Vineri,
19.09.2025
Cer Senin
Acum
10°C

Fratele unui pilot al companiei Fly Lili e inculpat în dosarul Potra – Georgescu. Alexandru Lascu: ”Fratele meu a picat la mijloc”

Fratele unui pilot al companiei Fly Lili e inculpat în dosarul Potra – Georgescu. Alexandru Lascu: ”Fratele meu a picat la mijloc”
Bogdan Lascu, alături de Horațiu Potra și Bogdan Lascu, alături de fratele său, Alexandru Lascu, pilotul Fly Lili. Sursa foto: Facebook / Bogdan Lascu și Instaglam / Așexandru Lascu

Alexandru Lascu e pilot comandant pe avioanele Fly Lili. Bogdan - Florin Lascu este unul din cei 22 de inculpați din dosarul Potra – Georgescu. Cei doi sunt frați, iar Alexandru, pilotul, susține că fratele său, acuzat de ”tentativă la comiterea unor acţiuni împotriva ordinii constituţionale”, doar ”a picat la mijloc” în dosarul în care mai sunt acuzați Horațiu Potra și fostul candidat la alegerile prezidențiale, Călin Georgescu.

Acuzat că urma să participe la ”rebeliunea” lui Potra și Georgescu

Bogdan – Florin Lascu, în vârstă de 30 de ani, se află sub control judiciar, fiind cercetat pentru tentativă la comiterea unor acţiuni împotriva ordinii constituţionale, faptă prev. de art. 32 Cod penal raportat la art. 397 alin. 2 Cod penal rap. la art. 412 alin. 2 Cod penal, conform rechizitoriului întocmit de către procurori.

Bogdan Lascu era la volanul mașinii care îl transporta la București pe fiul lui Horațiu Potra, Dorian, în 8 decembrie 2024. Dorian Potra este acuzat în același dosar pentru aceeași faptă, însă se află dat în urmărire generală, alături de tatăl său.

Procurorii susțin că în urma unei întâlniri dintre Horațiu Potra și Călin Georgescu, primul le-a cerut celor mai apropiați colaboratori ai săi să meargă la București. Potrivit procurorilor, aceștia urmau să organizeze „evenimente destabilizatoare” menite să „creeze haos și nesiguranță”. 

Este vorba de un protest cerut de Georgescu, inclusiv în apariția la un post TV, ce ar fi urmat să aibă loc pe 8 decembrie 2024 în fața Catedralei Mântuirii Neamului, iar protestatarii să fie folosiți drept „masă de manevră pentru realizarea acțiunilor subversive”.

Bogdan Lascu a susținut însă că el a mers la București pentru a participa la o petrecere organizată de fiul lui Potra și pentru a cumpăra diferite lucruri.

”Am plecat din Sibiu în jurul orelor 21:30, am mers la Mediaș de unde l-am preluat pe Potra Dorian din centrul orașului, și am plecat către București, unde urma să ne cazăm la Hotel Marriot. În cursul acelei zile îl sunasem și îi spusesem acestuia că merg la București, iar acesta a acceptat să mă însoțească. Cu siguranță rezervarea la hotel Marriot a fost făcută de Potra Horațiu, tatăl lui Potra Dorian„, le-a spus el procurorilor.

Bogdan Lascu a fost și el în Congo, în trupele lui Horațiu Potra, într-o misiune de 4 luni.

Inițial, el le-a spus procurorilor că a stabilit să meargă la București cu Potra Dorian pentru a merge la un magazin de articole airsoft, urmând ca Potra Dorian să meargă la un poligon de tragere.

Câteva zile mai târziu nu a mai vrut să dea declarații în fața procurorilor, iar când a devenit inculpat în dosar, el a menționat că lucrează la o arenă de air soft, astfel că se deplasează frecvent la București pentru achiziționarea de materiale specifice (bile, arme de tip replică etc.), consumabile sau pentru efectuarea unor revizii, iar la data de 07 decembrie 2024 se deplasa la București cu scopul de a achiziționa și a face o comandă de măști de tip air soft, ulterior finalizând această comandă de achiziție a consumabilelor, conform facturii fiscale emisă de furnizorul echipamentelor.

