Joi,
11.09.2025
Ploi Scurte
Acum
18°C

S-a emis autorizație de construire pentru tunelul Robești de pe autostrada Sibiu – Pitești. Turcii de la Mapa-Cengiz lucrează deja la 2 viaducte de pe tronsonul 2 Boița – Cornetu

S-a emis autorizație de construire pentru tunelul Robești de pe autostrada Sibiu – Pitești. Turcii de la Mapa-Cengiz lucrează deja la 2 viaducte de pe tronsonul 2 Boița – Cornetu

Directorul Companiei Naționale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a anunțat joi că tunelul Robești de pe tronsonul 2 al autostrăzii Sibiu – Pitești, cel între Boița și Cornetu a primit autorizație de construire.

”A fost parcursă o nouă etapă importantă pentru construcția tunelului Robești de pe secțiunea 2 (Boița -Cornetu) a autostrăzii Sibiu-Pitești!

Ministerul Transporturilor a emis astăzi Autorizația de Construire pentru prima etapă a lucrărilor la acest tunel în lungime de 900 m.

Asocierea de constructori turci (Mapa-Cengiz) lucrează deja la 2 viaducte de pe traseul acestui nou tronson de autostradă care face parte din Coridorul 4 Pan-european”, a anunțat pe pagina sa de Facebook Cristian Pistol.

Contractul pentru construcția secțiunii 2 are o valoare de 4,25 miliarde lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport 2021-2027.

Ar trebui terminat în 3 ani. Pro Infrastructura: „Mai curând în 7 ani”


Termenul contractual pentru finalizarea lucrărilor este decembrie 2028, pe acest tronson de autostradă, fiind dealtfel cel care ar trebui terminat ultimul.

Asociația Pro Infrastrucură a susținut redcent că acest termen de finalizare este oprimist, față de numărul de muncitori angrenați în lucrări și dificultatea acestora.

„Mai curând în vreo șapte, optimist vorbind. Și va fi nevoie de mult mai mulți oameni în teren. Sunt șapte tuneluri, 48 de poduri (din care cinci traversări ale Oltului), un ecoduct-mamut la Lazaret, consolidări de versant fără număr și, pentru cunoscători, de vreo 10 ori (fără exagerare) volumul șantierului din celebrul deal al liliecilor de la Șoimuș în materie de terasamente de pământ armat”, arăta, recent, pe pagina sa de Facebook, Asociația Pro Infrastructura, care monitorizează proiectul.

Dificultatea este crescută semnificativ și din cauza lucrărilor lipite sau foarte apropiate de Drumul Național 7 de pe Valea Oltului și de calea ferată, adăugau aceștia.

Sursa foto: Captură video

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

2 comentarii

No Name

Acum 1 lună

Revin cu aceeasi intrebare si remarca de atunci cand s-a inchis Valea Oltului o luna. Cine a avut impresia ca e bine sa proiectezi autostrada pe partea cu Boita si drumul european cand se putea lua in considerare partea cu calea ferata? Cine a implementat aceasta proiectare care acum genereaza pericole in plus pentru cei care folosesc drumul european, genereaza cheltuieli si pierderi de timp pentru faza de executie?
Raspunde

Anghel

Acum 1 lună

Niste idioti! Nu aia care proiecteaza, ci astia care comenteaza... Daca ati mancat creta la scoala in loc de mentosane si ati spalat mai mult buretele in timpul orelor de curs decat v-ati spalat pe maini, nu inseamna ca sunteti scoliti. Voi ati fost batjocoriti de sistem, adica v-a luat valul ca pe niste gunoaie si v-a dus la tarm. Sunteti niste esuati, nici macar supravietuitori...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus