Ioana Blotor, voluntar vechi al Mocăniței de pe Valea Hârtibaciului, a povestit într-un interviu acordat celor de la Actualitatea Feroviară despre ce înseamnă să faci parte din echipa de voluntari a mocăniței, despre planurile de viitor, dar și despre motivația care stă în spatele fiecărei plimbări.
Ioana Blotor este software developer și voluntar veteran în cadrul Prietenii Mocăniței de pe Valea Hârtibaciului. A terminat Facultatea de Inginerie, secția Calculatoare în 2007, urmată de un master în „Strategii de management și marketing”. Interesul Ioanei pentru calea ferată îngustă Sibiu-Agnita a venit datorită soțului său, Mihai Blotor, care, încă de la începutul relației, i-a povestit cu mare pasiune despre Mocăniță și despre linia Agnita.
„Când a apărut ideea revitalizării acestei linii, în 2006, am simțit că este un proiect frumos, cu un impact pe termen lung și, mai ales, cu oameni minunați alături. De mică îmi plăcea să călătoresc cu trenul, dar adevărata motivație a venit din pasiunea lui Mihai pentru acest proiect și din oamenii pe care i-am cunoscut de-a lungul anilor, mulți dintre ei devenind prieteni apropiați.
„După 18 ani de activitate, văzând reacțiile călătorilor care aleg să călătorească cu noi, realizez din ce în ce mai mult importanța revitalizării Mocăniței pentru comunitățile de pe Vale. Este o experiență unică să poți călători într-o rezervație naturală și să o admiri dintr-un tren care circulă cu o viteză ce îți permite să te bucuri de peisaje. Este o adevărată oportunitate pentru toți cei care vor să descopere această frumusețe”, explică Ioana în interviu.
Ioana a povestit și despre satisfacțiile pe care le are în urma activității de voluntariat, dar și despre ajutorul din partea instituțiilor statului, despre care povestește că este prea mic.
„Impactul pe care l-am avut, arătând că se poate revitaliza Mocănița, este uneori copleșitor. Marea majoritate a călătorilor înțeleg ce încercăm să facem, ne susțin și ne încurajează să continuăm. Se vede clar admirația și bucuria lor după ce le povestim despre acțiunile noastre. De fiecare dată le mulțumesc pentru sprijinul lor, chiar și prin simpla cumpărare a unui bilet, care ne ajută să mergem mai departe.
Din păcate, ajutorul din partea instituțiilor statului este mult prea mic, aproape inexistent. În alte țări, astfel de proiecte de voluntariat primesc sprijin pentru a-și desfășura activitatea în condiții bune și sigure. În schimb, în România, voluntariatul este adesea subestimat și criticat. Scepticismul este mare, iar oamenii sunt adesea sceptici cu privire la intențiile din spatele acestui tip de muncă, iar câștigurile financiare sunt adesea văzute ca un motiv de îndoială”.
În ceea ce privește viitorul, Ioana spune că există planuri ambițioase. Unul dintre ele este extinderea liniei feroviară spre Mohu pentru a oferi o nouă oportunitate de călătorie cu trenul, dar și înființarea unui traseu pentru ciclodrezină către Tichindeal.
„Ne dorim, de asemenea, să refacem gările de pe traseu, precum cele din Cornățel, Casolt și Hosman, și să construim un depou în Cornățel. Un proiect de suflet este și muzeul Mocăniței, iar renovarea depoului din Sibiu se află și ea pe lista noastră de realizări viitoare.
În privința autorităților, susținere în demersurile noastre. Ajutor tehnic, legislativ și financiar. Toate sunt necesare pentru a aduce proiectele de genul la valoarea celor din alte state”, mai spune Ioana.
Întregul interviu poate fi citit aici: Ioana Blotor: „În România, voluntariatul în domeniul feroviar este adesea subestimat”
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 1789
Ultimele comentarii
Acum 11 ore
NEtrotintarziat Mental
Acum 11 ore
NEtrotintarziat Mental
Acum 11 ore
Ogarul visiniu
Acum 12 ore
Xulescu
Acum 12 ore
Calea Cisnadiei