Joi,
11.09.2025
Innorat
Acum
20°C

ULBS cumpără mii de licențe software pentru pedagogie digitală: 3.500 de educatori și profesori vor avea acces la instrumente moderne de învățare

ULBS cumpără mii de licențe software pentru pedagogie digitală: 3.500 de educatori și profesori vor avea acces la instrumente moderne de învățare
Foto: Arhiva TS - Școala din Păuca

Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu a atribuit un contract de peste 2,6 milioane de lei pentru achiziția de licențe software dedicate creării de „resurse educaționale deschise” (RED). Acestea sunt destinate formării inițiale și continue a educatorilor și profesorilor, inclusiv prin adaptate cerințelor actuale la tehnologiile digitale.

Contractul vizează furnizarea a 3.500 de licențe software, fiind atribuit companiei Eltek Multimedia din Voluntari, singura ofertantă desemnată câștigătoare în urma licitației organizate pe platforma SEAP. Achiziția face parte din proiectul „R.E.D. – TED – Teacher Education”, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Licitația a fost lansată în luna mai.

Conform caietului de sarcini, prin achiziția celor 3.500 de licențe software, universitatea urmărește să îmbunătățească competențele de pedagogie digitală, prin sprijinirea cadrelor didactice în crearea, publicarea și editarea de conținut educațional digital, în conformitate cu standardele europene definite de DigCompEdu, cadrul de referință pentru dezvoltarea competențelor digitale ale profesorilor.

DigCompEdu (din engleză - Digital Competence Framework for Educators) este cadrul european de referință dezvoltat de Comisia Europeană pentru a sprijini dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice din toate nivelurile de învățământ. Cu alte cuvinte, este un ghid care descrie ce înseamnă competența digitală pentru profesori și personal didactic, dar nu doar ca utilizatori individuali de tehnologie, ci ca facilitatori ai procesului educațional în era digitală.

Prin acest proiect, se promite că resursele educaționale vor putea fi adaptate și partajate ulterior, folosind un model internațional consacrat (Sharable Content Object Reference Model). Toate materialele create vor fi integrate într-o platformă e-learning în limba română, unde vor fi disponibile lecții multimedia și exemple de bune practici pentru diverse arii curriculare și niveluri de învățământ.

Proiectul își mai propune să asigure profesorilor acces la instrumentele necesare modernizării procesului de predare-învățare-evaluare, inclusiv în format blended-learning și online. Licențele achiziționate vor intra ulterior în proprietatea unităților de învățământ unde cadrele didactice își desfășoară activitatea.

Potrivit ULBS, pentru fiecare cadru didactic participant la programul de formare, proiectul acoperă și finanțarea resurselor educaționale, a materialelor didactice și a echipamentelor digitale necesare aplicării competențelor dobândite la clasă în valoare de 200 de euro/participant.

Finanțarea pentru acest proiect a fost câștigată în august 2024. Echipa de proiect a ULBS este coordonată de Daniel Mara, decanul Facultății de Științe Socio-Umane.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

3 comentarii

Rostogan

Acum 1 lună

Bani aruncati pe Apa Sambetei. Cu siguranta educatorii si profesorii impulsionati de cresterea normelor sau de reducerea dramatica a banilor pentru ore suplimantare vor da buzna sa foloseasca aceste programe.
Raspunde

Daniel

Acum 1 lună

Adevarul e ca este mai bine sa nu faci nimic, sa nu investesti si sa nu schimbi nimic, iar apoi sistemul de invatamant se va imbunatati de la sine, nu? Din punctul meu de vedere aceste licente ajuta foarte mult sistemul educational preuniversitar datorită integrării tehnologiei în procesul de predare și învățare. Si faptul ca profesorii sunt instruiti cum sa utilizeze aceste tehnologii si software-uri noi, este un mare plus.
Raspunde

Un cititor

Acum 1 lună

Așadar, Aristotel era un profesor slab, iar Alexandru cel Mare un elev prost, devreme ce nu aveau acces la internet.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus