Centrul de afaceri ridicat cu finanțare europeană vizavi de Sala Transilvania este, deocamdată, singurul proiect finanțat european în regiunea celor șapte județe din care face parte Sibiu. Finanțarea pentru crearea unui centru de afaceri este în valoare de aproximativ 11 milioane de euro, iar termenul pentru solicitarea de fonduri pe acest domeniu se va încheia pe 31 octombrie.
Zece proiecte se mai bat pe ultimii bani
Dar banii rămași sunt deja amanetați: cererea deschisă de proiecte pentru domeniul 4.1 a fost lansată pe data de 25 aprilie 2008, iar bugetul alocat domeniului a fost de 29,31 milioane
Euro, informează reprezentanții Agenției regionale de dezvoltare Centru. De la lansare până în prezent au fost depuse la nivelul Regiunii Centru un număr de 26 proiecte din care 13 au fost respinse. Pe acest domeniu major de intervenție a fost contractat un singur proiect în valoare de 11,03 milioane euro - cel de la Sibiu. Alte două proiecte ce solicită 4,40 milioane de euro fonduri nerambursabile se află în prezent în perioada de precontractare și vor
semna în curând contractele de finanțare. Cele 10 proiecte rămase în evaluare solicită spre finanțare suma de 45,59 milioane euro, condiții în care bugetul alocat acestui domeniu este depășit cu 31,71 milioane euro.
Dican, necunoscutul milionar
Beneficiara finanțării și a clădirii de 15 etaje ce va crește în fața Sălii Transilvania este SC Transcar International, firmă deținută în proporție de 100% de Octavian Dican, angajat în cadrul holdingului Atlassib, deținut de Ilie Carabulea. Inițial, centrul de afaceri de pe strada Nicolaus Olahus trebuia să aibă forma a două turnuri gemene, iar dezvoltatorii acelui concept erau W.K. Group - firma lui Werner Keul - și, cel mai important finanțator, Păltiniș Leasing, firmă controlată, o perioadă, de Ilie Carabulea. În cele din urmă, Păltiniș Leasing a adunat datorii de peste două milioane de euro la stat, iar terenul și scheletul construcției începute a ajuns în proprietatea Transcar.
De la Concefa, la Con-A
Centrul de afaceri a avut drept constructor firma sibiană Concefa. După ce proiectul a fost abandonat acum trei ani, iar Transcar International a devenit beneficiară de fonduri europene, aceasta din urmă s-a văzut nevoită să organizeze licitație publică pentru angajarea unui nou constructor, licitație atribuită în cele din urmă la începutul acestui an, cu termen de execuție de maxim 16 luni.
69,55 de milioane de lei este valoarea contractului încheiat între Transcar International și Con-A pentru ridicarea acestei clădiri. Potrivit proiectului, în următorii doi ani, în noua clădire de birouri ar urma să funcționeze peste 50 de firme. Peste 480 de noi locuri de muncă ar trebui să fie urmarea directă a investiției finanțată din fonduri europene.
Citește și Carabulea își răscumpără terenul cu bani europeni
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Werner Keul , Sala Transilvania , Ilie Carabulea , Nicolaus Olahus , Sălii Transilvania , Păltiniș Leasing , Transcar International , Octavian Dican , Regiunii Centru
Vizualizari: 810
Ultimele comentarii
Acum 6 ore
Noi noi
Acum 6 ore
Noi noi
Acum 6 ore
Unul
Acum 6 ore
Unul
Acum 7 ore
Omul invizibil