”De asemenea, inculpatul a menționat că Dorian Potra i-a spus că dorea să își serbeze ziua de naștere la un club din București, iar în momentul în care au fost opriți în trafic în Otopeni asupra lor și în autoturism nu au fost găsite obiecte deținute ilegal.

Bogdan Lascu a arătat că lângă scaunul șoferului a fost găsit un pistol neletal pentru care deține categoria B de port armă, arma fiind în geantă specială pentru transport, introdusă într-un holster, nu era încărcată, nu avea cartuș pe țeavă și avea siguranța pusă și că, în portbagaj, avea o vestă de tip air soft, cu trei încărcătoare de air soft, pe care o folosise la un material publicitar în urmă cu trei-patru zile.

La data de 08 iulie 2025, fiind reaudiat în calitate de inculpat, Bogdan-Florin Lascu a menționat că-și menține declarațiile date anterior și este la dispoziția organelor de urmărire penală pentru orice clarificări sau activități procesuale utile cauzei.

La data de 01 august 2025, inculpatul Lascu Bogdan-Florin a susținut că se prevalează de dreptul la tăcere”, se precizează în rechizitoriu.

Alexandru Lascu, pilotul Fly Lili, spune că el crede în nevinovăția fratelui său.

”Suntem cu toții supărați, familia noastră e îngrijorată. Am încercat să-i oferim cele mai bune soluții. Eu sunt la Fly Lili doar pilot comandant, atât (n.r. informațiile noastre erau că acesta deține și funcția de director general adjunct). Trebuie să-mi văd de cariera mea, pentru noi e important să rămânem în afara scandalurilor”, a precizat el pentru Turnul Sfatului.

”Pe acest om, Potra, nici nu l-am cunoscut, nici nu știam cine este”

Întrebat de Turnul Sfatului de această situație, fondatorul și deținătorul companiei Fly Lili susține că, așa cum a spus și în cadrul conferinței de presă de miercuri, că el nu l-a cunoscut pe Horațiu Potra până după semnarea contractului pentru cursele charter din România spre Goma, capitala și cel mai mare oraș al provinciei Nord Kivu din regiunea de est a Republicii Democrate Congo.

„Și eu sunt născut în județul Sibiu, în Mediaș, dar am plecat când eram foarte mic, eram bebeluș. Am primit printr-un broker care intermediază oferte de zbor propunerea de a zbura din România către Congo.

Înaintea noastră, au fost și alte companii care efectuaseră aceste zboruri, iar noi am preluat de fapt acest contract. Pe acest om, Potra, nici nu l-am cunoscut, nici nu știam cine este și nici nu era vorba atunci. Noi am semnat un contract cu o firmă, iar  după ce am efectuat mai multe zboruri, am înțeles că este implicat un domn Potra, care este și el din Mediaș. Știam că sunt zboruri pentru pasageri care merg în Congo, că păzesc o mină acolo, că este totul sigur”, a afirmat Jurgen Faff.

A repetat că nu a efectuat zboruri de tip cargo și că verificarea bagajelor călătorilor nu ține de compania de transport, ci de cele două aeroporturi.

Întrebat dacă aeronavele FlyLili au transportat și arme nu doar pasageri, directorul a răspuns că nu a efectuat niciun zbor cargo către Congo, iar în bagajele pasagerilor nu avea voie să se uite.

„Noi nu am transportat niciodată cargo, numai pasageri. Pasagerii intră în aeroport, sunt controlați acolo, iar noi, ca și companie aeriană, nu avem dreptul să ne uităm în bagajele pasagerilor!, a mai spus Faff.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus