La nouă luni de la semnarea contractului pentru reabilitarea drumului județean între Sibiu și Agnita, Consiliul Județean (beneficiarul lucrărilor) și SC Comtram SA (liderul de asociere al firmelor constructoare angajate) au bătut palma pentru a doua scumpire a lucrărilor. Astfel, pe lângă cele aproape 36 de milioane de lei prevăzute în contractul inițial semnat în septembrie 2009, peste cele două milioane de lei acordate în plus în martie anul acesta, CJ Sibiu s-a angajat zilele trecute față de Comtram să le mai plătească, în plus, alte peste 130.000 de lei. Potrivit anunțului făcut de Consiliul Județean în acest sens, lucrările suplimentare înseamnă ”mutarea amplasamentului în aval cu cca 6 m, rezutând modificarea formei aripilor. Lucrări suplimentare de protecție a malurilor cu scopul amenajării corespunzătoare a rampelor și malurilor în zona pădurii”.
A doua scumpire
Contractul pentru lucrări suplimentare a fost semnat în prima săptămână a acestei luni și a fost precedat de o negociere fără publicarea vreunui anunț de licitație, prin urmare cei de la Comtram fiind singurii participanți la discuții. ”Noi lucrări / servicii, constituind o repetare a lucrărilor / serviciilor existente și solicitate în conformitate cu condițiile stricte conforme cu cele stabilite în directivă”, este justificarea redactată de reprezentanții CJ pentru alegerea procedurii de negociere fără publicarea prealabilă a vreunui anunț de participare.
SC Comtram a câștigat licitația pentru modernizarea drumului Sibiu – Agnita cu suma de 35,94 de milioane de lei (inclusiv TVA). Oferta Comtram a fost aleasă câștigătoare dintre alte 11 depuse, valoarea contractului înaintea licitației fiind calculat la aproximativ 54 de milioane de lei.
În martie anul acesta, CJ negocia, la fel, tot fără vreun anunț de participare prealabil, prima scumpire a prețului lucrărilor. În urma negocierilor directe cu cei de la Comtram, Consiliul Județean Sibiu a decis să mai plătească firmei controlate de omul de afaceri sibian Ilie Carabulea încă 1,75 de milioane de lei, fără TVA, pentru o serie de lucrări suplimentare, necuprinse în contractul inițial din 14 septembrie 2009. Printre cele mai importante lucrări suplimentare se numără un altfel de pod peste râul Zăvoi, la care se schimbă soluția cu fundație directă prin cea cu ”piloți”. Tot o lucrare suplimentară pentru care cei de la Comtram vor primi bani în plus o reprezintă și ”creșterea clasei de rezistență a betoanelor folosite la infrastructura podului de peste pârâul Vurpăr”.
Grosul suplimentărilor nu a venit. Încă
Acest prime două contracte adițional vor mai fi urmate de cel puțin unul. Dintr-o eroare de proiectare, reabilitarea drumului nu prevede și lucrări împotriva alunecărilor de teren care afectează aproximativ șapte kilometri de drum din zona Dealul Dăii. Prin urmare, în această zonă trebuie făcut un nou proiect, după care estimate costurile și demarate noile negocieri pentru contractul adițional.
Potrivit termenului inițial asumat de constructorii de la Comtram, reabilitarea drumului Sibiu – Agnita ar trebui să se încheie în august anul viitor.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Consiliul Judetean Sibiu , Ilie Carabulea , Consiliul Județean , Oferta Comtram , Dealul Dăii
Vizualizari: 451
Ultimele comentarii
Acum 8 ore
Aci Duțu
Acum 9 ore
John S
Acum 10 ore
Emil
Acum 11 ore
Nustiu
Acum 11 ore
Leonard