www.eurosport.ro.
S-a retras în 1998 cu un palmares zdrobitor de 28-0, dintre care 10 victorii au fost prin KO.
Accidentarea la braţul stâng care l-a determinat să pună mănuşile în cui şi să se retragă din boxul profesionist a suferit-o în meciul cu Santiago Samaniego, din februarie 1997.
S-a operat la braţul stâng, a urmat o perioadă lungă de recuperare, dar problemele la braţ au rămas şi s-a confruntat cu acestea inclusiv în meciul cu Michael Carruth, în septembrie acelaşi an. A urmat o altă operaţie, dar tot fără succes.
Primul campion mondial român la box profesionist s-a retras din ringul de box din cauza accidentării de la braţ, fără să cunoască înfrângerea în ringul competiţional profesionist.
A debutat în 1994 în automobilismul sportiv, cu prilejul etapei Raliul Banatului, la volanul unui Volkswagen Golf GTI, ocupând locul cinci în clasamentul clasei competiţionale respective. A continuat să piloteze la volanul mai multor modele Ford şi apoi la bordul unui model Hyundai Accent, conform https://mvmrallymotorsport.ro/.
În 2001, la finalul campionatului a terminat pe locul secund, devenind vicecampion naţional.
În 2003, a obţinut titlul de campion naţional. A pilotat constant până în 2008, când a decis să se axeze pe managementul echipelor de raliu şi pe dezvoltarea Campionatului Naţional de Raliuri, fiind şi un important promotor al Raliului Aradului şi al Raliului Sibiului.
În 2003 a absolvit Institutul de Educaţie Fizică şi Sport din Timişoara, lucrând ca asistent universitar la Universitatea ”Tibiscus”.
La 17 decembrie 2012, a debutat ca arbitru profesionist la Nurnberg, în meciul pentru titlul mondial WBOL la super-mijlocie, disputat între Arthur Abraham şi Mehdi Bouadla. În 2014, a fost diagnosticat cu o afecţiune oncologică la colon, iar de atunci a fost supus mai multor intervenţii chirurgicale.
În anul 2018, a decis să revină în postura de pilot în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă, la volanul unui model Ferrari 458 Challenge, iar în ediţia 2019 a fost încununat campion naţional la Categoria 1, performanţă egalată şi în 2021.
Sursa foto: Facebook / Mihai Leu
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 1905
Ultimele comentarii
Acum 16 minute
Emil
Acum 18 minute
Emil
Acum 24 minute
Periscop
Acum 50 minute
Emil
Acum 1 oră
Costi