Luni,
18.08.2025
Partial Noros
Acum
15°C

Al doilea supliment in bani pentru lucrarile la Sibiu – Agnita

La nouă luni de la semnarea contractului pentru reabilitarea drumului județean între Sibiu și Agnita, Consiliul Județean (beneficiarul lucrărilor) și SC Comtram SA (liderul de asociere al firmelor constructoare angajate) au bătut palma pentru a doua scumpire a lucrărilor. Astfel, pe lângă cele aproape 36 de milioane de lei prevăzute în contractul inițial semnat în septembrie 2009, peste cele două milioane de lei acordate în plus în martie anul acesta, CJ Sibiu s-a angajat zilele trecute față de Comtram să le mai plătească, în plus, alte peste 130.000 de lei. Potrivit anunțului făcut de Consiliul Județean în acest sens, lucrările suplimentare înseamnă ”mutarea amplasamentului în aval cu cca 6 m, rezutând modificarea formei aripilor. Lucrări suplimentare de protecție a malurilor cu scopul amenajării corespunzătoare a rampelor și malurilor în zona pădurii”.

A doua scumpire


Contractul pentru lucrări suplimentare a fost semnat în prima săptămână a acestei luni și a fost precedat de o negociere fără publicarea vreunui anunț de licitație, prin urmare cei de la Comtram fiind singurii participanți la discuții. ”Noi lucrări / servicii, constituind o repetare a lucrărilor / serviciilor existente și solicitate în conformitate cu condițiile stricte conforme cu cele stabilite în directivă”, este justificarea redactată de reprezentanții CJ pentru alegerea procedurii de negociere fără publicarea prealabilă a vreunui anunț de participare.
SC Comtram a câștigat licitația pentru modernizarea drumului Sibiu – Agnita cu suma de 35,94 de milioane de lei (inclusiv TVA). Oferta Comtram a fost aleasă câștigătoare dintre alte 11 depuse, valoarea contractului înaintea licitației fiind calculat la aproximativ 54 de milioane de lei.
În martie anul acesta, CJ negocia, la fel, tot fără vreun anunț de participare prealabil, prima scumpire a prețului lucrărilor. În urma negocierilor directe cu cei de la Comtram, Consiliul Județean Sibiu a decis să mai plătească firmei controlate de omul de afaceri sibian Ilie Carabulea încă 1,75 de milioane de lei, fără TVA, pentru o serie de lucrări suplimentare, necuprinse în contractul inițial din 14 septembrie 2009. Printre cele mai importante lucrări suplimentare se numără un altfel de pod peste râul Zăvoi, la care se schimbă soluția cu fundație directă prin cea cu ”piloți”. Tot o lucrare suplimentară pentru care cei de la Comtram vor primi bani  în plus o reprezintă și ”creșterea clasei de rezistență a betoanelor folosite la infrastructura  podului de peste pârâul Vurpăr”.

Grosul suplimentărilor nu a venit. Încă

Acest prime două contracte adițional vor mai fi urmate de cel puțin unul. Dintr-o eroare de proiectare, reabilitarea drumului nu prevede și lucrări împotriva alunecărilor de teren care afectează aproximativ șapte kilometri de drum din zona Dealul Dăii. Prin urmare, în această zonă trebuie făcut un nou proiect, după care estimate costurile și demarate noile negocieri pentru contractul adițional.
Potrivit termenului inițial asumat de constructorii de la Comtram, reabilitarea drumului Sibiu – Agnita ar trebui să se încheie în august anul viitor.

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

6 comentarii

radu

Acum 15 ani

Dupa cum se lucreaza se va termina prin 2015.Nici tronsonul dintre Agnita si Barghis de 8 km la care se lucreaza de 3 luni nu a fost terminat.Cei 9 km de la Casolt la Hosman sunt de o calitate indoielnica si probabil pana in august 2011 vor fi mai rai decat vechea sosea.Un municitor lucreaza ,iar 10 stau la umbra.Probabil vor turna asfalt de Craciun si Anul Nou.
Raspunde

socialistul

Acum 15 ani

Cum sa nu creasca pretul cand la Comtram actionarul principal este CARABULEA. Pana se termina lucrarea si pretul mai creste de cateva ori. Sunt convins
Raspunde

oana

Acum 15 ani

Presa ne-a mai dovedit inca o data "obiectivitatea" si "impartialitatea" prin tonul tendentios al acestui articol.
Raspunde

callas

Acum 15 ani

Carabulea a ajuns la complexul lui Peters, unde nu poate suferi decat un esec grandios, s-a bagat in toate , mai bine zis si-a bagat banii in toate activitatile economice unde a mirosit profit,( in afara de biserica, care aduce cel mai mare profit dar i-a dat cu tifla) nu se pricepe la nimic si astfel trebuie sa se bazeze pe specialisti platiti mai bine sau mai prost, care in Romania, din motive usor de inteles nu neaparat sunt loiali. Voi urmari cu interes in continuare "cariera" sibianului de frunte, mai ales daca Domnul Johannis se hotareste sa plece la Bucuresti.
Raspunde

xxx

Acum 15 ani

lui callas: mai deunazi, apreciam comentariul dv. cu privire la ul ierarh-scriitor; acum, vad ca nu rezistati inexplicabilei ispite de-a "va lua", din nou, de patronul respectiv... oare de ce?
Raspunde

xxx

Acum 15 ani

socialistului: bai, scarba mare, cine-ti sufla sa scri, analfabetule? ce dracu te intereseaza pe tine ce si cum cu contramul respectiv? tu fii atent sa nu-ti dai duhul, boala! si nu-ti mai da cu parerea, pe tema asta, vierme! sa crapi!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus