Luni,
18.08.2025
Ploi Usoare
Acum
19°C

Scandia estimeaza in 2010 stagnarea afacerilor; scaderea pe piata locala a fost compensata de export

Producătorul de conserve Scandia estimează pentru acest an o cifră de afaceri similară celei de anul trecut, de 203 milioane de lei, compania compensând scăderea vânzărilor de pe piaţa locală cu dezvoltarea exporturilor, a căror pondere în afaceri s-ar putea tripla în următorii cinci ani.

Anul trecut, afacerile companiei au crescut cu 1,7% faţă de 2008. "În acest an, vrem să ne păstrăm afacerile din 2009, având în vedere condiţiile dificile din piaţă, printre care cea mai importantă fiind creşterea TVA-ului, care a dus la scăderea consumului pe majoritatea pieţelor. În primele şase luni, am reuşit să ne încadrăm în previziunile pentru acest an, însă din al doilea semestru situaţia pe piaţă a fost mai dificilă. Vom încerca să compensăm cu partea de export, unde vrem să ne dezvoltăm", a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, directorul general al companiei, Robert Redeleanu.

Compania a finalizat în octombrie un proces de rebranding, în urma căruia producătorul de conserve va avea o nouă identitate, respectiv Scandia Food. "Procesul de rebranding al Scandia a început anul trecut în decembrie. Nu va fi un brand de produs, ci de companie. Prin noua denumire vrem să păstrăm tradiţia companiei, să investim în dezvoltarea de produse noi şi diversificarea portofoliului, precum şi extinderea acestuia în Bulgaria şi Ungaria. Am început deja să exportăm în aceste două ţări la începutul anului, iar acestea sunt pentru noi prioritare din punct de vedere al dezvoltării exportului. Este dificil să te dezvolţi în zone îndepărtate, ca Polonia", a spus Redeleanu. El a adăugat că Scandia Food mai exportă pe pieţe precum Italia şi Spania pentru consumatorii români care trăiesc acolo. Directorul general al Scandia a adăugat că piaţa de conserve din România este de două ori mai mică decât cea din Ungaria, în timp ce Bulgaria reprezintă o treime din totalul pieţei de conserve din România. "Ungaria este de două ori mai mare decât România, în ceea ce priveşte piaţa de conserve, deşi din punct de vedere al produselor existente pe piaţă, aceasta este mai puţin dezvoltată decât România. Bulgaria reprezintă mai puţin de o treime din totalul pieţei din România.

În primele nouă luni, piaţa din România a înregistrat o scădere accentuată, din estimările companiei MEMRB reiese o diminuare de 12-15% în volum", a menţionat Redeleanu. Scandia Food are în România o cotă de piaţă de 54% pe total categorii conserve şi de peste 70% pe segmentul de pate, potrivit reprezentanţilor companiei. Potrivit lui Redeleanu, compania vizează în urma procesului de rebranding o dublare a ponderii exportului din total afacerilor, la 5% în acest an, iar în următorii cinci ani să ajungă la 10-15%. "Vrem să ne diversificăm portofoliul de produse şi să ne concentrăm pe exporturi. Cred că în următorii 10 ani vom reuşi să vindem în afara României cel puţin cât vindem acum pe intern", a afirmat Redeleanu.

Compania a investit 40 de milioane de euro într-o fabrică lângă Sibiu, care va avea o capacitate de producţie de 20.000 de tone de conserve pe an. "Investiţia este începută de mai mulţi ani. În prezent, suntem în proces de mutare a liniilor de producţie şi de instalare a unor echipamente noi. Vom finaliza aceste lucrări în decembrie, însă fabrica este deja funcţională. Capacitatea de producţie va fi cu 30% mai mare faţă de cea din fabrica veche, pe care o aveam în centrul Sibiului, de 20.000 de tone de conserve pe an", a adăugat Redeleanu. El a mai spus că Scandia va lansa în următoarele două-trei săptămâni o linie de produse gata preparate Bistro Line, pentru segmentul HoReCa, segment care are un potenţial ridicat.

Scandia Food are 650 de angajaţi, iar potrivit directorului general, în perioada următoare va fi recrutat personal pentru departamentele de marketing şi vânzări şi pe segmentele de operaţiuni, producţie şi logistică. Acţionarul majoritar al Scandia este firma Elga Comerţ, care deţine 80,69% din pachetul de acţiuni. Spot Industrial are o participaţie de 15%, iar restul de 4,31% se află în posesia unor persoane fizice.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus