Luni,
18.08.2025
Parțial Noros
Acum
22°C

Planul ITM Sibiu pentru a preda sibienilor 60.000 de carti de munca

La data de 30.09.2010, ITM Sibiu avea în evidenţele sale un număr de 125.069 carnete de muncă din care 60.163 carnete se află la sediul ITM Sibiu pentru  completare şi păstrare iar 64.906 carnete se află la sediul angajatorilor care au primit, în  condiţiile legii, aprobarea de a le completa şi păstra.

Potrivit modificărilor aduse art. 296 din Codul muncii, vechimea în muncă dobândită până la data de 31.12.2010 se probează cu carnetul de muncă, urmând ca angajatorii şi inspectoratele de muncă să le predea titularilor, în mod eşalonat, până la data de 30.06.2011.

            În acest scop, Inspecţia Muncii a elaborat un plan de acţiune care a fost aprobat de către Ministerul Muncii.

            Acest plan cuprinde:

1). Inventarierea carnetelor de muncă păstrate şi completate la sediul inspectoratelor de muncă – operaţiune ce trebuie finalizată până la sfârşitul anului în curs. În cadrul acestei acţiuni:

-           se va reverifica situaţia carnetelor de muncă sub aspectul concordanţei dintre conţinutul dosarelor cu documentele recent depuse de angajatori şi înregistrările operate în carnete;

-           se va verifica dacă mai sunt angajatori care  au omis să depună diverse acte susceptibile de a fi înregistrate în carnete (acte de studii, acte de stare civilă, acte ce atestă modificarea denumirii angajatorului etc.)

2). Completarea carnetelor de muncă la zi şi certificarea înregistrărilor efectuate în acestea, cu termen de realizare 31.03.2011.

3). Certificarea şi contrasemnarea pentru legalitate a înscrierilor efectuate în carnete de către angajatorii care păstrează aceste documente la sediul lor. Activitatea are ca termen de finalizare 31.03.2011.

4). Prestarea serviciilor efectuate de inspectoratele de munca in baza Legii nr.130/1999 încetează începând cu 31.01.2011, ceea ce înseamnă că nu se vor mai primi documente de evidenţa muncii (contracte, state de plata, declaraţii privind comisionul, decizii).

5). Declinarea competenţelor de control privind comisionul către Agenţia de Administrare Fiscala.

            În sensul realizării acestor activităţi în condiţii optime, au fost propuse o serie de acţiuni de informare a angajatorilor şi a publicului interesat.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus