Aproximativ 110 lei pe an, de plătit în patru tranșe, va reprezenta – în municipiul Sibiu – valoarea taxei de salubrizare. Taxa va putea fi plătită la ghișeele Primăriei trimestrial (15 ianuarie, 15 aprilie, 15 iulie, 15 octombrie), la poștă și (posibil) on-line și va trebui achitată pentru fiecare locuitor al acestui municipiu.
În prezent, potrivit estimărilor firmelor de salubritate din Sibiu, aproximativ 25.000 de sibieni nu au contract pentru ridicarea deșeurilor menajere, ei aruncându-și gunoaiele fie în containerele altora, fie pe unde apucă. Acestor persoane fizice li se alătură alte câteva sute de persoane juridice, inclusiv restaurante din zona centrală a Sibiului.
9,23 lei de persoană, în fiecare lună
”Toți sibienii, atât persoane fizice cât și persoanele juridice, vor achita această taxă pentru imobilele pe care le au în proprietate. În cazul imobilelor proprietatea Statului sau a Municipiului Sibiu, taxa va fi achitată de cei care locuiesc sau folosesc apartamentul sau imobilul, aceștia fiind beneficiarii serviciului”, se arată într-un comunicat emis de Primăria Sibiu, odată cu lansarea în dezbatere publică a Regulamentului de instituire și administrare a taxei speciale de salubrizare în municipiul Sibiu. Regulamentul va fi adoptat în cursul acestei luni și vine odată cu preconizata implementare a sistemului integrat de colectare a deșeurilor din județul Sibiu, cu alte cuvinte, odată cu implementarea colectării selective. În cadrul acestui proiect, nu cetățenii vor mai avea contract direct cu firmele de salubritate pentru ridicarea deșeurilor menajere (cum se întâmplă în prezent), cu primăriile. Iar primăriile vor colecta sumele necesare pentru plata acestui serviciu prin intermediul unei taxe speciale. La Sibiu, nivelul acestei taxe a fost stabilit la 9,23 lei/ persoană / lună. ”Pentru persoanele juridice a fost stabilită o taxă de 372 lei/tonă de deșeuri colectate”, informează reprezentanții administrației locale.
Înainte de a plăti taxa trebuie completate formulare
Potrivit Regulamentului supus dezbaterii publice, pentru a fi stabilit cine cât plătește la Primărie taxă de salubritate, trebuie depuse mai întâi o declarație de impunere. Aceasta trebuie completată și depusă de proprietarii de apartamente, case sau spații cu altă destinație decât cea de locuit. În cazul în care apartamentele, casele sau spațiile cu altă destinație sunt utilizate de chiriași, aceștia sunt cei care trebuie să depună declarația de impunere.
Pentru proprietarii de imobile persoane fizice (sau chiriașii acestor imobile), declarația prevede completarea datelor personale, inclusiv cu locul de muncă, și enumerarea persoanelor care locuiesc în unitatea locativă pentru care este depusă declarația. În cazul în care, pe parcursul anului, situația numărului de locatari se modifică, poate fi depusă o declarație de impunere rectificativă.
Astfel de declarații de impunere trebuie completate și pentru imobilele închiriate de persoanele fizice unor persoane juridice, în care să fie enumerate datele de identificare ale acestor firme. Alături de care declarații de impunere trebuie completate și declarațiile prin care firmele sau instituțiile publice declară tipul de activitate, numărul de angajați, capacitatea și frecvența de golire a recipientelor (pentru deșeuri menajere, de sticlă, hârtie/carton sau plastic/metal).
Declarațiile de impunere pentru persoanele juridice fac diferența între restaurante, hoteluri, pensiuni sau alte unități de alimentație publică, unități sanitare cu sau fără paturi, unități de învățământ, unități de vânzare și celelalte tipuri de firme.
”În cazul proprietarilor de la bloc, declarația de impunere poate fi depusă și la Asociația de proprietari de care aparțin, urmând ca aceasta din urmă să le înainteze la Primărie în maxim trei zile”, comunicat Primăria SibiuDeclarațiile trebuie depuse luna viitoare
Potrivit regulamentului supus dezbaterii publice, declarațiile de impunere vor trebui depuse în cel mult 30 de zile de la data instituirii taxei. Cum autoritățile locale preconizează adoptarea acestui regulament în ședința de la finele lunii august (care ar urma să aibă loc pe 25 august), rezultă că toți locuitorii și firmele acestui oraș vor trebui depune declarațiile de impunere până, cel mai târziu, pe 25 septembrie.
Pentru cei care nu depun aceste declarații, taxa se va stabili din oficiu calculându-se patru persoane pentru fiecare imobil (în cazul imobilelor deținute sau închiriate de persoane fizice), respectiv o cantitate de deșeuri estimată la 12 tone pe an, pentru utilizatorii non-casnici.
Penalități de întârziere
”Taxa de salubrizare se plătește începând cu data comunicării prin poștă către beneficiari a deciziilor de impunere. Taxa se va plăti trimestrial, adică termenele de plată vor fi următoarele: 15 ianuarie, 15 aprilie, 15 iulie, 15 octombrie. Prin excepție, anul acesta, fiind primul an în care se aplică taxa, data limită de achitare a taxei va fi stabilită și anunțată public în următoarea perioadă”, comunică reprezentanții administrației locale. Cei care vor întârzia plata acestei taxe vor fi penalizați cu 1% pentru fiecare lună de întârziere.
Taxa va putea fi plătită la ghișeele Direcției fiscale (fie de la sediul din Piața Mare, fie de la cel de pe bd. Victoriei), fie la oficiile poștale. ”Primăria Sibiu va face demersuri pentru implementarea sistemului de plată online și în cazul acestei taxe”, susțin reprezentanții administrației locale.
Adio, canapele lângă tomberoane!
Cum noul sistem de colectare selectivă va aduce și containere diferite în Sibiu și localitățile învecinate, deșeurile din construcții și cele voluminoase vor avea un regim separat. ”Colectarea, transportul și eliminarea deșeurilor provenite din gospodării în urma unor activități de reamenajare și reabilitare interioară a locuințelor proprietate personală, colectarea deșeurilor provenite în urma unor evenimente speciale, precum și a deșeurilor voluminoase va fi posibilă LA CERERE, în baza unui contract încheiat direct între operatorul de salubrizare și respectivul beneficiar de servicii (adică cetățeanul respectiv). Costurile vor fi suportate de cetățeanul care solicită serviciul. Pentru aceste activități se va plăti un tarif calculat pe baza tarifului operatorului de salubrizare”, comunică administrația locală.
Pentru ce acești bani?
Taxa specială de salubritate va fi utilizată pentru acoperirea costurilor de colectare separată și transport aș deșeurilor menajere, sortarea acestor deșeuri menajere, compostarea deșeurilor biodegradabile și depozitarea restului deșeurilor în groapa ecologică de la Cristian. Această taxă de salubrizare va înlocui actualele contracte pe care sibienii le mai au cu Schuster&co și Brantner, societățile care în prezent colectează deșeurile menajere din Sibiu. În locul lor urmează a fi desemnat un nou operator de transport, care va avea contract direct cu Primăria și nu cu cetățenii sau cu asociațiile de proprietari, precum în prezent.
Sibienii care au propuneri, sugestii sau opinii cu valoare de recomandare pe marginea acestui regulament sunt invitați să le transmită reprezentanților administrației prin intermediul Centrului de informații pentru cetățeni, din cadrul Primăriei Sibiu.
Citește aici propunerea de Regulament de instituire si administrare a taxei speciale de salubrizare in Municipiul Sibiu (inclusiv anexele)Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Piata Mare , Primăria Sibiu , Primăriei Sibiu , Asistenţă Socială Sibiu , taxa de salubrizare , Municipiului Sibiu , Potrivit Regulamentului , deseuri , Municipiul Sibiu , Pentru Sibiu , gunoaie
Vizualizari: 16227
Ultimele comentarii
Acum 8 ore
Aci Duțu
Acum 9 ore
John S
Acum 10 ore
Emil
Acum 11 ore
Nustiu
Acum 11 ore
Leonard