Vineri,
07.02.2025
Cer Senin
Acum
2°C

CFR: "Nu stim cand incepem lucrarile la podul de la Carta. Dar stim cand terminam"

Situație tragi-comică la Ministerul Transporturilor – într-un răspuns transmis unui sibian care s-a interesat de preocuparea oficialităților pentru reabilitarea podului de la Cârța, CFR spune că nu are, nici anul acesta, bani de reparat podul. Dar asigură că îl va termina sigur în toamna anului viitor.

Peste aproximativ două luni se împlinește un an de când podul CFR aflat între Scoreiu și Arpașu a fost închis. Pentru o scurtă perioadă, de câteva săptămâni, călătorii CFR care alegeau această rută mergeau cu trenul până la Scoreiu, respectiv Arpașu de Jos, cele două localități care ”flanchează” podul rupt. Între cele două stații, călătorii CFR erau transportați cu autobuzele, după care erau preluați de noi garnituri. Ca orice minune, CFR a reziliat contractul cu firma de transporturi. ”Nu știu cu ce să mergeți mai departe. Trenurile merg fie numai până la Scoreiu, fie numai până la Arpașu. Nu știu cum să mergeți mai departe”, este răspunsul dat de la Agenția CFR oricărui sibian interesat de o călătorie dinspre Sibiu, de exemplu, către Brașov. ”Păi, sigur că ne încurcă. Sunt atâția navetiști la Cisnădie, la Tîlmaciu, la Sibiu. Ei acum trebuie să stea la ocazie”, spune Mariana Dragoș, din Arpașu. Mai greu este pentru cei care aleg rute mai lungi. ”Eu merg destul de des la părinți, la Ploiești. După ce s-a rupt podul, mergeam până la Copșa Mică, unde stăteam în tren 45 de minute. Apoi ocoleam mai departe prin Mediaș, Sighișoara și Brașov. Până la Ploiești făceam opt ore, față de cinci înainte de ruperea podului. Acum, am descoperit ruta prin Vâlcea, am din Sibiu tren direct către București. Până acolo faci șase ore, după care alte 45 de minute până la Ploiești”, povestește Maria Zbir, în așteptarea acceleratului către București. Înainte de ruperea podului, de la Sibiu la Ploiești drumul cu acceleratul dura cinci ore.

Nu sunt bani

Una din cele două pile al podului CFR cosntruit în 1940 a fost ”subspălată” în noaptea dintre zilele de 12 și 13 iulie 2009. Pila s-a înclinat, astfel încât toată structura podului a devenit inutilizabilă. În răspunsul transmis lui Lucian Micu, CFR susține că după evenimentele din 12/13 iulie, a luat măsuri ”de stabilizare a pilei” și a solicitat Ministerului Transporturilor ajutor pentru ”identificarea sursei de finanțare necesară lucrărilor de reabilitare”. A trecut 2009 fără ca această sursă să poată fi identificată. Și nici până în prezent, autoritățile centrale nu dau semne că ar avea de gând să dea vreun ban. ”Având în vedere caracterul de calamitate naturală, CNCF”CFR”-SA a înaintat Ministerului Transporturilor și Infrastructurii documentația pentru solicitarea sursei de finanțare, respectiv Nota de fundamentare și Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru asigurarea fondurilor necesare din «Fondul de Intervenție la Dispoziția Guvernului». Deoarece până la această dată nu a fost elaborată hotărârea de guvern și nu s-a primit din partea Ministerului Transporturilor confirmarea pentru asigurarea sursei de finanțare, nu s-a putut iniția până în prezent procedura de achiziție a serviciului de proiectare și a lucrărilor de reparație a podului”, se arată în răspunsul CFR.

Să mai sperăm în rectificare

CFR mai speră ca banii să vină începând cu acest an și arată că a solicitat acest lucru, astfel încât reabilitările să fie cuprinse în ”lista lucrărilor de reparații capitale la infrastructura feroviară publică finanțate de la bugetul de stat în anul 2010, cu alocație pentru primul an de execuție (2010)”, mai arată CFR. Cum în prima anexă a bugetului Ministerului Transporturilor, lucrările de la Sibiu nu sunt cuprinse, mai rămân speranțe doar pentru rectificarea bugetară anunțată pentru mijlocul anului.

În plus, CFR mai spune că pentru a determina urgentarea finalizării lucrărilor necesare, a prevăzut scoaterea la licitație într-o singură procedură a tuturor acțiunilor necesare – expertiză tehnică, proiectare, execuție, aceasta din urmă fiind estimată să dureze 10 luni de lucru efectiv, fără perioada de iarnă. ”Traficul feroviar pe ruta Sibiu-Brașov va putea fi reluat după recepția la terminarea lucrărilor de reparație capitală la pod, la sfârșitul trimestrului III 2011”, mai promite CFR.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

7 comentarii

maia

Acum 14 ani

RUSINE!RUSINE!RUSINE!
Raspunde

Uraaaaa!

Acum 14 ani

Alt miracol românesc în perspectiva!
Raspunde

constructorul

Acum 14 ani

nu stim cand incepem, dar de terminat il terminam la pastele cailor.
Raspunde

lena

Acum 14 ani

de ce nu se acceseaza fonduri europene unguri cum si-au facut autastrazile de acolo nu se poate fura berceanule
Raspunde

GICU

Acum 14 ani

MAFIA TRANSPORTURILOR DACA FACE PODU NU MAI FAC HOTI BANI PE SOSEA SA VA FIE RUSINE HOTILOR
Raspunde

Rene

Acum 14 ani

Ati citit.... Romania era in razboi si dictatura, iar ei construiau poduri de cale ferata ?! acum in timpul democratiei sociale ?! nu sint in stare de nimic nu au bani, nu au chefv und pod important care leaga doua orase importante sta pe jumatate darimat de un an de zile si impotenti astia se uital la el.. niste prpaditi. vor sa faca si din asta afacerea vieti lor.
Raspunde

NICOL

Acum 14 ani

Sunt 2 aspecte in povestea cu podul. - pina Basescu devine proprietar al CFR-ului , nu se repara podul: - pina atunci Carabulea are libertate deplina in afacerea din transportul acesta pe sosea! Sa traim bineeee!!!!!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus