De la Aeroportul Internațional Sibiu și-au dat demisia 16 șoferi, nu 11, așa cum a anunțat instituția într-un comunicat de presă - lucru confirmat de viceliderul Sindicatului Liber Independent al Aeroportului Sibiu, Claudiu Solomon, dar și de pagina privind posturile vacante de pe site-ul aeroportului. Deși acțiunea șoferilor a fost independentă de mișcarea sindicală, Solomon spune că aeroportul sibian se confruntă cu o fluctuație mare de personal, pentru că situația salarizării nemulțumește toate categoriile de angajați, nu numai șoferii.
Viceliderul SLIAS mai spune că managementul instituției, împreună cu Consiliul Județean, trebuie „să găsească cele mai bune soluții pentru a dezvolta aeroportul pentru a oferi sibienilor servicii de calitate și cât mai multe destinații, deoarece aeroportul creează plus valoare comunității și este un motor de dezvoltare al acesteia”, precizând că din această credință s-a născut și acțiunea de blocare a concesionării vechilor hangare de elicoptere către Camera de comerț. Concesionare care a fost amânată.
Publicăm mai jos un scurt comentariu, oferit pentru Turnul Sfatului, cu privire la demisia șoferilor de la Aeroportul Sibiu, din punctul de vedere al sindicaliștilor.
„Acțiunea șoferilor din AIS a fost independentă de mișcarea sindicală și a cuprins membrii, dar și nemembrii de sindicat. Această acțiune are la bază nivelul scăzut de salarizare raportat la ceea ce există pe piața forței de muncă. Aceste 11 demisii trebuie corelate și cu celelalte 5 precedente. Aeroportul are 16 funcții vacante de șofer. Nivelul de salarizare este scăzut pe toate funcțiile din aeroport, nu doar al șoferilor și din această cauză aeroportul se confruntă cu o fluctuație mare de personal. Încheierea noului Contract Colectiv de Muncă a fost o situație de compromis în care comisia de negociere a încercat să crească veniturile angajaților, dar fără să pună pe butuci aeroportul. SLIAS își dorește dezvoltarea aeroportului, iar dacă acesta se dezvoltă vor crește și veniturile celor ce lucrează aici. Din această credință s-a născut și acțiunea de blocare a concesionării către camera de comerț a vechilor hangare de elicoptere și ne dorim dezvoltarea în acea zonă a unei activități conexe cu activitatea aeroportuară. Totodată managementul aeroportului, cât și autoritatea tutelară (Consiliul Județean Sibiu) vor trebui să găsească cele mai bune soluții pentru a dezvolta aeroportul pentru a oferi sibienilor servicii de calitate și cât mai multe destinații, deoarece aeroportul creează plus valoare comunității și este un motor de dezvoltare al acesteia. Dar dezvoltarea nu se poate realiza fără a crea un mediu propice de muncă și motivare salarială a celor ce muncesc aici. Aeroportul nu poate face notă discordantă față de societatea româneascăși europeană în care se fac eforturi de majorări a veniturilor, deoarece s-a înțeles că epuizarea resursei umane are drept efect scăderea productivității muncii. Nu putem vorbi de creșterea productivității fără creșterea cheltuielii cu resursa umană” - Claudiu Solomon, vicelider SLIAS.http://www.turnulsfatului.ro/2019/10/29/aeroportul-din-sibiu-cauta-soferi-dupa-ce-11-au-demisionat-nu-au-fost-de-acord-cu-majorarea-salariala/
http://www.turnulsfatului.ro/2019/10/18/cum-vrea-sa-opreasca-aeroportul-din-sibiu-scaderea-numarului-de-curse-cu-reduceri-de-tarife/
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Aeroportul Internațional Sibiu , Consiliul Judetean Sibiu , Aeroportului Sibiu , Turnul Sfatului , Contract Colectiv , Consiliul Județean , Aeroportul Sibiu , Claudiu Solomon , Sindicatului Liber Independent
Vizualizari: 5694
Ultimele comentarii
Acum 8 ore
Adi Gliga
Acum 8 ore
Calitate nu cantitate
Acum 9 ore
Pastor Marginas
Acum 9 ore
Nemo
Acum 9 ore
Ion Iliescu