X
aeroport 1

Oferta pentru preluarea aeroportului: Investiții de 385 milioane de euro

4.000 de locuri noi de muncă, pasaj subteran care să facă legătura între centrul orașului și aeroport, gară și cale ferată până la aeroport, drumuri noi, lărgirea terminalului și construirea altuia nou, căi de rulare construite de la zero, realizarea de facilități pentru Cargo, centru comercial, hoteluri…

O investiție de 385 milioane de euro în următorii 10 ani, venituri la Consiliul Județean de 70 de milioane de euro în cei 50 de ani de concesiune, 4000 de locuri de muncă, peste 3 milioane de pasageri pe an și peste 1300 de zboruri cargo pe an. Acestea sunt cifrele și cuvintele cu care reprezentanții Sky Capital au încercat să-i convingă ieri pe consilierii locali și pe cei județeni că merită să le cedeze Aeroportul Sibiu pentru o perioadă de 50 de ani.

Plan desprins din literatura SF

Până la urmă, singurul plan bine conturat pentru preluarea aeroportului l-a avut la întâlnirea de ieri reprezentanții Sky Capital. Propunerea de dezvoltare a aeroportului i-a lăsat fără cuvinte pe consilieri. Iată ce promite Sky Capital:

Transport

  • Realizarea unei stații intermodale de conexiune în zona situată la sud de E68, ca punct de îmbarcare/debarcare a pasagerilor care utilizează transportul public local. Această stație va fi conectată cu aeroportul printr-un coridor subteran cu activități de retail și servicii.
  • Liniile de autobuz de suprafață vor putea asigura legătura dintre aeroport și diferite zone limitrofe, în timp ce pasagerii dinspre oraș pot utiliza legătura feroviară care asigură conexiunea cu orașul și care în viitor va fi conectată cu sistemul național de căi ferate.
  • Lărgirea drumului de legătură cu autostrada A1. În vederea asigurării unei legături fluente a aeroportului cu autostrada A1, DN7H va trebui lărgit la două benzi de circulație pe sens, de la punctul de intrare/ieșire de pe A1 până la intersecția cu DN7
  • Supratraversarea sensului giratoriu existent dintre E 68 și DN7H. În acest moment, soluția cu impactul cel mai redus este cea a unui sens giratoriu suspendat cu rampe de urcare și coborâre către toate direcțiile (Sibiu, Sebeș, A1, zona cargo a aeroportului), similar cu cel realizat pe centura Ploieștiului.
  • Pentru asigurarea accesului autovehiculelor către și dinspre centrul Sibiului către terminalul de sosiri/plecări va fi creat un pasaj subteran care va realiza separarea traficului de pe E68, către Sebeș/Alba de traficul aeroportului. În acest fel, prin eliminarea sensului giratoriu din fața aeroportului se vor evita blocajele din trafic de la orele de vârf.
  • Modernizarea și extinderea la două linii a căii ferate existente, care face legătura dintre Gara Sibiu și Zona Vest, respectiv Aeroportul Sibiu. În gara centrală propunem alocarea unui peron dedicat trenurilor care vor face legătura cu aeroportul. Trenurile vor asigura un serviciu shuttle cu o frecvență de un tren în ambele direcții la fiecare 15/20 de minute pe zi și un serviciu de frecvență redusă pe timpul nopții.
  • Legătură rutieră și feroviară a zonei cargo cu sistemul de transport național al CFR

Facilități noi pentru aeroport

  • Pe amplasamentul vechiului terminal de pasageri al aeroportului va fi construit un terminal VIP/business cu toate facilitățile specifice.
  • Pe terenul dintre terminal și E68 va fi dezvoltat un Centru Comercial, un Business Center și un spațiu multifuncțional pentru expoziții și conferințe, prin construirea unei clădiri P+1 care va include centrul comercial și spațiul multifuncțional și a două clădiri de birouri P+10, cu parcare pe două nivele.
  • Va fi construit un cluster de două Hub-uri, unul pentru inovație și unul pentru IT&C. Poziționarea lor lângă aeroport va favoriza parteneriatele europene și internaționale.
  • În zona situată între terminalul de pasageri existent și primele două etape ale extinderii acestuia, se va construi un hotel cu regim de înălțime P+10, care va asigura servicii hoteliere în principal pentru pasagerii aeroportului.
  • Extinderea parcării existente
  • Lărgirea pistei prin realizarea de acostamente de 7,5 metri pe fiecare parte, atât pentru pista de aterizare și decolare (PDA), cât și pentru căile de rurale.
  • Sistemul de colectare și evacuare a apelor pluviale pentru PDA va fi înlocuit integral actualul sistem nefiind adecvat pentru tipul de evacuare pe care trebuie să o asigure și pentru debitele necesare.
  • La nordul PDA, către platforma de parcare a aeronavelor din fața terminalului va fi realizată o cale de rurale cu acostamente de 7,5 metri în fiecare parte. La sudul PDA va fi realizată o nouă cale de rurale pentru aeronavele de tip cargo.
  • Realizarea unui nou sistem de balizaj.

Cât costă:

Hotelurile: 16 milioane de euro

Gară – 708 mii euro

Sală de conferințe – 17,154 milioane de euro

Zonă comercială – 9,9 milioane euro

Zonă parcare aeronave cargo – 16,9 milioane euro

Nouă clădire Vamă – 2,34 milioane euro

Acostamente – 9,9 milioane euro

Drumuri 6,1 milioane euro

Parcare subterană 12,9 milioane euro

TOTAL: 358.852.480 euro

Investiție faza 1 – 85.152.017 euro (investiție aeroport)

Investiție faza 2 – 175.992.401 euro (77.444.277 euro – investiție aeroport; 98.548.124 euro – investiție dezvoltare business și comercială)

Investiție faza 3 – 97.708.062 euro (45.947.077 euro – investiție aeroport); 51.760.985 euro – investiție dezvoltare business și comercială:

Celelalte oferte

La întâlnirea cu consilierii au mai venit doar reprezentanții Uplift, fostul Aerokraft, unul din acţionarii companiei BlueAir. Aceștia propun dezvoltarea zonei de Cargo din cadrul Aeroportului Sibiu. Se dorește realizarea unui Hub Cargo în Sibiu, în parteneriat cu Aeroportul de Marfă din Liege – Belgia.

JBC Eden și Ceetrus au trimis doar hârtii, fără a mai veni cineva să prezinte proiectele.

JBC Eden a promis o investiție de 7-10 milioane de euro în viitorii 5-10 ani, pe zona de cargo. Ei ar urma să renoveze și să pună în funcțiune clădiri pentru zona de cargo a aeroportului, amenajarea terenurilor, asfaltarea/amenajarea platformei exterioare, asfaltarea căilor de acces, amenajare home-base aeronave, mentenanță și terminal air-cargo; extinderea școlii de zbor și achiziționarea de aeronave suplimentare; amenajare zonă aer liber pentru copii și tineret cu specific de aviație, construire airport-hotel.

Ceetrus propune dezvoltarea aeroportului printr-un proiect urban ce s-ar întinde pe o suprafață de circa 15-25 de hectare. Valoarea totală a proiectului ar fi de 150 de milioane de euro și s-ar putea realiza în maxim 10 ani. Francezii propun construcția în zona aeroportului a unui mall, pe două nivele de 35 de mii de metri pătrați, cu 2000 de locuri de parcare. Se dorește realizarea unui terminal de transport în comun, care să facă legătura între aeroport și restul orașului. Totodată se dorește construcția unui centru de afaceri și de expoziții, dar și a unui hotel și a unui centru SPA. Totodată, propun realizarea unui spațiu verde, pentru petrecerea timpului liber.

O întâlnire de lucru

Întâlnirea de ieri, a fost prima la care au participat atât consilierii locali, cât și cei județeni. ”Este vorba de o întâlnire de lucru în care urmează să analizăm propunerile de concesiune pentru Aeroportul Sibiu. Am invitat-o pe doamna primar Astrid Fodor și pe consilierii locali ai Municipiului Sibiu pentru că Aeroportul este un obiectiv strategic în care a investit și Primăria Sibiu și fiind vorba și de prezentări de propuneri de concesiune cu impact pe termen lung asupra întregului aeroport am considerat că este necesară și prezența lor. Să nu uităm că avem și un studiu de oportunitate referitor la o parte din terenul aferent Aeroportului Sibiu și chiar dacă, Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Sibiu și-a retras oferta, noi suntem obligați să parcurgem pașii mai departe. În acest context este absolut necesară o informare cât mai amănunțită a consilierilor pentru ca votul lor să fie exprimat în cunoștință de cauză”, a declarat înaintea ședinței, președinta Consiliului Județean Sibiu, Daniela Cîmpean.

Primarul Sibiului, Astrid Fodor a declarat înaintea întâlnirii de luni că  o decizie definitivă în privința viitorului Aeroportului Sibiu se va lua doar după studii serioase. “Întâlnirea la care am fost invitată luni, 18 noiembrie, va fi una inițială, în care se vor prezenta propuneri de concesionare. De aceea, este prematur să îmi exprim acum un punct de vedere. Decizia finală nu se va baza doar pe cele prezentate în aceasta ședință, ci pe analize și studii serioase, de specialitate, pentru că Aeroportul Sibiu este un obiectiv strategic al orașului și al regiunii, un atu hotărâtor din punct de vedere logistic pentru investitorii Sibiului și un element esențial pentru turism și călătorii”, a declarat Astrid Fodor.

Fără titlu aeroport3

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim

Comentarii

comentarii

23 opinii

  1. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      VVDhEhE

      Oricare din proiecte ar fi pus in practic, evident ca se vor pune piedici, n-ai idee cati ofticati sunt in tara asta! Sa moara si capra vecinului e cea ai mare virtute in Romanica!

  2. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  3. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Iooo

    Cu banutii acestia, daca chiar exista, poate ca ar fi fezabil sa mute aeroportul o leaca mai in afara orasului! Ma tot gandesc, cei interesati sunt chiar interesati de aeroport si dezvoltarea acestuia sau de terenul actualului aeroport!?

  4. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    un turnisorean

    Ipotetic vorbind, daca toate fanteziile astea s-ar realiza, investitorii astia cu viziune in viitor, nu iau in considerare omul – confortul si linistea ceteteanului sibian , in special locuitorii din turnisor.
    La 1.300 de zboruri cargo si cel putin dublarea daca nu triplarea numarului de zboruri comerciale din prezent, nici o vorba despre investitii sau preocupare pt reducerea zgomotului produs la survolare, aterizare, decolare, sau macar despre a lua in calcul schimbarea culoarului standard de zbor/aterizare de la vest spre est.

  5. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    McD

    ..si cand te gandesti ca un proiect simplu pornit acum vreo 10 ani in Bucuresti care se referera la o legatura feroviara intre Gara de Nord si Aeroportul H.Coanda inca nu este finalizat ba chiar blocat in instanta de cateva SRL-uri, poti sa ai puterea sa crezi in aceste proiecte SF de sute de milioane de euro!!! AR TREBUI INCEPUT TOTUL CU NEVOILE CELE MAI STRINGENTE: parcarea aeroportului, extinderea si reamenajarea spatiilor din interiorul terminalului, realizarea unor legaturi permanente (inclusiv la ore tarzii) Aeroport-centrul Sibiului in asa fel incat pasagerii sa nu mai depinda de asa zisii taximetristi binevoitori!! Apoi ar urma amenajarea terminalului Cargo concomitent cu reabilitarea drumurilor adiacente…si apoi restul…se aude bine, sa vedem ce se va face!!!

  6. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  7. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Sibiul fara poluare!

    Pentru un aeroport situat in imediata apropiere a zonei rezidentiale ,extinderea respectiv cresterea traficului de pasageri si suplimentar cel de marfuri (CARGO) ar insemna un dezastru pentru locuitorii orasului.Din cele prezentate de potentialii investitori nu regasim nici un cuvint legat de impactul de mediu(poluare fonica, CO2,etc) in conditiile in care si la traficul actual impactul asupra zonelor de locuinte survolate este unul deja important.Nu am constatat nici o initiativa a administratiilor locale si judetene(Consiliu local ,Agentia sau Garda de mediu) de a stabili impactul negativ si a consulta public locuitorii orasului afectati , in conditiile in care pentru cea mai banala autorizatie de constructie se solicita “consultare publica”.
    Avind in vedere cele de mai sus, apreciem ca atita timp cit CULUARUL DE ZBOR pentru Aeroporutul Sibiu traverseaza la inaltime foarte mica o foarte mare parte a zonelor de locuinte ,cu impactul negativ mentionat,sugeram factorilor de decizie sa ia in calcul eventuarea extindere a aeroportului la o distanta rezonabila de oras si de zonele rezidentiale, cu posibilitate realizarii uni CULUAR DE ZBOR fara survolarea cartierelor de locuinte.

    • Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

      Amprenta de carbon

      Tu ești ăla cu “amprenta de carbon” a bradului din centru????😂😂😂😂
      Relax, nimeni nu va cere părerea nimănui asupra acestui subiect.

  8. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    PNListul mandru

    Povesti SF.
    Nu investeste nimeni in sibiu 385 mil . euro.
    In plus, mi se pare ca interesul e mai mult imobiliar, sa contruiasca hoteluri, sali de conferinta, “hub” IT, bla bla…. si mai putin legat de aeroport.
    Apoi… despre ce trenuri gari si parcari subterane vorbim cand primaria nu a vrut sa faca nici macar sa auda de trenul care sa lege Cisnadie-Selimbar-Sibiu?
    Largire DN7 si sensuri giratorii suspendate….cine le face ? CNAIR sau “investitorul” ?
    Numai balarii , dupa parera mea….

  9. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Eu

    promit si ei ceva ce nu vor putea face niciodata, gara ,tuneluri, drumuri… toate astea nu sunt pe terenul aeroportului si prin urmare nu vor investi nimic.Eventual vor zice sa faca consiliul judetean ca ei nu pot face pe proprietatea altuia…

  10. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    aero

    Ati ales sa prezentati ca principala oferta cea mai aiuristica, nefiabila, la misto dintre toate. Aplecati-va cu seriozitate mai mare si asupra celorlalte oferte, unele chiar au ceva realist in spate.

  11. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Klaus

    Amuzanta , d-na Fodor. Trebuie studii si analize serioase ca sa ne dam seama si noi , retardatii, ca cerul e albastru si apa curge la vale. Fara cuvinte … Aeroportul Sibiu este unul low cost cu marje de profit mici, sau chiar zero, Ca sa fie recuperate investititiile uriase planificate si sa aduca un eventual profit partilor ar tb marite taxele de aeroport sau micsorate costurile. Ambele variante deocamdata sunt imposibile , companiile aeriene vor migra la alte locatii iar sidicatele vor face totul ca sa nu fie dati oamenii afara. Restul sunt bla , bla, bla uri si vise umede.
    Mult mai fezabila si simpla ar fi dezvoltarea cargo care ar putea aduce o crestere reala de activitate pentru aeroport.
    O sugestie pentru autoritatile competente sibiene. O auzit cineva pe meleagurile marginene de bursa. Cotarea pe bursa ar asigura si finantarea pentru dezvoltarea cargo si ar oferi si un instrument autentic si transparent de evaluare a afacerii in eventualitatea unei concesionari sau privatizari.

  12. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Legalistul

    Lipsește un detaliu din planul SF (science fiction nu studiu de fezabilitate) prezentat mai sus. Cât din cei 385 de milioane de Euro ar trebui să vină de la contribuabil (local, național și european, în mod direct sau ca finanțare pe bază de proiect) și cât de la potențialul concesionar? Asta ca să știm și noi dacă există potențial pentru o schemă de tipul „contribuabilul plătește, firma privată face profit”!

  13. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    AIS

    Tunel subteran intre aeroport si centru? E cel mai tare lucru auzit de ceva ani incoa’! 😂 E mai probabil sa iasa Vadim președinte in turul al doilea!
    😂

  14. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    dancp2

    pina la noua investitie taximetistii ABONATI vor refuxa curse spre oras
    its sau transmixt nu vor pune microbuze la curse de noapte
    zboruri spre alte destinatii vor fi KEINE
    la orele prinzului cu buzul 11 nu cred ca incape niciun SIBIAN cu 1 bagaj mare
    PRIMARIE,consilieri inteligennti CJ condus de profa Cimpan,si alti intelighentzi
    CE MINCIUNI NE.SERVITTI

  15. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Sky AIUREALA

    O firma cu 10 angajati, prin Dubai. Pare a o mare sarlatanie firma asta… desene si minciuni, poate face oricine. E jenant… nu te lasa cu gira cascata, tre sa anunti politia cand ai o asemenea “oferta”.

  16. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Probleme de poluare

    LA POLUAREA GENERATA DE ACESTE CURSE CARGO, DELOC PUTINE (NU NE POVESTESTE NIMENI). nU LE STUDIAZA NIMENI?!
    DUPA CE CA AVEM DE 5 ORI MAI PUTINE SPATII VERZI IN SIBIU DECAT CER NORMATIVELE, ALESII VOR ACUM SA SE FACA TERMINALE CARGO PT. O GRAMADA DE ALTE ZBORURI?>
    NU CRED CA E BENEFIC PENTRU ORAS, DECAT PENTRU INVESTITORI PROBABIL (DIN ACTIVITATEA COMERCIALA). IN REST NU SE POATE REALIZA NIMIC DIN ACESTE PLANURI SF PT. CA NU SE VOR PUTEA FACE PE TERENUL AEROPORTULUI CI PE TERENURI PRIVATE..DECI END OF STORY.
    AR trebui lasate planurile fanteziste si gandita treaba bine!!!

  17. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  18. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

  19. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    Un Fel De Caritas

    Toata treaba asta suna a teapa… off-shore din Dubai, vine sa promita chestii in Sibiu, pentru a acapara legal toata oferta, astfel incat sa poata santaja administratia ani buni, cu procese, etc pentru sustragerea de bani. Cam ca Rosia Montana Gold Corporation sau alte tepe prin off shorruri internationale cu promisiuni mari si care acum dau statul in judecata pentru miliarde de euro.
    Sa speram ca trepanatii din primarie isi dau seama cu ce au de-a face si nu se inhaiteaza la aceasta schema. E evident o mare magarie la mijloc iar Sibiul nu are nevoie de asa ceva.
    Aeroportul de transport ar trebui mutat in afara orasului, din cauza zgomotului si poluarii.

  20. Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Daca totusi doriti sa cititi comentariul, click aici

    De pe margine

    Interesant este ca orasul s-a extins permanent catre Aeroport si nu invers. Stabilirea directiei principale de aterizare (prin montarea echipamentelor de aterizare instrumentala) s-a facut la modernizarea Aeroportului, nu acum 50-60 de ani. Nimeni nu a parut preocupat de zgomot si alte chestii, iar acum cand se vorbeste de dezvoltare pe toti ii loveste ingrijorarea. 1300 de zoruri in plus pe an (adica 3-4 pe zi) este o cifra ingrijoratoare? Aeroporturile foarte mari le au pe cele 1300 intr-o singura zi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Turnul Sfatului Online
  • Sibiu
  • Contact