Luni,
18.08.2025
Parțial Noros
Acum
19°C

De ce este inutil nou tren Sibiu – Bucuresti

CFR a anunţat astăzi că din data de 13 decembrie intră în vigoare noul mers al trenurilor şi cu această ocazie şi noul tren Sibiu – Bucureşti prin Râmnicu Vâlcea.

Am găsit cel puţin patru motive pentru care noul tren nu-şi găseşte utilitatea pentru sibieni.

1.    Deşi este de tip accelerat, până la sosirea în Gara de Nord trenul va face 10 opriri, inclusiv prin Drăgăşani, Caracal şi Videle, înainte de a ajunge la destinaţie după „exact” 6 ore şi 6 minute de la plecare. Prin comparaţie, un autocar Sibiu-Bucureşti nu depăşeşte cinci ore pe cel mai infernal trafic pe Valea Oltului.
2.    Noul tren Sibiu – Bucureşti pleacă din Sibiu la ora 3:15 noaptea. Şi ajunge în Gara de Nord la ora 9:21. Ora de plecare este imposibilă pentru sibienii normali la cap iar ce de sosire nu ajută deloc pe cine ar fi interesat să ajungă în Capitală la prima oră. Prin comparaţie există cel puţin zece autocare pe aceaşi rută la ore mult mai rezonabile. Şi de plecare şi de sosire.
3.    Un bilet Sibiu – Bucureşti Nord la noul tren accelerat costă 43,1 lei. În medie, cu 10 lei mai mult decât un bilet de autocar pe aceaşi rută.
4.    Confortul. Nici Săgeata Albastră nu se poate compara cu confortul oferit de un autocar modern. Iar dacă se va întâmpla să fie un tren mai vechi de Săgeata Albastră comparaţia nici nu-şi mai are rostul.

În concluzie, singurii care vor găsi util noul tren al CFR sunt studenţii care vin la Sibiu din Oltenia şi câţiva navetişti.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

9 comentarii

x

Acum 15 ani

Mai bine faceau un accelerat pe ruta Sibiu-Sighisoara- Brasov-Bucuresti! Cred ca ajungea mai repede tinand cont ca din Copsa pana la Bucuresti se poate folosi locomotiva electrica pt o viteza mai mare! In plus cred ca ruta Sibiu- Sighisoara ar fi profitabila atat vara(pt turisti) cat si iarna( pt restul) deoarece nu prea sunt alternative cu autocarul.
Raspunde

dodecaedru

Acum 15 ani

ba da, foloseste la ecologie si la viata lunga ( cu autocarul e o aventura care nu sti cum se termina...)
Raspunde

Foarte util!

Acum 15 ani

Mie mi se pare extrem de util! Fac des drumuri spre Bucuresti si nu pot sa va zic ce aventuri am cu autocarele! Spatiul este extrem de ingust, nu te poti misca in acele cinci ore, daca ti se face rau ai incurcat-o. Am vazut si soferi care pur si simplu atipeau la volan! In plus, din Autogara Militari mai faci o ora pina in centru. In tren e cu totul altceva. Spatiul e mai aerisit, poti citi, te poti ridica in picioare si uita pe fereastra, ai la dispozitie bufet si toaleta. Iata citeva motive. Salut aparitia, IN SFIRSIT, a trenului.
Raspunde

trinu

Acum 15 ani

Stefan Dobre sa mearga mai bine cu bicicleta: e mai ieftin, mai ecologic si poate pe parcurs ii mai vine si mintea la cap!
Raspunde

mihai tanase

Acum 15 ani

Tinere Dobre! Nu-ti poti fi decât un june proaspat iesit de pe bancile scolii ca sa gândesti, si mai ales sa scrii, asemenea minunatii. Nu am sa-ti fac teoria încalzirii globale, a nivelului de CO2, despre care poate ai auzit dar care nu face unanimitatea chiar si printre specialisti. Eu am s-ati "vorbesc" doar de siguranta si confortul trenului în comparatie cu orice alt fel de mijloc de transport rutier. Mijloc mereu la cheremul unui carutas beat, poleiului, cetii sau - si mal ales - tembelilor cu herghelii sub capota si permis luat la Pitesti. Nu te îndemn sa te lasi de meserie, dar mai documenteaz-te înainte de a asterne de pe tastatura atâte imbecilitati. Ajuta mult la credibilitate.
Raspunde

Ionut

Acum 15 ani

Sa stii Tanase ca prefer sa merg sese ore intr-un tren care pute numai ca sa salvez planeta! Şi referitor la siguranta, eu am auzit in ultimele luni de mai multe accidente cu trenuri decat cu autocare. părerea mea!
Raspunde

mihai tanase

Acum 15 ani

Pentru Ionut : Ne-am tras vreodat de bracinar? Nu cred, asa ce te rog sa mi te adresezi pe un alt ton. Multumesc.
Raspunde

Eu

Acum 15 ani

articolul parca-i reclama la transmixt; sa stiti ca sunt oameni care sufera de rau de masina si vin cu trenul, iar ruta e cea mai buna. Nu mai trebuie sa faci turul romaniei prin copsa in 10 ore. Bravo CFR, desi trebuia mai devreme. Acuma cred ca podul de la Carta o sa stea asa zeci de ani
Raspunde

Radu

Acum 15 ani

Nu e chiar rau traseul. Sunt de la Rm. Valcea si pretul biletului e la fel ca la autocar. Cu autocarul fac 3h si 20 de minute pana in Militari. Cu trenul 4.15 minute pana la Gara de Nord. E adevar ca faci mai mult, dar in acelasi timp de la militari pana la gara de nord mai faci vreo juma de ora cu metroul, asa ca daca ai treaba in zona centrala a Bucurestiului, chiar devine o alternativa interesanta. Pentru cei care nu stiu, exista o cale ferata care a fost aproape terminata in 89' pe ruta Rm. Valcea - Pitesti. E facuta cu viaducte si tunele si scurteaza foarte mult drumul cu trenul de la Valcea la Bucuresti si in consecinta si de la Sibiu la Bucuresti. Din nefericire dupa 89 a cazut in paragina.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus