Duminică,
04.12.2022
Partial Noros
Acum
6°C

Test: Carmageddon si Wolferstein 3D

Ştiţi poveştile cu cercetătorii de a universitatea X au decoperit că ...? Ei bine, se întâmplă şi în Sibiu. „Cercetătorii de la ULBS şi Colegiul Brukenthal au aflat că jocurile pe calculator pot creşte serios nivelul nervozităţii şi al agresivităţii. Se întâmplă în Sibiu că elevii ştiu îşi pună minte la contribuţie şi după orele de curs de la şcoală. De asemenea se mai întâmplă în Sibiu şi că instituţiile de învăţământ ştiu foarte bine să colaboreze între ele. Profesorul Adrian Tudor Brate, de la catedra de psihologie a Facultăţii de Ştiinţe din cadrul Universităţii „Lucian Blaga” din Sibiu a pus elevii de la Colegiul Naţional „Samuel von Brukenthal” la treabă. Rezultatul este un studiu foarte bine elboart, făcut în Sibiu, ce are ca temă „Influenţa jocurilor video asupra comportamentului agresiv”. Concret, studiul a pornit de la trebuinţa de joc a omului şi şi-a propus să arate şi partea negativă a jocurilor. Pentru a ajunge la o concluzie s-a studiat nivelul de agresivitate la persoanele pasionate de jocuri video violente, s-a încercat stabilirea influenţei jocurilor video violente asupra comportamentului agresiv şi cunosşterea impactului jocurilor video violente asupra creşterii nivelului de agresivitate. Ce au făcut elevii de la Bruk? Au găsit 30 de subiecţi sibieni, cu vârsta cuprinsă între 20 şi 32 de ani, care au în comun faptul că le place să joace jocuri video. Le-au dat pe mână, în mod controlat, Carmageddon, Wolferstein 3D, Mortal Kombat şi Street Fighter, după care periodic i-au supus la anumite teste. 14 la sută din subiect nu aveau un loc de muncă, 53 la sută erau studenţi iar 33 la sută angajaţi. Procedura de investigare a fost una cât se poate de ştiinţifică: chestionarul FPI, cele 24 de imagini ale Testului Rosenzweig şi cei 60 de itemi ai scalei de coping COPE. Probabil că ei ştiu ce înseamnă toate acestea. După primele teste s-a stabilit că: „nivelul nervozităţii a crescut semnificativ”, „nivelul agresivităţii are o valoare ridicată” iar „labilitatea emoţională crescută este asociată cu agitaţie crescută şi atenţie labilă”. La o analiză mai atentă s-a stabilit că: „focalizarea emoţională scade”, „depresia creşte”, „tendinţele de dominare cresc” iar „acţiunile devin impulsive”. Asta printre altele. În concluzie: „un joc video violent poate mări afectul agresiv prin producerea unui nivel înalt de frustrare. Simiar, jocurile video violente care tulbură emoţional pot creşte stimularea agresivităţii, să adreseze direct gânduri/ scheme/ scenarii agresive şi să dezvolte pe termen lung structuri şi mentalităţi agresive”. Plus înjurături mai multe. Pentru detalii în amănunt despre acest test puteţi consulta Anuarul Cercului de Studii Istorice şi Sociale al Colegiului Naţional „Samuel von Brukenthal” de anul acesta.

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus