Duminică,
12.10.2025
Innorat
Acum
10°C

Încep lucrările la drumul care leagă Sibiul de Curtea de Argeș, ocolind parțial Valea Oltului: ”Drumul Loviștei este o investiție strategică”

Încep lucrările la drumul care leagă Sibiul de Curtea de Argeș, ocolind parțial Valea Oltului: ”Drumul Loviștei este o investiție strategică”
Foto: Captură Google Maps

Președintele Consiliului Județean Vâlcea, Constantin Rădulescu, anunță în urma discuțiilor cu constructorul, că la data de 15 august încep oficial lucrările la drumul Câineni, Boișoara, Perișani și Titești. Investiția este una strategică pentru județul Vâlcea, dar foarte utilă și pentru Sibiu, întrucât va permite legătura cu autostrada spre București, care acum ajunge până la Curtea de Argeș.

„Am luat legătura cu firma care a câștigat licitația și am stabilit că lucrările vor începe pe 15 august. Proiectul este unul complex, cu provocări tehnice specifice zonei, dar vom prioritiza intervențiile și vom lucra cât se poate în acest an”, a precizat președintele Rădulescu, citat de Jurnalulolteniei.ro.

Modernizarea Drumului Loviștei este considerată și o investiție în turism. Șoseaua va traversa o regiune cu potențial turistic și economic, iar modernizarea ei va contribui la creșterea mobilității și a siguranței în trafic. Totodată, autoritățile județene au în vedere măsuri de protecție a lucrărilor, în special în ceea ce privește traficul greu.

„După începerea lucrărilor, vom monitoriza atent zona, iar un controlor de trafic va avea atribuții clare. Ne-am înțeles cu operatorii ca utilajele de mare tonaj să folosească drumuri tehnologice, pentru a nu deteriora structura drumului în lucru”, a adăugat Constantin Rădulescu, pentru sursa citată.

Drumul porneşte din DN7 (din localitatea Câinenii Mici), traversează nordul judeţului Vâlcea, prin comunele Câineni, Boişoara, Titeşti şi Perişani, şi continuă în Argeş cu un drum judeţean, iar apoi spre Pitești. Este traseul cel mai scurt între judeţele Argeş şi Sibiu şi, totodată, o alternativă la DN 7, ocolind atât Valea Oltului, cât şi Dealul Negru, zone foarte aglomerate.

Drumul este chiar mai scurt decât Valea Oltului, cu aproximativ 30 de kilometri. Drumul este proiectat pentru o viteză de 50-80 km/h, partea carosabilă va avea două benzi și va avea în minim 6 metri lățime. Perioada de execuție este trei ani. Prin proiect, pe lângă asfaltarea celor 31,36 km, se vor reabilita și cele 11 poduri aflate pe traseu, se vor amenaja drumurile laterale, podețe de acces către proprietăți, rigole betonate, parcări și altele, astfel încât să avem un drum modern, de la un capăt la altul.

Contractul a fost semnat în decembrie 2024 cu firma Strabag, iar valoarea totală este de aproximativ 36 milioane de euro, bani asigurați de la bugetul de stat.

Drumul, neasfaltat niciodată, a fost cerut de CJ Vâlcea pentru a fi modernizat, iar în 2021 s-au modernizat primii 3 kilometri. ”Locul unde s-a născut Ţara Românească, locul unde munţii înconjoară zona care a dat dinastia Basarbilor, locul unde Posada a încheiat pentru totdeauna visul de expansiune a regatului maghiar, deci drumul romanilor, drumul cruciaţilor, drumul mătăsii, drum care lega Europa Apuseană de Orient, acest drum care are peste 2000 de ani, astăzi înscrie cea mai importantă dată din istoria sa. După ce a fost abandonat de istorie în urmă cu trei secole, odată cu construcţia Văii Oltului, ajungând azi un oarecare drum de pământ care taie ca o aortă Ţara Loviştei, cinci comune depinzând de el, acest drum primeşte în sfârşit o paternitate”, mai nota președintele CJ Vâlcea, în urmă cu câțiva ani.

Citește și:

Licitație de 130 de milioane de lei pentru asfaltarea celui mai vechi drum din țară, o variantă mai scurtă la Valea Oltului. Străbătut de legiuni romane și cavaleri templieri

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

3 comentarii

Dd

Acum 2 luni

Cam mult 3 ani pentru asfaltari si refacere 11 podete!!
Raspunde

Pușcașu Marin

Acum 2 luni

No pune mâna pe sapă și târnăcop și fă-l mai iute
Raspunde

Aci Duțu

Acum 2 luni

Drumul era foarte pitoresc, de parcurs cu un 4X4. După ce-l renovează vor năvăli țugulanii cu coșgiuge TDI și-l vor maneliza. Păcat
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus