Marţi,
07.02.2023
Partial Noros
Acum
-10°C

Obligatoriu: zece zile de stat in Sibiu. Incepe Festivalul!

„Halucinant” este cuvântul care, probabil, caracterizează ce mai bine şi ediţia din acest an a Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu, ce se va revărsa între 28 mai şi 6 iunie. Datele sunt seci: 66 de locaţii, participanţi din 70 de ţări, 350 de evenimente, buget de 5,6 milioane de euro. Luate individual, ospeţele culturale oferă vor îmbuiba orice trecător care adastă preţ şi numai de câteva ore la oferta celei de-a 17 ediţii a FITS. Bugetul este de 5,6 milioane de euro, cu 200.000 de euro „mai mic” decât acum câteva zile şi asta din calculul rezultat în urma deprecierii monedei naţionale în faţa celei unice europene. Constantin Chiriac, directorul FITS, ţine să mulţumească sibienilor, care prin intermediul bugetului local sunt cel mai important sponsor public, cu un milion de euro.

Fără invitaţii pentru politicieni

Pentru prima dată în cei 17 ani de istorie ai FITS, Chiriac a anunțat că a redus dramatic numărul de invitații, care, în trecut, blocau o mare parte din locurile disponibile la fiecare spectacol. ”Am redus cam 60% din invitațiile care se duceau, de exemplu, în zona politică. Facem o reverență publicului adevărat de teatru, în acest an de criză economică”, spune Chiriac. Cu excepția a patru spectacole la care deja toate locurile sunt rezervate, iar biletul costă 30 de lei, accesul la majoritatea evenimentelor din cadrul FITS costă 15, 10 și 5 lei, cu o reducere de 50% pentru studenți, elevi și pensionari. La fel ca și la spectacolele teatrului sibian, și la FITS biletele pot fi cumpărate on-line, prin intermediul site-ului sibfest.ro.

Aveți de unde alege

Organizatorii Festivalului din acest an au realizat un ”mic” rezumat al celor mai importante spectacole și evenimente din cadrul ediției 2010. Redăm integral ”selecția de anul acesta.





_____________________________________ VINERI, 28 MAI – DUMINICĂ, 6 IUNIE
TEATRUL NAŢIONAL „Radu Stanca” (curtea interioară)
Expoziţie FĂRĂ ÎNTREBĂRI FĂRĂ RĂSPUNSURI / NO QUESTIONS NO ANSWERS (Dan Perjovschi Romania)

Dan Perjovschi este unul dintre cei mai apreciati artisti vizuali români pe plan international, iar expoziţiile sale sunt adevărate spectacole. După ce expoziţiile sale au impresionat iubitorii de artă vizuală din centre culturale precum Bruxelles, Eindhoven, Helsinki, Köln, Londra, Liverpool, New York, Paris, Sevilia sau Sidney, Festivalul Internaţional de Teatru va găzdui o expoziţie – eveniment a marelui artist sibian, în cadrul ediţiei din acest an.


_______________________________________________________ VINERI, 28 MAI
SALA STUDIO - Teatrul Naţional „Radu Stanca”
Ora 18:00
ODĂ PROGRESULUI / ODE TO PROGESS, regia Eugenio Barba (Odin Teatret, Danemarca)

Un popor misterios compus din spiriduşi şi troli, un spectacol fantastic prezentat de huldrefolk, animale imaginare, zâne şi gnomi sărbătoresc trecerea în noul mileniu elogiind izbânzile speciei umane. „Credeau că lumea există doar pentru ei.”
Performerii de origine europeană au de pierdut din pricina diviziunii produse între teatru şi dans, care sunt tratate ca două universuri de expresie diferite. Ele aparţin, de fapt, unei singure lumi ce se dezvoltă în direcţii diferite, dar sunt totuşi fundamentate pe experienţa artistului, prin care acesta devine cu adevărat prezent pe scenă. În locul teatrului şi al dansului se pot folosi termenii dans lăuntric şi dans explicit. Dansul lăuntric este propriu procedeelor scenice care nu pot îmbrăca forma dansului. Dansul explicit se diferenţiază uneori de orice mimetism sau criteriu narativ şi se prezintă ca expresia pură a dinamismului fizic. Întregul spectacol este însă, la bază, un dans, un dans al energiei şi al gândului.

TEATRUL NAŢIONAL „Radu Stanca”
Ora 19:00
STROPI / SCATTERED, coregrafia Kevin Finnan (Motionhouse, Marea Britanie)

„Stropi” combină elementele de teatru-dans proprii companiei Motionhouse şi imaginile hipnotizante cu filmul şi grafica, pentru a crea un spectacol – eveniment vizual unic. Interpretat pe o uriaşă podea curbată (un fel de half pipe), care dispare în înălţimi, spectacolul „Stropi” foloseşte tehnologia proiecţiei pentru a crea o lume în care dansatorii se mişcă în, pe şi prin imagine. „Stropi” pătrunde în apa dezlănţuită, o forţă primordială a vieţii noastre, prin cei şapte dansatori care se scufundă în ocean, se rostogolesc pe o cascadă, inspiră cu sete sub soarele fierbinte şi alunecă odată cu o avalanşă până la un tărâm îngheţat ce debordează de frumuseţe.

SALA THALIA
Ora 19:00
DIN STRĂBUNI PÂNĂ-N PREZENT / ANCIENT ART NEW PATHS (Quanzhou Marionette Troupe, China)

Quanzhou Marionette Troupe are în repertoriu numeroase piese tradiţionale care includ poveşti populare, obiceiuri şi tradiţii din sudul vechii regiuni Fujian. Piesele de teatru, muzica, precum şi obiectele preţioase moştenite din vremea dinastiei Song au o însemnată valoare ştiinţifică. De mii se ani, spectacolele de marionete Quanzhou au consemnat evenimentele majore din viaţa celor care vorbesc dialectul Min Nan, iar arta lor s-a răspândit până în Taiwan şi în comunităţile din sud-estul Asiei.
Trupa şi-a prezentat spectacolele în peste 40 de ţări, a câştigat numeroase premii şi distincţii în cadrul festivalurilor şi concursurilor internaţionale la care a participat, şi a jucat în locuri importante cum ar fi sediul Naţiunilor Unite sau sediul UNESCO. În data de 8 august 2008, Quanzhou Marionette Troupe a fost invitată la ceremonia de deschidere a cele de-a XXIX-a ediţii a Jocurilor Olimpice de la Beijing, prezentând astfel arta marionetelor chineze în faţa a miliarde de oameni din întreaga lume.

Pietonala NICOLAE BĂLCESCU - PIAŢA MARE
Ora 23:00
DANSUL NOPŢII / MOBILISSIMO (Transe Express, Franţa)

În urmă cu 20 de ani, îndrăzneţii toboşari ai companiei Transe Express au împrumutat tehnici de echilibristică de la Calder şi au cucerit înălţimile pe o structură mobilă umană. În 20 iunie 1990, ei au dansat cu zgârie-norii din Villeurbanne (Franţa).
Cu ocazia celei de-a XX-a aniversări, Transe Express a produs spectacolul „Dansul nopţii”, un duet de structuri aflate la înălţime şi care apropie două universuri muzicale şi un trapezist ce se mişcă şi se răsuceşte printre ele. O fanfară şi o formaţie de toboşari vor crea o melodie al cărei ecou va ajunge la cer şi vă va bucura inimile.


____________________________________________________ SÂMBĂTĂ, 29 MAI
TRAMVAI RĂŞINARI
Ora 14:00    
UN TRAMVAI NUMIT POPESCU / A STREETCAR NAMED POPESCU, scenariu pentru un spectacol de teatru comunitar de Gavriil Pinte, după opera antumă şi postumă a lui Cristian Popescu, regia Gavriil Pinte (Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu, România)

„Un tramvai numit Popescu” este un proiect de spectacol comunitar, itinerant, neconvenţional, experimental, alternativ… scenariul este o dramatizare a textelor aparţinând operei antume şi postume a poetului Cristian Popescu, cuprinzând poeme şi eseuri. Spectacolul se joacă, în mare parte, într-un tramvai introdus în trafic pe traseul Sibiu – Răşinari şi retur. În prima parte, după îmbarcarea publicului şi punerea tramvaiului în mişcare, sunt aduse „în scenă” personajele Familei Popescu şi Arta Popescu. În staţia terminus, la Răşinari, se derulează o secvenţă de teatru de animaţie, o parodie în versuri după „Conul Leonida” de I. L. Caragiale. Păpuşile – instalaţii, Leonida şi Efimiţa, construite după principiul bunraku, sunt animate practic de întreaga trupă de actori. Pe drumul de întoarcere de la Răşinari se derulează Artele lui Popescu: teatrul, circul, muzica, dansul, pictura şi filmul. „Un tramvai numit Popescu” este un spectacol multi-lingvistic: român – francez – german – englez. Îmbarcarea şi debarcarea se face numai la cimitir.

TEATRUL GONG
Ora 17:00    
ACASĂ LA TATA / BACK HOME, regia Alexandru Dabija (Teatrul ACT, România)

"Foarte buna piesa. Aceeasi scriitura solida, grea, acelasi dialog impecabil. Deja o marca"- Alexandru Dabija.

TEATRUL NAŢIONAL „Radu Stanca”
Ora 19:00
BREAKING THE WAVES sau VIAŢA BINECUVÂNTATĂ A LUI BESS, adaptare scenică Sanda Anastasof după un scenariu de Lars von Trier, regia Radu-Alexandru Nica (Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu, România)

Cu greu se putea găsi o temă mai puţin abordată de teatru în ultima vreme decât credinţa, spiritul de sacrificiu, (auto)depăşirea limitelor umane. Majoritatea textelor actuale vorbesc în exces despre omul care se complace în propriul marasm intelectual şi moral, nu ne mai interesează în teatru individualităţi care aspiră la ceva, care să aibă idealuri, ne interesează să ne identificăm neputinţele cu personaje strivite de propria viaţă care, cu un scârbavnic pleasure in pain, îşi descriu prolixele decăderi.
Ştiu că sunt patetic, ştiu că nu sunt trendy sau up-to-date, însă unui subiect tragic îi şade bine o abordare în care îţi asumi riscul de a fi ridicol ori desuet, fără a te ascunde în dosul parodiei, oricât de inteligentă ar fi ea. Mi se pare calea cea mai onestă. În fond, nu am ce să spun mai mult decât că, în acest punct al vieţii mele, am simţit intens nevoia să vorbesc despre un om al exceselor generoase – nu întâmplător femeie şi nu întâmplător handicapat mintal, despre cât de importantă e şi cât curaj consecvent incumbă cunoaşterea de sine (care nu e defel condiţionată de intelect), despre dragostea care nu este dragoste până nu oferă totul, despre minunile care ne înconjoară şi pe care, cu debordantă prostie, ne obstinăm să nu le vedem, orbiţi de orgoliu şi de goana după iluzionismul spectacolului ieftin căruia îi permitem să ne domine.
Reperele spirituale ne lipsesc atât de atroce astăzi, încât am avut impulsul irepresibil de a oferi spectacolul publicului ca pe un adjuvant de dragoste, mult prea absent în alimentaţia noastră sufletească.
(Radu-Alexandru Nica)

SALA THALIA
Ora 19:00
ARTĂ PURĂ / ARTE Y PUREZA (Arte Y Pureza Flamenco Company, Spania)

Spectacolul „Artă pură” reprezintă o incursiune în cele mai pure forme ale muzicii şi dansului flamenco. Evenimentul aduce în faţa publicului vocile puternice ale locuitorilor din oraşele legendare ale Andaluziei. Aşteptaţi-vă la dansuri ameţitoare, un stil unic, precum şi o demonstraţie artistică de „baile casero”, una dintre cele mai vechi forme de muzică şi dans din această zonă. Notele melancolice ale chitariştilor companiei creează coloana sonoră pentru o seară de neuitat. „Artă pură” este o demonstraţie de virtuozitate, având o personalitate rar întâlnită în afara barurilor şi a petrecerilor private din Andaluzia. Fiecare artist este o adevărată autoritate în domeniul său. Este o şansă rară de a vedea atâta experienţă, energie şi talent pur pe aceeaşi scenă.


HALA SIMEROM
Ora 22:00
ÎNCHISOAREA DE OASE / INSIDE THE SKELETON OF THE WHALE, regia Eugenio Barba (Odin Teatret, Danemarca)

Variaţiune după „În faţa legii” de Franz Kafka.
Parabola lui Kafka vorbeşte despre un bărbat de la ţară care, din supunere şi smerenie, nu îndrăzneşte să intre pe Uşa Legii. Pe această temă, spectacolul dă naştere unor tendinţe metafizice şi nihiliste, scenarii subterane şi versiuni apocrife întunecate ale Cărţilor Sfinte. Disperarea se preschimbă în speranţă, iar extremismul spiritual ia forma scepticismului caustic. Spaţiul public al teatrului devine un spaţiu paradoxal al singurătăţii colective.
Titlul se referă la versetul din Evanghelia după Matei: „Neam viclean şi desfrânat cere semn, dar semn nu i se va da, decât semnul lui Iona proorocul.”
Spectacol interzis minorilor sub 12 ani.

Pietonala NICOLAE BĂLCESCU - PIAŢA MARE
Ora 23:00
PIETONUL AERULUI / MOBILE HOMME (Transe Express, Franţa)

Ce copil nu a fost vreodată fascinat la vederea unei instalaţii mobile şi a personajelor miniaturale ce se balansează la capătul unor fire de nylon şi se mişcă la fiecare adiere... Imaginaţi-vă aceeaşi structură mobilă cu soldaţi în carne şi oase, suspendaţi de o macara.
Imaginaţi-vă un trapezist în mijlocul acestui ansamblu celest, care aduce o adiere de extravaganţă în timp ce se balansează cu graţie. Imaginaţi-vă ritmurile captivante, sunetele înalte ale cinelelor şi sunetul tobelor, create de toboşarii aerului. Imaginaţi-vă această structură mobilă umană suspendată deasupra apei, de turnul unei catedrale sau pe cerul nopţii, luminată de reflectoare... dar de ce să ne imaginăm? Pietonul aerului chiar există!


____________________________________________________ DUMINICĂ, 30 MAI
CENTRUL CULTURAL HABITUS
Ora 14:00
Conferinţă specială: Eugenio Barba (Italia / Danemarca) moderată de George Banu (România / Franţa)

TRAMVAI RĂŞINARI
Ora 14:00    
UN TRAMVAI NUMIT POPESCU / A STREETCAR NAMED POPESCU, scenariu pentru un spectacol de teatru comunitar de Gavriil Pinte, după opera antumă şi postumă a lui Cristian Popescu, regia Gavriil Pinte (Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu, România)

TEATRUL GONG
Ora 17:00
ÎNSEMNĂRILE UNUI NEBUN / DIARY OF A MADMAN, Regia Hanna Rudolph (Deutsches Theater Berlin, Germania)

Axenti Ivanovici Popriscin, un mic funcţionar public, visează În fiecare zi să evadeze din rutină. Este nefericit la serviciu şi îndrăgostit incurabil de fiica şefului său. Popriscin începe să se retragă tot mai mult din viaţa socială, refugiindu-se în propria sa lume fantastică. Samuel Finzi joacă rolul nebunului care, la 42 de ani, hotărăşte să-şi schimbe cariera.

SALA STUDIO - Teatrul Naţional „Radu Stanca”
Ora 18:00
ÎNTREBĂRI / WHY, WHY, un studiu teatral de Peter Brook, regia Peter Brook (Coproducţie: Schauspielhaus Zürich, Elveţia / Teatro Garibaldi di Palermo, Italia / Bart Production S.À.R.L., Franţa)

„Întrebări” este incursiunea lui Peter Brook în interogaţiile asupra teatrului. Spectacolul începe cu afirmaţia că în cea de a şaptea zi a creaţiei, pe când Dumnezeu se odihnea şi lumea devenea plictisitoare, El a spus „Să fie teatru.” Şi întrucât toţi doreau să aibă cele mai importante roluri în teatru, s-au înfăţişat în faţa lui Dumnezeu, care le-a scris pe un bileţel un răspuns ce conţinea doar două cuvinte, a încuiat răspunsul într-o cutie şi a aruncat-o pe pământ. Multe secole mai târziu, această cutie a fost găsită într-un pod de un tânăr regizor pe nume Peter Brook, care a citit cu nerăbdare bileţelul pe care erau scrise doar două cuvinte ce explicau raţiunea de a fi a teatrului: „De ce?”

TEATRUL NAŢIONAL „Radu Stanca”
Ora 19:00
OEDIP REGE / OEDIPUS REX de Sofocle, regia Masahiro Yasuda (Yamanote Jijosha, Japonia)

De ce este important să jucăm piesa „Oedip rege”? Pentru a chema spiritul regelui Oedip în prezent. În teatrul contemporan, un scenariu reprezintă un mijloc prin care noi chemăm spiritele. Un actor este cineva care are talentul de a-şi abandona trupul unui spirit, iar regizorul are misiunea de a conduce toată această ceremonie.
Aşadar, pentru a chema spiritul lui Oedip, actriţele recreează lumea regelui. „Oedip rege” este plasat într-un vis imaginat de femeile japoneze. Actorii joacă „destinul”, „timpul”, „natura” sau „terorismul”, aşa cum sunt văzute de către femei. Acestea sunt simbolurile furiei şi ale violenţei din zilele noastre, pe care le vedem în jurul nostru. La prima vedere, japonezii trăiesc fără a fi atinşi de furia şi violenţa lumii, însă povestea regelui Oedip coboară asupra lor sub forma unui coşmar.

HALA SIMEROM
Ora 22:00
ÎNCHISOAREA DE OASE / INSIDE THE SKELETON OF THE WHALE, regia Eugenio Barba (Odin Teatret, Danemarca)

HALA LIBRA - BALANŢA
Ora 22:00
FAUST după J. W. Goethe, regia Silviu Purcărete (Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu, România)

Uluitor şi răvăşitor, acest „Faust” este un adevărat show. Spectacolul regizorului Purcărete, adaptare după drama lui Goethe, este impresionant de la un cap la altul. Decorul lui Helmut Stürmer este parte integrantă a acestei atmosfere, piesa debutând în sala de clasă rece şi austeră a lui Faust. Producţia devine o experienţă copleşitoare în care personajele tulburătoare, costumele şi muzica stranie răscolesc publicul în continuu.
Din distribuţia de 120 de actori, Ofelia Popii iese în evidenţă. Personajul Mefisto creat de ea este impresionant şi copleşitor, o prestaţie de talie mondială. Vocea sa apăsătoare şi mişcările fac ca prezenţa ei să fie simţită pe scenă chiar şi atunci când se ascunde în tenebre. (The Herald, 22 august 2009)


Pietonala NICOLAE BĂLCESCU - PIAŢA MARE
Ora 23:00
TOBELE DE FOC / LES TAMBOURS EN FEU (Transe Express, Franţa)

Pe jumătate tradiţionalişti, pe jumătate avangardişti, o formaţie de toboşari plantează sămânţa nebuniei. Trupa organizează parade şi se adaptează mişcărilor publicului. Un final exploziv încheie parada festivă a toboşarilor. Un grup de percuţionişti joacă roluri de discipoli ai vrăjitorilor şi bat în butoaie metalice în flăcări, creând o muzică fascinantă, dublată de efecte pirotehnice.


_________________________________________________________ LUNI, 31 MAI
CENTRUL CULTURAL HABITUS
Ora 11:00
Lansare de carte: TEATRUL DE ARTĂ, O TRADIŢIE MODERNĂ / ART THEATRE, A MODERN TRADITION - volum colectiv condus de George Banu, traducerea Mirella Nedelcu-Patureau, Editura Nemira.

TEATRUL GONG
Ora 17:00    
FAUST de J. W. Goethe, regia Levan Tsuladze (Basement Theatre, Georgia)

„Cea mai adâncă amprentă asupra vieţii mele au lăsat-o spectacolele bunicii date în casa părinţilor” – îi mărturisea Goethe devotatului său prieten Ackermann, în timp ce scria cea de-a doua parte din „Faust”. „Poate am simţit poetul din mine tocmai în timpul acelor spectacole?” – adăuga el. Da, poate tocmai teatrul de păpuşi a fost spaţiul în care şi-a imaginat pentru prima dată că Faust îşi va vinde sufletul. În spectacolele sale cu păpuşi, bunica îi spunea poveşti populare germane – cu siguranţă poveştile despre Faust şi Mefisto.
Visele copilăriei sunt foarte vii, ele ne însoţesc pe parcursul întregii vieţi, la fel cum Goethe a scris „Faust” pe parcursul întregii sale vieţi.
În spectacolul lui, Levan Tsuladze readuce la viaţă primele sentimente ale poetului...
În „Faust”, păpuşile şi oamenii, demonii şi îngerii, eroii şi manipulatorii trăiesc împreună – vizibil şi invizibil, spiritual şi fizic... aşa cum se întâmplă în opera lui Goethe.
„Faust”-ul nostru ne duce înapoi în vremea copilăriei... şi o prelungeşte...

CASA ARTELOR
Ora 20:00    
GHIDUL COPILĂRIEI RETROCEDATE / A GUIDE OF MY RECLAIMED CHILDHOOD de Andrei Codrescu, Gavriil Pinte şi Florentina Mocanu, regia: Gavriil Pinte (Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu, România)

Am avut marele noroc să copilăresc la Sibiu, protejat de o linişte profundă care a fost în parte natura oraşului şi pe de alta frica unei lumi adulte şocată de dictatura la muţenie. Copilul care am fost ştia foarte puţin despre cea din urmă, dar s-a răsfăţat din aerul ţesut din istoria veche a burgului şi din mugurii unui libido primăvăratic care i-a dictat poezii.
Ani de zile am crezut că acest copil a stat cuminte ascuns în miezul adultului american care devenisem. Am revenit în România cu ocazia Revoluţiei din 1989, şi am descoperit, când am ajuns la Sibiu, că acel copil rămăsese în oraş, că trăia în vremea lui, în anii ‘50 – ’60, ca şi cum timpul nu trecuse deloc.
Forţat de circumstanţe să-l confrunt pe copilul impostor din mine care se dăduse drept eu atâţia ani, am decis să mă ocup de problemă cu armele jurnalismului, arme pe care le-am câştigat în America. Am decis să-l iau cu mine pe băiatul sibian, dacă exista într-adevăr în afara mea, sau să-l legitimez pe cel lăuntric şi să-l declar autentic.
Subiectul spectacolului este aventura acestei expediţii în psihicul Sibiului şi al României mele natale. O să vedeţi prin ochii celor implicaţi cum şi ce s-a petrecut. Ne zic cercetătorii că în lumea cuantică un obiect poate să existe în două locuri în acelaşi timp. Experienţa mea o demonstrează.


CASA DE CULTURĂ A SINDICATELOR
Ora 21:00
APROAPE DE SOARE / UPON REACHING THE SUN, coregrafia Rami Be’er (Kibbutz Contemporary Dance Company, Israel)

Aţi avut vreodată sentimentul de a fi pierdut noţiunea timpului când aţi ajuns într-un anumit loc?
În felul lui unic şi fascinant, Rami Ba’er ne invită să facem o călătorie într-o legendă.
O legendă despre voi?... O legendă despre noi?... Un mit despre ea?...
Această legendă întoarsă pe toate părţile încearcă să deschidă o fereastră spre ceea ce e ascuns şi acoperit.

HALA SIMEROM
Ora 22:00
ÎNCHISOAREA DE OASE / INSIDE THE SKELETON OF THE WHALE, regia Eugenio Barba (Odin Teatret, Danemarca)

Pietonala NICOLAE BĂLCESCU - PIAŢA MARE
Ora 22:00
VÂLVĂTĂI / SIX (La Salamandre, Franţa)

Creat în anul 2008, „Vâlvătăi” este o mise en abyme a temeliei umanităţii şi a dualităţii ei: dualitate între doi fraţi aflaţi în conflict, dar şi între bărbaţi şi femei. Într-o lume haotică, în ciuda dificultăţilor, bărbaţii şi femeile trebuie să se maturizeze cu orice preţ în călătoria pe drumul vieţii. Mulţimea vuieşte şi explodează. O femeie a căzut la pământ! Cele două baze ale piramidei intră una în cealaltă pentru a regăsi punctul originar comun al axei verticalităţii lor, în timp ce femeile încearcă să-şi regăsească feminitatea.
Pas cu pas, acest trib format din personalităţi diverse începe să se reformeze în baza respectului reciproc. Între cer şi pământ, Omul se ridică şi îşi găseşte locul prin dans... Prin acest tango perpetuu, ei îşi vor sărbători reconcilierea în jurul focului de tabără.


_______________________________________________________ MARŢI, 1 IUNIE
TEATRUL NAŢIONAL „Radu Stanca”
Ora 19:00
DUMNEZEUL NIJINSKY / GOD NIJINSKY de Piotr Tomaszuk, regia Piotr Tomaszuk (Teatr Wierszalin, Polonia)

„Diaghilev este mort”... – acestea sunt primele cuvinte rostite în „Dumnezeul Nijinsky”. La capela părăsită a azilului de nebuni din Kreutzlingen începe neobişnuita panachida. Vaclav Nijinsky face o slujbă de pomenire pentru impresarul şi iubitul său. I s-a spus că producătorul Baletului Rusesc, Serghei Diaghilev, tocmai a murit la Veneţia. Odată, Nijinsky i-a făcut o promisiune: „Serghei, voi dansa pe mormântul tău”. Acum dansează şi îi binecuvântează pe credincioşii săi, un grup de pacienţi din Kreutzlingen care iau parte alături de el la acest ritual uluitor.
În timpul slujbei, Nijinsky dansează câteva dintre partiturile sale din baletele „Petruşca”, „După-amiaza unui faun” şi „Sărbătoarea primăverii”. Este ultimul său rol şi ultima spovedanie – alunecă în nebunie. În acest act de sinceritate totală şi de pocăinţă vedem un şaman şi un preot, un om capabil de a-şi crea propria crucificare salvatoare.
Piesa are la bază „Jurnalul” lui Nijinsky, scris în cele trei săptămâni pe care acesta le-a petrecut în Elveţia înainte de a fi internat într-un sanatoriu. „Dumnezeul Nijinsky” nu vă va lăsa indiferenţi – aceasta este o poveste prezentată în manieră originală ce are ca subiect un dansator excepţional, dar tragic.

CASA DE CULTURĂ A SINDICATELOR
Ora 21:00
AMINTIRI / AIDE MEMOIRE, coregrafia Rami Be’er (Kibbutz Contemporary Dance Company, Israel)

Influenţa memoriei Holocaustului asupra vieţii noastre. „Amintiri” nu este un spectacol despre Holocaust şi nici nu descrie Holocaustul, ci are ca subiect viaţa şi realitatea înconjurătoare în relaţie cu asocierile emoţionale şi cognitive.
Spectacolul „Amintiri” a fost prezentat atât în Israel, cât şi în străinătate, la festivaluri importante din Europa, Statele Unite ale Americii şi Africa de Sud, şi în Orientul Îndepărtat.

Pietonala NICOLAE BĂLCESCU - PIAŢA MARE
Ora 22:00
CORIDORUL DE FOC / PASSAGE (La Salamandre, Franţa)

„Coridorul de foc” este un spectacol creat în anul 2008 din dorinţa de a explora legătura dintre oameni şi flăcări şi locul celor din urmă printre oameni. Focul poate fi obiectul veneraţiei sau un ornament; el primeşte o semnificaţie simbolică în „Coridorul de foc” şi devine o metaforă pentru sentimentele umane. Foc înseamnă tot ceea ce străluceşte, încălzeşte şi dă lumină. Publicul participă la un spectacol sacru sau profan, o sărbătoare a focului sfânt, respectat, servit şi venerat. Se întâlnesc, împărtăşesc ritmurile, gesturile şi simbolurile. Puţin câte puţin, flacăra îmblânzită şi stăpânită inundă strada într-un dans nebunesc. Fiecare îşi testează limitele şi îi permite focului să se apropie. Toată lumea se îmbată cu căldura sa, privind spectacolul cu ochii licărind.


____________________________________________________ MIERCURI, 2 IUNIE
TEATRUL NAŢIONAL „Radu Stanca”
Ora 19:00
BACANTELE / THE BACCHAE după Euripide, regia Mihai Măniuţiu (İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları / Istanbul Municipality Theatre, Turcia)

„Dinamică precum o poveste cu detectivi, sângeroasă precum un text elisabetan, o provocare la meditaţie şi dezbatere ca orice piesă cu o dimensiune sacră, ’Baccantele’ de Euripide este o incursiune vie în lumea dionisiacă, nedefinită şi nemărginită. Vocea lui Euripide are accente moderne când vorbeşte despre exaltare şi euforie ca metode de a depăşi orice limită şi, în aceeaşi măsură, când identifică riscurile sau pericolele unei astfel de libertăţi depline. El este vocea modernităţii ce formulează întrebări despre lumea în care trăim, întrebări pe care noi înşine ni le punem.” Mihai Măniuţiu


CASA DE CULTURĂ A SINDICATELOR
Ora 21:00
COCOŞUL / ROOSTER de Barak Marshall (The Israeli Opera & The Suzanne Dellal Centre, Israel)

„Cocoşul” este un spectacol de teatru-dans cu doisprezece dansatori, o cântăreaţă de operă, Lilia Gretsova, şi interpreta Margalit Oved. Producţia are la bază fragmente din „Bontsche the Silent” de I. L. Peretz, „Aşteptându-l pe Godot” de Samuel Beckett, precum şi numeroase povestiri din Biblie şi din folclorul yemenit. Povestea spectacolului începe la 10 seara, se termină în zori, şi urmăreşte visul personajului principal care se află într-o continuă încercare de a găsi dragostea, însă este tot timpul victima geloziei şi cruzimii celorlalţi.
„Aici pe Pământ, moartea lui Bontsche cel tăcut nu a impresionat pe nimeni. Întrebaţi pe oricine: cine a fost Bontsche, cum a trăit şi cum a murit. Şi-a pierdut puterile treptat, inima i-a cedat progresiv sau i s-a topit măduva din oase sub greutatea poverilor sale? Cine ştie?” I. L. Peretz, „Bontsche the Silent”

CENTRUL DE CERCETĂRI AVANSATE ÎN DOMENIUL ARTELOR SPECTACOLULUI
Ora 22:00
ÎNSEMNĂRI DIN TOKYO / TOKYO NOTES, regia Oriza Hirata (Seinendan Theater Company, Japonia)

Un grup vizitează un mic muzeu de artă din Tokyo în anul 2014 pentru a vedea tablourile salvate dintr-o Europă distrusă de război. Abordând diferite teme (familia, serviciul, războiul, arta), această piesă construieşte o lume proprie.
„Însemnări din Tokyo”, al cărei titlu este un omagiu adus capodoperei regizorului de film Yasujiro Ozu „Poveste din Tokyo”, este unul dintre cele mai faimoase spectacole ale lui Oriza Hirata. Fiind una dintre figurile-cheie ale teatrului contemporan japonez, acest dramaturg / regizor a avut în ultimii ani colaborări de succes la nivel internaţional, în special cu National Drama Center din Franţa. După ce a fost jucat pe numeroase scene japoneze, inclusiv în foaierul unor muzee de artă, spectacolul „Însemnări din Tokyo” a fost prezentat în peste 14 ţări, iar piesa a fost tradusă în opt limbi străine.

Faţade Hoteluri IBIS / RAMADA
Ora 23:00
VERTICAL (Xtreme, România)

Un spectacol de teatru de stradă pe o scenă neconvenţională: faţada unei clădiri. Sfidând gravitaţia, acrobaţii de la Xtreme dansează la înălţime. Corpurile lor devin paralele cu solul, în vreme ce picioarele se sprijină pe scena improvizată. Trupa îmbină dansul cu acrobaţia şi gimnastica, folosind elemente preluate din sportul extrem. Coregrafia conţine elemente de acrobaţie cu grad mare de dificultate la sol. De această dată, acrobaţiile se desfăşoară la metri deasupra pământului. Faţada clădirii şi corpurile acrobaţilor sunt, în acelaşi timp, ecran de proiecţie pentru o animaţie care susţine spectacolul. Totul are ritm. Muzica întregeşte spectacolul, atât în plan imagistic, cât şi coregrafic.







__________________________________________________________ JOI, 3 IUNIE
CENTRUL DE CERCETĂRI AVANSATE ÎN DOMENIUL ARTELOR SPECTACOLULUI
Ora 22:00
ÎNSEMNĂRI DIN TOKYO / TOKYO NOTES, regia Oriza Hirata (Seinendan Theater Company, Japonia)

TEATRUL NAŢIONAL „Radu Stanca”
Ora 19:00
ELECTRA după Sofocle şi Euripide, regia Mihai Măniuţiu (Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu, România)

„Maramureşul este un loc miraculos şi, odată, când am fost acolo, am auzit vocile vechii Elade, vocile tragediei greceşti... Muzica lor e dintr-o zonă arhaic rituală care nu mi s-a părut deloc străină de Elada. Repetiţiile mi-au confirmat că verbul tragediei eline merge perfect cu ritmul muzicii tradiţionale din Maramureş şi că ele, vocile locului şi cele ale lumii antice greceşti, grăiau consonant, se înţelegeau între ele... Am pus un accent special în spectacolul meu pe marginalizarea actuală a acestor zone arhaice şi pe lenta lor destrucţie. Elada, ca şi Maramureşul, sunt lumi de marginali... Spectacolul meu este, de fapt, un eseu în care am pus în dialog două lumi. Şi finalul piesei vorbeşte despre frumuseţea unei lumi care încă există şi despre frumuseţea stingerii, despre tragismul şi aura acestei stingeri.”
(Mihai Măniuţiu)

CASA DE CULTURĂ A SINDICATELOR
Ora 21:00
OMUL DE AFACERI ŞI RĂZBOINICUL / BUSINESSMAN & FUN-RIN-KAZAN, coregrafia Kumiko Sakamoto (Masashi Mishiro Jazz Dance, Japonia)

OMUL DE AFACERI. Trupurile şi sufletele oamenilor de afaceri au fost cele care au făcut dintr-o ţară distrusă de cel de-al Doilea Război Mondial o putere economică. Ei au fost motoarele redresării economiei japoneze şi au făcut din Japonia ceea ce este astăzi. Fiecare om de afaceri se trezeşte dimineaţa devreme, purtând încă povara muncii din ziua precedentă. Se urcă într-un tren de navetişti şi apoi, timp de o oră, se îndreaptă spre serviciu cu spiritul său de neînvins.

RĂZBOINICUL. Acum 430 de ani, Japonia era împărţită în numeroase provincii. Acestea erau controlate de conducători ce luptau pentru a-şi proteja şi extinde teritoriile. Dintre conducătorii puternici ai vremii, Shingen Takeda, care cârmuia cu iscusinţă regiunea Kai, era înzestrat cu inteligenţă, curaj, calităţi tactice şi tehnice şi credinţă. Metoda pe care a folosit-o cu succes pentru a ieşi victorios într-o bătălie se numeşte Fu-Rin-Ka-Zan (vânt-pădure-foc-munţi).

PIAŢA MARE - Scenă
Ora 22:00
AERIAL (Xtreme, România)

Atunci când gimnaştii de performanţă se întâlnesc cu acrobaţia, rezultatul nu poate fi decât unul spectaculos. Dacă aceştia sunt coordonaţi de un performer internaţional care are experienţa marilor scene ale lumii, acrobaţia devine artă.
Este cazul trupei Xtreme, condusă de Dorel Moiş, care prezintă la Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu spectacolul „Aerial”. Sportul se îmbină cu dansul şi acrobaţia. Pe eşarfe, cercuri sau la sol, acrobaţii de la Xtreme uluiesc prin mobilitate şi fascinează prin show. Xtreme transformă acrobaţia în artă.


_______________________________________________________VINERI, 4 IUNIE
TRAMVAI RĂŞINARI
Ora 14:00    
UN TRAMVAI NUMIT POPESCU / A STREETCAR NAMED POPESCU, scenariu pentru un spectacol de teatru comunitar de Gavriil Pinte, după opera antumă şi postumă a lui Cristian Popescu, regia Gavriil Pinte (Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu, România)

TEATRUL GONG
Ora 17:00
LIPSEŞTE DOAR DUMINICA / ONLY SUNDAY IS MISSING, regia Licia Maglietta (Teatri Uniti Napoli, Italia)

Unele iubiri nu te pot face fericit, însă... poţi trăi altele!
„A fost o problemă serioasă, a fost tot timpul lângă mine ca un gutui, cum ar putea să-şi continue viaţa de zi cu zi în alte părţi, departe?”
Dar Borina, înregistrată sub numele de Liboria Serrafalco, căsătorită cu Cataldo Liuzzo, se transformă şi duce totul la extrem. Vulnerabilitatea nu i-a fost respectată, aşa că decide să preia controlul asupra tuturor.
Plecând departe de casă. Visând la o viaţă plină de iubire şi melancolie. Tânjind după pasiune, dragoste şi, mai presus de orice, un statut recunoscut de toţi, un statut pe care să-l poarte în frunte ca pe un semn din naştere în formă de căpşună. Şi dacă realitatea va interveni în viaţa ei, Borinei nu-i pasă. Precum o actriţă extraordinară, ea îşi creează o viaţă plată şi previzibilă de luni până sâmbătă, o viaţă ca a oricui altcuiva din sat, şi o viaţă care călătoreşte spre alte zări în rolul de văduvă!
O îngrijorează doar duminica...
Da, lipseşte doar duminica...

SALA STUDIO - Teatrul Naţional „Radu Stanca”
Ora 18:00
METAMORFOZA / THE METAMORPHOSIS după Franz Kafka, regia Osamu Matsumoto (Mode Theatre Company, Japonia)

„Henshin” („Metamorfoza”, 2007) este cea mai recentă producţie din seria adaptărilor textelor lui Kafka, câştigătoare a numeroase premii. Această serie include „Amerika” („America”, 2001), „Shiro” („Castelul”, 2005) şi „Shinpan” („Procesul”, 2007) de Osamu Matsumoto, cel mai important regizor japonez care a montat spectacole după scrierile lui Kafka. Îndepărtând atenţia de la Gregor, personajul principal care se transformă într-un gândac, Matsumoto dezvăluie transformările dramatice prin care trec cei aflaţi în jurul lui, familia şi şeful, aducând în prim plan umorul lui Kafka şi oferind o perspectivă originală asupra temei universale a singurătăţii. Uşa uriaşă din centrul piesei este o operă de artă integrată cu iscusinţă care atrage, la rândul ei, atenţia. Producţia s-a bucurat de aprecierea criticilor pentru modul de abordare a provocărilor contemporane cum ar fi familia, grija pentru celălalt şi discriminarea, câştigând premiul Kinokuniya Performing Arts în 2007.

TEATRUL NAŢIONAL „Radu Stanca”
Ora 19:00
PYRAMUS & THISBE 4 YOU după Shakespeare, regia Alexandru Dabija (Teatrul Odeon, România)

În această nouă producţie a Teatrului Odeon din Bucureşti, Alexandru Dabija, unul dintre cei mai dinamici regizori ai momentului, multiplică de patru ori clasica scenă de teatru în teatru din "Visul unei nopţi de vară”, celebra scenă a meşterilor. Fiecare versiune citeşte scena într-un registru diferit, parodiind mai multe tendinţe din teatrul contemporan din România. Prima dintre ele este jucată numai de femei. A doua intră în mediul artiştilor experimentali bigoţi. Cea de-a treia este o confruntare între un actor maghiar şi o mână de moldoveni plictisiţi, în timp ce ultima aduce pentru prima dată pe scenă, chiar tehnicienii teatrului. În traducerea / adaptarea nouă şi originală a lui Andrei Marinescu, spectacolul este fabulos de amuzant, incapabil de a se lua în serios, vorbind despre deficienţele teatrului şi ale practicanţilor săi. Deşi Dabija, perfect urmat de actori, foloseşte în mod deschis tehnici de teatru şi chiar le supraexploatează, aluziile la anumite practici artistice nu fac spectacolul inaccesibil publicului obişnuit. Limbajul este folosit foarte simplu, construcţia dramatică se ocupă de toate detaliile, evitându-se pericolul repetiţiei. Dabija este binecunoscut pentru felul lui subtil de a evita clişeele şi de a-şi surprinde publicul. Spectacolul de la Odeon este inteligent şi plin de ironie înţepătoare. (Iulia Popovici)
Alexandru Dabija - Premiul UNITER pentru cel mai bun regizor, 2010.

HALA LIBRA - BALANŢA
Ora 22:00
FAUST după J. W. Goethe, regia Silviu Purcărete (Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu, România)


____________________________________________________ SÂMBĂTĂ, 5 iunie
TRAMVAI RĂŞINARI
Ora 14:00    
UN TRAMVAI NUMIT POPESCU / A STREETCAR NAMED POPESCU, scenariu pentru un spectacol de teatru comunitar de Gavriil Pinte, după opera antumă şi postumă a lui Cristian Popescu, regia Gavriil Pinte (Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu, România)

TEATRUL NAŢIONAL „Radu Stanca”
Ora 19:00
TURANDOT după Carlo Gozzi, regia Andriy Zholdak (Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu, România)

„Prinţesa Turandot”, scrisă de Carlo Gozzi în 1762, este povestea unei prinţese chineze a cărei mână îi este promisă pretendentului ce va izbuti să dezlege trei ghicitori. Regizorul Andriy Zholdak se desparte de textul lui Carlo Gozzi şi imaginează o lume suprarealistă în care dramaturgul veneţian, trezit parcă din gravura lui Goya Somnul raţiunii naşte monştri, coboară printre personajele sale distorsionate pentru a povesti şi pentru a le lăsa să se povestească. Imperiul lui Altoum este o lume gonind spre auto-anihilare, o lume decadentă, îmbătrânită, obsedată de propria fragilitate, de propriul sfârşit. E un univers scufundat – nu întâmplător cu trimiteri la mitul Atlantidei, în care eroii poartă însemnele nazismului (dar ar fi putut fi ale oricărui sistem totalitar). Regizorul urmăreşte căderea omului în corp; din soldat, el devine animal. Avem de a face cu un univers al nevrozelor. Soluţia radicală aleasă pentru montarea celor trei ghicitori transformate într-un gender clash permite un crescendo al violenţei care va degenera într-o veritabilă Cursă a înarmării în cheie (auto)ironică.

SALA THALIA
Ora 19:00
DE BUN GUST / CONCIERTO GUSTO (Rafaela Carrasco Company, Spania)

După diverse aventuri coregrafice ce m-au purtat spre locuri îndepărtate unde am m-am maturizat ca om şi ca artist, după ce diverse instrumente şi piese muzicale m-au ajutat să-mi spun povestea, am realizat că tot ce îmi doream să fac era să dansez. Fără artificii. Muzica, vocea şi dansul. Împreună şi separate, fără a avea nevoie unele de altele şi fără bogăţia uniunii lor.
Bijuterii frumoase de flamenco ce ne inspiră şi ne ajută să arătăm celor din exterior ce simţim în interior…

CENTRUL CULTURAL HABITUS
Ora 21:00
POVEŞTI DE IUNIE / TALES OF JUNE, regia Pippo Delbono (Compagnia Pippo Delbono, Italia)

Doar o masă, un scaun şi un pahar pe scenă. Teatrul lui Pippo Delbono este redus la esenţial. În „Poveşti de iunie”, singur pe scenă, actorul / regizorul italian se confesează prin cuvinte şi gesturi simple ce absorb şi eliberează intensitatea implicării în ceea ce este necesar umanităţii şi teatrului. Undeva între confidenţială şi conferenţială, expunerea oarecum tainică a acestui studiu existenţial tronează, cu şi fără modestie, între tăceri elocvente şi, uneori, discuţii improvizate. Delbono merge pe firul gândurilor ca un somnambul şi evocă „memoria fizică a rănii” pe care el îşi construieşte producţiile şi din care se recuperează cu ajutorul scenei / scrierii poetice ce curge din corpul său. Intimitatea este bântuită de întâlnirile sale şi de prezenţa complicilor săi în actul creaţiei, precum Pepe Robledo to Bobò – omul de statură mică cu deficienţe de vorbire şi auz pe care Delbono l-a salvat din spitalul psihiatric în care locuia. Delbono spune povestea sa, dar şi povestea lor cu fragmente din piesele „Urlo”, „Vremea asasinilor”, “Furia”, “Henry V” etc. Toate aceste „Poveşti de iunie” denotă propriul adevăr al artistului şi dezvăluie actorul fără mască, cum se abandonează pe sine scenei într-un moment uluitor.

CASA DE CULTURĂ A SINDICATELOR
Ora 21:00
DEPECHE // DANCE, coregrafia Massimo Gerardi (Teatrul Odeon, România)

Teatrul Odeon prezintă un nou spectacol de dans – „Depeche // Dance“ - în cadrul programului Dans la Odeon, iniţiat şi coordonat din 2001 de către dansatorul şi coregraful Răzvan Mazilu.
„Music for the masses” este titlul unuia dintre cele mai de succes albume ale formaţiei Depeche Mode: în realitate, sound-ul lui original nu este chiar pentru mase. Dimpotrivă, este ascultat de aceia care vor să se îndepărteze de ceea ce se numeşte „mainstream pop”. Dincolo de muzică, datorită stilului inconfundabil, Depeche Mode a devenit o sursă de inspiraţie pentru mulţi artişti.
Pornind de la versurile şi ritmurile cântecelor, coregraful Massimo Gerardi a creat un spectacol de dans care se sprijină pe imaginea specifică a trupei, fiind inspirat şi de faimosul artist vizual Anton Corbijn.
„Sunt încredinţat că fluxul dinamic al dansatorilor, conduşi de prezenţa puternică a lui Răzvan Mazilu, va fi apreciat nu numai de spectatorii tineri. Dansatorii vor cuceri scena cu mişcări cool, dansând pe hit-uri remixate, creaţii mai vechi sau mai noi ale formaţiei Depeche Mode.” – declară Massimo Gerardi


____________________________________________________ DUMINICĂ, 6 iunie
TRAMVAI RĂŞINARI
Ora 14:00    
UN TRAMVAI NUMIT POPESCU / A STREETCAR NAMED POPESCU, scenariu pentru un spectacol de teatru comunitar de Gavriil Pinte, după opera antumă şi postumă a lui Cristian Popescu, regia Gavriil Pinte (Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu, România)

HALA LIBRA - BALANŢA
Ora 17:00
FEMEIA CARE ŞI-A PIERDUT JARTIERELE / THE WOMAN WHO LOST HER GARTERS de Eugène Labiche, regia Silviu Purcărete (Teatrul de Comedie, România)

„Femeia care şi-a pierdut jartierele” – o comedie împănată cu cuplete – a fost jucată pentru prima oară în Paris, la Thèâtre du Palais Royal, în februarie 1851.
Vodevil lejer, plin de graţie franţuzească, nu lipsit de delicioase şi inofensive obscenităţi, piesa scrisă în mare grabă curge rapid şi vesel, neserioasă şi plină de inadvertenţe dramaturgice nesupărătoare şi pline de farmec.
Bastonade, quiproquouri, cântecele, bătăi cu frişcă, sunt elemente ale spectacolului pe care l-am imaginat ca pe o farsă dansantă, pe un parchet lucios pe care alunecă artişti şi mobile burgheze fantomatice.
(Silviu Purcărete)

TEATRUL NAŢIONAL „Radu Stanca”
Ora 19:00
HERR PAUL de Tankred Dorst, regia Radu Afrim (Teatrul Tineretului Piatra Neamţ, România)

Paralel cu realitatea. Pentru că acolo, în lumea mare de afară, totul pare să aibă o cu totul altă măsură, un cu totul alt ritm şi tip de reacţie. Te îndepărtezi. Nu din egoism. Nu din neputinţă. Ci pentru că lumea ta toată e aici. Înăuntru. Ca un miraj. E universul pe care l-ai creat pe măsura singurătăţii tale. E lumea ta perfectă, pe care ai avut curajul şi nebunia să o concepi astfel încât nimic din ceea ce este exterior să nu te poată atinge.
Este opţiunea ta de a coexista în această lume. Nu primitiv, ci firesc. Rezonând cu ceea ce te înconjoară. Este sensul retragerii tale. Pentru că tot ceea ce vine din afară te incomodează şi îţi distruge armonia.
Un suflet care a învăţat să supravieţuiască singurătăţii. Şi care are puterea să atribuie semnificaţii. Neîncetat. Cu simplitate şi plăcere. Aşa eşti tu: singur şi capabil să construieşti lumi întregi şi să povesteşti apoi altora despre ele.
(Genţiana Ionescu)

SALA THALIA
Ora 20:00
SUNT UN ORB / I’M A BLIND MAN, One Man Show cu Horaţiu Mălăele (Teatrul de Comedie, România)

În recitalul extraordinar „Sunt un orb”, Horaţiu Mălăele aduce în scenă într-o manieră proprie opera unor mari poeţi români, printre care George Topârceanu, Nichita Stănescu, Emil Brumaru, Grigore Vieru sau Adrian Păunescu.

CASA DE CULTURĂ A SINDICATELOR
Ora 21:00
ASPIRAŢII / ASPIRATION SKY HIGH (Hangzhou Yue Opera Troupe, China)

Opera Yue, a cărei actori sunt în exclusivitate femei, este una dintre cele mai de succes opere tradiţionale din China. Ea a fost fondată în provincia Zhejiang, care în urmă cu sute de ani purta numele Yue, şi s-a născut din dorinţa de a spune poveşti şi de a cânta balade; s-a dezvoltat însă în direcţia teatrului odată cu apariţia unei structuri dramatice şi a unei orchestre. Opera Yue impresionează prin lirism, având ca mijloace artistice principale interpretarea vocală şi gestul. Ariile sale se încadrează în anumite tipare pline de fineţe şi frumuseţe, reflectând spiritul Chinei sudice. În ultimii 100 de ani, Opera Yue şi-a creat un stil propriu, fiind în acelaşi timp influenţată de opera din Beijing, Hun sau Shao, precum şi de teatrul modern, de film sau televiziune.

PIAŢA TEATRULUI - Parcare
Ora 21:30
METAMORFOZE / METRAMORPHOSIS după Ovidiu, regia: Silviu Purcărete (Coproducţie: Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu, România / Centre Culturel Abbaye de Neümunster, Luxemburg / Théâtre d’Esch, Luxemburg)

Ovidiu a comparat “Metamorfozele” sale cu efectele teatrului. Prin urmare, nu ar trebui să fie o surpriză pentru nimeni faptul că unul dintre cei mai cunoscuţi regizori europeni, Silviu Purcărete, şi-a propus să prezinte versurile poemului, să redea esenţa lor poetică şi să extragă sunete şi imagini extraordinare din ele. În adaptarea sa a capodoperei lui Ovidiu, la care a lucrat cu Alain Garlan, Purcărete a căutat să evidenţieze cele mai ascunse sentimente ale oamenilor.
Lucrând cu o mare varietate de artişti, el reuşeşte să surprindă esenţa poemelor şi să le transpună într-un spectacol tulburător şi memorabil.

Pietonala NICOLAE BĂLCESCU - PIAŢA MARE
Ora 23:00    
PIRAŢII / PIRATES (Carros de Foc, Spania)

„Piraţii” este un spectacol vizual impresionant! Am ajuns într-o lume fantastică, în adâncul mărilor, acolo de unde acum multe secole căpitanul şi echipajul Botafuego încercau cu obstinaţie să fure o comoară. Meduze fermecate conduc galionul fantomatic pe un drum plin de surprize.

 

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Tag-uri: Jocurilor Olimpice , Dan Perjovschi , Constantin Chiriac , marea britanie , Statele Unite , Deutsches Theater Berlin , Dan Perjovschi Romania , Samuel Beckett , Nichita Stănescu , Festivalul Internațional , Festivalului Internaţional , One Man Show , Organizatorii Festivalului , Grigore Vieru , George Topârceanu , Răzvan Mazilu , Alexandru Dabija , Radu Stanca , New York , Editura Nemira , Barak Marshall , Masahiro Yasuda , George Banu , Mihai Măniuţiu , Teatrul Naţional , Pippo Delbono , Levan Tsuladze , Ofelia Popii , Silviu Purcărete , Familei Popescu , Alexandru Nica , Schauspielhaus Zürich , Horaţiu Mălăele , Gavriil Pinte , Helmut Stürmer , Prinţesa Turandot , Odin Teatret , Teatrul Odéon , Theodor Cristian Popescu , Organizația Națiunilor Unite , Depeche Mode , Adrian Păunescu , Eugenio Barba , Yamanote Jijosha , Teatrului Odeon , Franz Kafka , Doilea Război Mondial , Bart Production , Peter Brook , Arta Popescu , Andriy Zholdak , Iulia Popovici , Teatro Garibaldi , Radu Afrim , Emil Brumaru , Orientul Îndepărtat , Sanda Anastasof , The Herald Angels Awards , Alain Garlan , Carlo Gozzi , Piotr Tomaszuk , Quanzhou Marionette Troupe , Rami Be , Massimo Gerardi , Basement Theatre , Cie Transe Express , Dorel Moiş , Samuel Finzi , Goya Somnul , Regizorul Andriy Zholdak , Licia Maglietta , Pureza Flamenco Company , Teatri Uniti Napoli , The Israeli Opera , The Suzanne Dellal Centre , Andrei Marinescu , Anton Corbijn , Axenti Ivanovici Popriscin , Baletului Rusesc , Cataldo Liuzzo , Compagnia Pippo Delbono , Conul Leonida , Cărţilor Sfinte , Dar Borina , Deşi Dabija , Dumnezeul Nijinsky , Eugène Labiche , Faţade Hoteluri , Genţiana Ionescu , Hangzhou Yue Opera Troupe , Istanbul Municipality Theatre , Kevin Finnan , Kinokuniya Performing Arts , Kumiko Sakamoto , La Salamandre , Liboria Serrafalco , Lilia Gretsova , Margalit Oved , Masashi Mishiro Jazz Dance , Min Nan , Mirella Nedelcu , Mode Theatre Company , Centre Culturel Abbaye , National Drama Center , Opera Yue , Oriza Hirata , Osamu Matsumoto , Palais Royal , Pepe Robledo , Personajul Mefisto , Rafaela Carrasco Company , Rami Ba , Regia Hanna Rudolph , Andrei Codrescu , Seinendan Theater Company , Serghei Diaghilev , Shingen Takeda , Tankred Dorst , Teatr Wierszalin , Teatrul Tineretului Piatra Nea , Uşa Legii , Vaclav Nijinsky , Yasujiro Ozu , İstanbul Büyükşehir Belediyesi , Florentina Mocanu

Vizualizari: 756

Comentarii

1 comentarii

eowyoiti

Acum 12 ani

Very nice site!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus