Joi,
25.04.2024
Parțial Noros
Acum
8°C

Centrul de informatii pentru cetateni implineste 13 ani

Primul punct de întâlnire al sibienilor cu administrația orașului împlinește anul acesta 13 ani de existență. În această perioadă, activitatea serviciului a devenit tot mai complexă, iar în prezent oferă asistenţă cetăţenilor ce porneşte de la completarea documentelor necesare până la înscrierea în audienţe sau îndrumarea spre serviciile sau instituţiile competente în rezolvarea problemelor.

Bazele CIC au fost puse în anul 1995 când United States Agency for International Development a început să ofere programe de instruire pentru administraţia publică locală, în cadrul procesului de tranziţie de la administraţia centralizată spre o autonomie locală crescută. Angajaţii de atunci responsabili cu relaţia cu publicul au participat la cursurile de pregătire şi în luna iunie 1997 CIC îşi începea activitatea. De acest gen de pregătire au beneficiat şi funcţionari ai Consiulului Judeţean, iar în aceeaşi perioadă s-a înfiinţat şi în cadrul acestei din urmă instituţii un serviciu similar.

Iniţial serviciul a funcţionat în sediul vechi al primăriei de pe Bulevardul Victoriei într-un spaţiu restrâns amenajat la parterul clădirii. După mutarea în sediul nou în anul 2006 spaţiile serviciului au fost dotate cu mobilier corespunzător, afişiere, copiator şi alte multe facilităţi menite să înlăture toate barierele de comunicare dintre personalul CIC şi sibienii care au nevoie de informaţii şi îndrumare.

Șapte angajați

În prezent acest serviciu deserveşte publicul prin intermediul celor 7 angajaţi şi oferă sibienilor asistenţă de specialitate în contactul lor cu primăria. Cei care vin la CIC sunt asistaţi la întocmirea documentaţiilor necesare, sunt sprijiniţi să orienteze solicitărilor spre diferite serviciile cu competenţe în domeniul problemelor ridicate sau sunt îndrumaţi spre instituţiile abilitate, le sunt furnizate informaţii referitoare la activitatea primăriei, sunt primite sugestiile şi reclamaţiile şi le este facilitat contactul cu personalul din conducere prin înscrierea în audienţe.

Numai anul acesta la CIC a preluat peste 12.700 de documente pe care fie le-a rezolvat în cadrul serviciului (616), fie le-a direcţionat mai departe către secretarul primăriei (5484), către arhitectul şef (4825), către viceprimari (355) sau către Serviciul Corp Control Comercial (1481). În audienţe pentru viceprimari, secretar şi comisia socială s-au înscris peste 300 de persoane. În plus, fiecare zi sunt preluate aproximativ 100 de apeluri telefonice prin care se funizează informaţii referitoare la programul de funcţionare al serviciilor şi ghişeelor primăriei, referitore la asistenţa socială, documente necesare, etc.

Un mijloc nou de comunicare şi din ce în ce mai utilizat este emailul. În fiecare zi CIC primeşte între 40 şi 50 de e-mailuri care, fie îşi găsesc răspuns direct de la acest serviciu, fie sunt direcţionate spre sperviciile abilitate pentru a fi rezolvate.
Pe lângă activitatea CIC municipalitatea sibiană ţine legătura cu cetăţenii prin intermediul unei centrale telefonice moderne, care poate prelua simultan 30 de apeluri. Adică în momentul în care un cetăţean sună, acesta nu este întâmpinat de tonul „ocupat”, ci telefonul sună până acesta poate fi preluat. Întro zi obişnuită de lucru între orele 7.30 şi 16 centralista de serviciu poate prelua între 500 şi 550 de apeluri pe care le direcţionează spre serviciile solicitate.

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus