Vineri,
19.09.2025
Innorat
Acum
11°C

Ioana Blotor, voluntară la Asociația Prietenii Mocăniței de peste 18 ani: Impactul pe care l-am avut este uneori copleșitor. Majoritatea călătorilor înțeleg ce încercăm să facem, ne susțin și ne încurajează să continuăm

Ioana Blotor, voluntară la Asociația Prietenii Mocăniței de peste 18 ani: Impactul pe care l-am avut este uneori copleșitor. Majoritatea călătorilor înțeleg ce încercăm să facem, ne susțin și ne încurajează să continuăm
Ioana Blotor. Foto: Asociația Prietenii Mocăniței/Facebook

Ioana Blotor, voluntar vechi al Mocăniței de pe Valea Hârtibaciului, a povestit într-un interviu acordat celor de la Actualitatea Feroviară despre ce înseamnă să faci parte din echipa de voluntari a mocăniței, despre planurile de viitor, dar și despre motivația care stă în spatele fiecărei plimbări.

Ioana Blotor este software developer și voluntar veteran în cadrul Prietenii Mocăniței de pe Valea Hârtibaciului. A terminat Facultatea de Inginerie, secția Calculatoare în 2007, urmată de un master în „Strategii de management și marketing”. Interesul Ioanei pentru calea ferată îngustă Sibiu-Agnita a venit  datorită soțului său, Mihai Blotor, care, încă de la începutul relației, i-a povestit cu mare pasiune despre Mocăniță și despre linia Agnita.

„Când a apărut ideea revitalizării acestei linii, în 2006, am simțit că este un proiect frumos, cu un impact pe termen lung și, mai ales, cu oameni minunați alături. De mică îmi plăcea să călătoresc cu trenul, dar adevărata motivație a venit din pasiunea lui Mihai pentru acest proiect și din oamenii pe care i-am cunoscut de-a lungul anilor, mulți dintre ei devenind prieteni apropiați.

„După 18 ani de activitate, văzând reacțiile călătorilor care aleg să călătorească cu noi, realizez din ce în ce mai mult importanța revitalizării Mocăniței pentru comunitățile de pe Vale. Este o experiență unică să poți călători într-o rezervație naturală și să o admiri dintr-un tren care circulă cu o viteză ce îți permite să te bucuri de peisaje. Este o adevărată oportunitate pentru toți cei care vor să descopere această frumusețe”, explică Ioana în interviu.

Ioana a povestit și despre satisfacțiile pe care le are în urma activității de voluntariat, dar și despre ajutorul din partea instituțiilor statului, despre care povestește că este prea mic.

„Impactul pe care l-am avut, arătând că se poate revitaliza Mocănița, este uneori copleșitor. Marea majoritate a călătorilor înțeleg ce încercăm să facem, ne susțin și ne încurajează să continuăm. Se vede clar admirația și bucuria lor după ce le povestim despre acțiunile noastre. De fiecare dată le mulțumesc pentru sprijinul lor, chiar și prin simpla cumpărare a unui bilet, care ne ajută să mergem mai departe.

Din păcate, ajutorul din partea instituțiilor statului este mult prea mic, aproape inexistent. În alte țări, astfel de proiecte de voluntariat primesc sprijin pentru a-și desfășura activitatea în condiții bune și sigure. În schimb, în România, voluntariatul este adesea subestimat și criticat. Scepticismul este mare, iar oamenii sunt adesea sceptici cu privire la intențiile din spatele acestui tip de muncă, iar câștigurile financiare sunt adesea văzute ca un motiv de îndoială”. 

În ceea ce privește viitorul, Ioana spune că există planuri ambițioase. Unul dintre ele este extinderea liniei feroviară spre Mohu pentru a oferi o nouă oportunitate de călătorie cu trenul, dar și înființarea unui  traseu pentru ciclodrezină către Tichindeal. 

„Ne dorim, de asemenea, să refacem gările de pe traseu, precum cele din Cornățel, Casolt și Hosman, și să construim un depou în Cornățel. Un proiect de suflet este și muzeul Mocăniței, iar renovarea depoului din Sibiu se află și ea pe lista noastră de realizări viitoare.

În privința autorităților, susținere în demersurile noastre. Ajutor tehnic, legislativ și financiar. Toate sunt necesare pentru a aduce proiectele de genul la valoarea celor din alte state”, mai spune Ioana.

Întregul interviu poate fi citit aici: Ioana Blotor: „În România, voluntariatul în domeniul feroviar este adesea subestimat”

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

7 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

ANAF

Acum 1 lună

Am înțeles mulți ce faceți acolo, dacă nu veneau britanicii pe cap absolut nimic nu mișca!
Raspunde

HBomb

Acum 1 lună

Vorbești prostii, au lucrat voluntarii din greu și au dat drumul mocăniței înainte de a veni britanicii, dar chiar și cu britanicii - orice ajutor este binevenit. Tu când ai adus ultima oară fonduri/asistență sau ceva bun?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Q

Acum 1 lună

Toată lumea pricepe ce faceți. Bani. Asta nu e ceva rău. Dar faptul că vindeți asta ca un mare act de caritate e... ticălos. În plus, cine dracu poate numai așa, că are un ONG, să aibă acces la infrastructura publică a CFRului și la locomotive și vagoane, dacă nu niște cleptosecuriști, sau puii unor KGB iști?
Raspunde

Mariana Deacu

Acum 1 lună

Giorgiele, marș mă
Raspunde

Q

Acum 1 lună

Interesantă reacție, tanti Mariana! Toată lumea care exprimă opinii contrare ție, opinii sprijinite pe realitatea că nu ai cum avea acces la infrastructura publică a CFR pentru simplul fapt că ai un ONG, e extremist? Voi nu vedeți că extremiștii sunteți voi, cu așa limbaj violent și indisponibilitate spre dialog liber și democratic? De aia votează oamenii aur și Simion, că ăia par mai puțin radicalizați și mai puțin bolșevici și mai deschiși spre dialog democratic, decât sunteți voi, progresiștii- ong- văvedm- haștag- foștii tineri frumoși și liberi- etc... De fapt, e evident că sunteți niște oportuniști, în cel mai bun caz, camuflați sub haina asta proeuropeană a apărătorilor democrației. Dar probabil că sunteți și nesecuriști - KGB iști, CIA iști, trădători puși pe căpătuială.
Raspunde

HBomb

Acum 1 lună

Nea Q, trol rusesc, organizația care a pus din nou pe roate mocănița a plătit din greu ca să preia o linie pe care cefereul nu o mai folosea și nu o mai întreținea. S-au luptat cu Ministerul Transporturilor ca să pună din nou în funcțiune o linie care ruginea. Au lucrat voluntarii ani de zile ca să pună lucrurile în ordine pe bucata de linie folosită, aducând un folos și o atracție turistică regiunii, dar pe tine nu te duce mintea decât la rău, atâta poți tu. Banii pe care îi câștigă cu mocănița sunt investiți în reparații ale locomotivelor, vagoanelor, liniilor, macazurilor, stațiilor etc. Sunt bani bine folosiți de un ONG care a făcut și face ceva bun, iar voi hauriștii spumegați că alții reușesc. Păi, faceți și voi bani vânzând apă în lumea întreagă, cum v-a învățat kremlin geogecsu.
Raspunde

Lily

Acum 1 lună

Este un proiect minunat , care fara daruire si implicare constanta nu ar fi avut rezultatele frumoase de azi. Felicitări echipei si mult succes in continuare!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus