Sâmbătă,
26.09.2020
Partial Noros
Acum
21°C

"Turnurile lui Carabulea" ridicate de Con-A pentru 16,8 milioane de euro

16 Aprilie 2010 14:52

69,55 de milioane de lei este valoarea contractului încheiat  între Transcar International și Con-A,  pentru ridicarea unui viitor Centru de afaceri situat pe strada Nicolaus  Olahus (fosta străpungere Mihai Viteazul). Clădirea începută de Concefa acum trei ani şi abandonată ulterior va avea un singur corp – spre diferenţă de planurile iniţiale care prevedeau două „turnuri gemene” – două niveluri vor fi la subsol, iar peste parter vor fi ridicate alte 15 etaje. Înălţime clădirii va fi de 58 de metri, cu o amprentă la sol de 25,2 metri.
Societatea Con-A a fost angajată prin licitaţie publică, având în vedere că fondurile necesare realizării Centrului de afaceri sunt asigurate şi prin finanţare europeană, în cadrul Programului Operaţional Regional, Domeniul „dezvoltarea durabilă a structurilor de sprijinire a afacerilor de importanţă regională şi locală”. Prin acest program, Transcar International beneficiază de o finanţare nerambursabilă de 66,75 de milioane de lei. Oferta Con-A a fost aleasă din cele şase depuse în cadrul procedurii de achiziţie publică lansată încă de anul trecut. Contractul a fost semnat pe 3 ianuarie 2010, iar durata de execuţie prevăzută în caietul de sarcini este de maxim 16 luni.

Contract benefic şi pentru alte firme

Potrivit anunţului de atribuire a licitaţiei, lucrarea atribuită celor de la Con-A poate fi subcontractată în procent de cel mult 40%. Mircea Bulboacă, preşedintele grupului de construcţii Con-A, arată că lucrările de construcţie vor avea efecte benefice nu numai pentru Con-A, ci şi pentru o serie mai lungă de firme, care vor fi antrenate indirect în şantier. "Este o lucrare foarte importantă pentru noi, dar am mai obţinut şi alte contracte astfel că suntem cam la nivelul anului trecut în ceea ce priveşte volumul lucrărilor. Şi efectivul nostru de angajaţi a crescut", a declarat Mircea Bulboacă. El a precizat că nu se vor mai face angajări pentru lucrările de construcţie la proiectul situat vizavi de Sala Transilvania. Preşedintele Con-A mai spune că firma de construcţii a preluat în administrare şantierul şi că lucrările vor începe în cel mai scurt timp.
Con-A este un partener mai vechi al grupului de firme condus de Ilie Carabulea. Magnatul sibian a contractat Con-A și pentru ridicarea Hotelului Ramada, investiție finalizată în 2007 și în valoare de aproximativ 23 de milioane de euro.

Umbra lui Carabulea

Trancar International are un singur asociat, pe Octavian Dican, angajat în cadrul Holdingului Atlassib. Scheletul ce va deveni Centru de afaceri aparținea SC Păltiniș Leasing, firmă tot din grupul Holdingului Atlassib, intrată între timp în reorganizare financiară și cu datorii imense la stat. Prezentarea proiectului Centrului de afaceri, cu finanțare europeană, a fost făcută, însă, de Ilie Carabulea.


Citește și
Carabulea îşi răscumpără terenul cu bani europeni


Licitaţia lui Carabulea, anulată

 

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

18 comentarii

tudor

Acum 10 ani

deci turnurile gemene vor fi... unul? :)
Raspunde

SirEmiL

Acum 10 ani

deci da.. turnurile gemene va fi turnul geaman:)))
Raspunde

callas

Acum 10 ani

"uite turnu, nu e turnu" banuiesc ca e o pacaleala tipica, astfel ca banii nerambursabili sa ajunga aproape pentru toata investitia. Cand s-au cerut acesti bani a fost depus un proiect si niste costuri, adica acela cu 2 turnuri, pentru care s-au dat sa zicem 40% ( Regelsatz) de la EU . Baietii destepti spun acum, lasa ca facem numai unul deci banii pe degeaba ajung pentru 80%. Numai ca... nici cei de la EU nu sunt chiar prosti! Schimbarea proiectului trebuie anuntata si aprobata, altfel se pot trezi fara nici un ban, respectiv banii deja virati li se vor cere inapoi.
Raspunde

Sami

Acum 10 ani

Pai unul este deja aproape gata. Toti banii vor intra in finalizarea celui ridicat complet? Sau va referiti ca va fi ridicat cel din dreapta, insa nu va arata la fel ca celalalt...
Raspunde

La munca fratilor!

Acum 10 ani

Va intereseaza pe voi de unde vin banii, unde se duc, etc. Dar intrebati cate locuri de munca vor fi create. Intrebati cati romani primesc salariu de la Carabulea. Fara el ar fi someri. Asa ca, cicu mic baieti si la munca!
Raspunde

titlul corect

Acum 10 ani

TUNURILE LUI CARABULEA
Raspunde

callas

Acum 10 ani

mentalitatea: "ce va intereseaza pe voi de unde vin banii si unde se duc", e foarte nociva, in cazul banilor europeni ei vin SI DE LA MINE, si n-as plati impozit substantial ca sa ajunga si la EU daca nu as lucra mult, asa ca bineinteles ca ma intereseaza!
Raspunde

Traian Deleanu

Acum 10 ani

@Sami: să nu faceți o confuzie. clădirea din stânga (dacă stați cu fața la construcție) nu face parte din ansamblul construit de Ilie Carabulea. Clădirea aproape finalizată este o investiție a celor doi asociați din cadrul Euroil - Adrian Nicoară și Dumitru Domnariu
Raspunde

intrebari

Acum 10 ani

de cati ani este blocata banda de circulatie cu macaraua si ceva materiale de constructie...? sunt inchiriate soseaua si trotuarul? cu cat si de la cine?
Raspunde

pt traian deleanu

Acum 10 ani

nu inteleg lacare cladire te referi in momentulin care spui ca e investitia celor de la euroil e vorba cumva vb de cladirea din sticla deja ridicata? sau care ?
Raspunde

Exact

Acum 10 ani

soseaua si trotuarul inchise vor constitui parcare? eu daca vroiam sa imi fac o casa inchideam un sens de circulatie?
Raspunde

Traian Deleanu

Acum 10 ani

@11 Da, la clădirea deja învelită în sticlă mă refer atunci când spun că e investiția celor de la Euroil.
Raspunde

Tantalailor!!!

Acum 10 ani

Cladirea exsistenta este hotelul "ciobanasilor" Ghise , nu are nici o legatura una cu alta CE ARE SULA CU PREFECTURA? astea 2 turnuri aveau primele 4 sau 5 nivele comune apoi se ridicau fiecare separat... este o tabla acolo in fata santierului...
Raspunde

mirceav

Acum 10 ani

foarte bune intrebarile legate de ocuparea sensului de circulatie,un lucru anormal. Cu ce drept se ocupa de atata timp banda de circulatie?
Raspunde

aurel

Acum 10 ani

omul asta chiar face ce vrea el la Sibiu. cine il cunoaste mai bine poate sa-mi spuna daca are limite? sau trebuie sa ne mutam din oras la un moment dat pentru a-l lasa sa-si infaptuiasca toate fanteziile bolnave? (chiar nu realizaeza administratia sibiana ca acest "investitor" este unul dintre cei mai mari genereatori de pierderi la bugetul orasului pe de-o parte iar pe de alta parte lasa in urma lui numai monstruozitati urbanistice - stirbeste orasul pentru o perioada mult mai mare decat ne imaginam noi analizand, in treacat, astfel de stiri).
Raspunde

lamuriri

Acum 10 ani

in functie de gravitatea situatiilor, imi dau si eu cu parerea: 1. trotuarul si sensul au fost inchiriate de la primarie, probabil pe o suma "pe masura" 2. pentru aparatorii lui Carabulea: intrebati voi angajatii salarii primesc de la Carabulea, si intrebati-i si cum este sa lucreze cu omul, si o sa va raspunda: "NIMIC este chiar mai bun decat salariul, dar am rate la banca, etc..." 3. sursa banilor: as dori sa stiu ce organ de cercetare al UE ar trebui alertat, ca sa stim cu totii unde trimitem sesizarile. 4. cat despre domnul inginer... LA NE-REVEDERE!!!
Raspunde

gioni

Acum 10 ani

celor de la 15 si 16:hop si voi din corcodus! daca taceati, filosofi ramaneati, dar asa, tot niste nimeni sunteti. te dor creierii, domle, de ce nu pot unii sa doarma!
Raspunde

Sami

Acum 10 ani

@Traian Deleanu: Multumesc pentru lamurire.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus