Dacă nu ați urmărit mersul lucrărilor pe lotul IV al autostrăzii Sibiu – Orăștie (cel dintre Sibiu și Săliște) mergeți zilele acestea la capătul centurii ocolitoare a Sibiului. Înspre Zona industrială vest. Să vedeți forfotă. Și să luați în considerare că e doar o mică parte din agitația care a bătătorit autostrada în ultimele luni. O autostradă care, e adevărat, trebuia terminată acum șapte luni. Dar unde au ”apărut” două dealuri care o luau la vale pe traseul ales, iar pentru unul dintre acestea au fost făcute atâtea foraje și consolidări încât de le-am pune lungimile cap la cap ne-am apropia de București, dacă nu cumva l-am și depăși.
Altfel spus, au fost multe lucrări neprevăzute de mare amploare pentru care a fost nevoie de decizii luate rapid. Exemplu concret: consolidarea dealului care acum e ”roșu” (cel din dreptul organizării de șantier) a început înainte ca autoritățile să își dea acordul pentru proiectul tehnic și cu mult înainte ca aceleași autorități pironite în birouri să aprobe suplimentarea financiară a contractului de execuție.
De ce? Pentru că dacă ar fi așteptat după autorități, șantierul nu ar fi fost nici pe aproape de stadiul de acum, alunecările de teren ar fi devenit mult mai grave, reabilitarea acestora ar fi costat mai mult, ar fi depășit sumele disponibile și... vedeți mai bine ce se întâmplă cu dezastrul de pe lotul III, unde cei de la Imbecilo... pardon, Impregilo, au plecat în concediu deja. Și nu e deloc sigur că vor termina lucrările anul viitor.
Pe lotul IV s-a evitat dezastrul de pe lotul III pentru că aici există o persoană care a coordonat cu sânge rece lucrările și care și-a asumat cu adevărat responsabilitatea. El a fost cel care decis să se împăneze dealul cu consolidări deși nu sunt încă bani alocați, el a fost cel care a hotărât să nu dea satisfacție deținătorilor de rețele care împiedicau execuția nodului de la Sibiu Vest cu tot felul de condiții și a schimbat pentru a șaptea oară proiectul. Cu un singur scop: să se facă odată autostrada respectivă. Cu alte cuvinte, și-a făcut treaba. Bine și foarte bine.
Se numește Sorin Scarlat. Este foarte tânăr și ocupă funcția de director general adjunct al șantierului. A lucrat și în cadrul instituțiilor de stat. Știe ce e acolo. Știe și cum să convingă vreo câteva sute de muncitori să lucreze în trei schimburi pentru a respecta termenele. Poate să pună presiune pe zeci de furnizori, simte când e momentul să riște și când să mai cugete. Adică pricepe și cum se lucrează în domeniul privat, unde în spate ai un patron care îți va cere întotdeauna ”profit, profit, profit”. Are energie, vrea și poate.
Comparația cu dezastrul care conduce acum destinul autostrăzilor din România nici măcar nu mai are rost să o fac. Poate vreun viitor Guvern va ține minte numele lui Sorin Scarlat. Sau, cel puțin, va ține cont de părerea acestuia și a celor asemeni lui.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 696
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
MB
Acum 1 oră
Claudiu
Acum 1 oră
Liberal autentic
Acum 1 oră
Neli Oproiu
Acum 1 oră
Bobo