Duminică,
14.09.2025
Partial Noros
Acum
20°C

Centura Sibiului a inceput sa crape

La ultimul pod al secțiunii întâi a centurii ocolitoare a Sibiului au răsărit crăpături în zidul de sprijin. Reprezentanții șantierului spun că nu e mare lucru. Muncitorii susțin că e din cauza grabei. Experții spun că ar putea crește problemele. Alții resping această ipoteză.

În goana pentru recuperarea întârzierilor, constructorii centurii ocolitoare a Sibiului forțează lucrurile. ”Păi, musai să terminăm, nu? Nu e nicio problemă, merge așa”, au povestit reporterilor de la Turnul Sfatului muncitorii care așezau pământul de umplutură la ultimul pod de pe centura Sibiului. Potrivit unor experți, acest pământ ar trebui așezat în straturi de 15 – 30 de cm, înainte de a fi tasat. În momentul discuției cu reporterii, muncitorii de la centură tocmai nivelau un strat de mai bine de un metru.
În tot acest timp, la baza structurii de zece metri, zidul de ”blocheți de beton”, folosit ca zid de sprijin, a început să crape. Cărămidă cu cărămidă, în mai multe locuri, crăpăturile au devenit vizibile în ultimele săptămâni.
”Da, le-am văzut. Nu sunt o mare problemă. Știți ce s-a întâmplat? Între acești blocheți au fost prinse niște pietricele, de la sortul folosit pentru umplerea găurilor din blocheți. Acum, din cauza greutății, au crăpat. Vor fi înlocuiți, în locul lor va fi turnat beton”, au declarat pentru Turnul Sfatului reprezentanții lucrărilor de la centura Sibiului.

Problemele vor putea crește

Turnul Sfatului a consultat și experți independenți. Cu fotografiile în față, unul dintre ei a respins explicația pietricelelor. ”Ca să vă explic mai simplu: dacă ar fi fost vorba de pietricele, forma crăpăturilor a fost alta. Opinia mea, în acest caz, este că acest zid a început să cedeze din cauza presiunii provenite din interior. Nu cred că e așa simplu să fie scoase acum aceste structuri, iar în locul lor să fie turnat beton”.
Alți experți nu cred că problemele sunt foarte mari. ”Din cauza câtorva astfel de structuri crăpate nu o să apară probleme majore. Nu cred că sunt greu de înlocuit blocheții afectați, eu chiar cred că este o problemă de fabricație a acestora. Dar nu una foarte gravă”.

Soluția de rezervă: centura deschisă parțial

Cele mai mari întârzieri la centura Sibiului rămân la secțiunea întâi, la podul cu numărul doi, cel care traversează peste linia de cale ferată către Vâlcea. Aici, mai este nevoie de cantități mari de pământ de umplutură, taluzat cu aceeași ”blocheți de beton”. Cum rămân semne de întrebare dacă lucrările vor putea fi terminate în timp util în acest an, una din soluțiile discutate de oficiali rămâne deschiderea parțială: mai precis, traficul de tranzit să utilizeze, în continuare, strada Semaforului, dar să iasă din oraș pe strada Ștefan cel Mare, traversând cartierul cunoscut sub numele Broscărie. Aici, înainte și după podul care traversează peste centura Sibiului, au fost amenajate bretele de legătură cu centura Sibiului. Traficul de tranzit ar urma să folosească ceilalți kilometri din centură și să iasă la intersecția cu DN1/DN7, în dreptul Aeroportului Sibiu. ”Pe secțiunea noastră, traficul ar putea începe și acum”, au declarat pentru Turnul Sfatului reprezentanții constructorilor la secțiunea a doua a centurii Sibiului. Aceștia au planificat ca, la sfârșitul acestei săptămâni, să termine de așezat și stratul de uzură.
În urma unei vizite efectuate pe centura Sibiului, prefectul Sibiului, Constantin Trihenea, a declarat săptămâna trecută că traficul greu va fi scos din oraş în luna decembrie a acestui an.

Procesul cu Todini. Unul cu bătaie lungă

Compania de Autostrăzi mai are, încă, multă bătaie de cap cu centura ocolitoare a Sibiului. Pe lângă identificarea surselor de finanțare pentru finalizarea lucrărilor – traficul poate fi doar deschis anul acesta, lucrările necesare pentru finalizare fiind încă destul de multe -, procesul cu foștii constructori ai centurii, italienii de la Todini, este departe de a fi terminat. Acum câteva zile, la Londra, reprezentanții CNADNR și cei ai companiei italiene s-au întâlnit în fața Comisiei de arbitraj. ”Urmează să fie stabilite principiile judecării acestui caz. Deocamdată nu este vorba de sume, doar de modul în care va fi judecată această situație. Având în vedere că este implicat și un stat, procedurile se desfășoară amplu. Cel mai probabil, vom avea o decizie legată de principiile puse acum în discuție undeva prin martie 2011. Abia apoi se vor pune în discuție și sume”, a declarat Marius Piștea, din cadrul CNADNR.
Compania italiană Todini solicită de la CNADNR plăți pentru lucrări efectuate, despăgubiri și penalități în valoare de 22 de milioane de euro.

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

11 comentarii

ion

Acum 14 ani

hotiii , aceeasi poveste ca si la aeroport
Raspunde

gura campului

Acum 14 ani

ce dracu vreti dela pedelaci! crapa,dispar banii,spaga,minciuna,hotie!! borduri!!! primari arestati!!!! coruptie!!! in toata presa din tara numai pedelaci care fura!!!
Raspunde

turistul

Acum 14 ani

In sfarcit v ati apucat si la centura! Va rog sa va interesati si de drumul spre Agnita, si acolo sunt neregule mari! Problema sunt materialele de calitate slaba folosite peste tot drumuri.
Raspunde

eu

Acum 14 ani

numa boc & co nu crapa...
Raspunde

pt postaci

Acum 14 ani

culmea... da de furturile psd, si pnl nu va legati. sau sunteti fosti comunisti care ati primit case ill in Sibiu. sunteti niste calbeshitzi de postaci.
Raspunde

iul

Acum 14 ani

nu va faceti griji pe pagina oficiala a CNADNR se termina oficila centura Sibiului in 2013. Asa ca e prima mare realizare daca s-ar termina anula asta :)))))))
Raspunde

...asa, si?

Acum 14 ani

Pai si care e problema daca crapa? Nu ati invatat care e reteta in Romania la orice? Se fura odata la executie, se face un lucru de tot rahatul sa tina pana se taie panglica, iar pe urma se face prin firma cumnatului contract de intretinere, doar fufa trebuie sa-si mai ia Viuotane si mai incolo...
Raspunde

pt \'pt postaci\'

Acum 14 ani

Esti un berbec ... cine fura acum? PSD si PNL ?... eu nu ii apar pe aia (PSD..)... le doresc aceeasi soarta ca celor de la PDL ... se pare ca putin oameni inteleg un lucru elementar in alte tari: cine este prins cu furtul , cu smecherii gen PDL, PDS ... trebuie sa plece definitiv la inchisoare... asta nu avem noi !!! si de asta suntem furati in continuu .... astai nu au culoare politica ... PSD, PDL , PNL sunt toti o apa si un pamant...toti au furat in continuu tara asta ... toti trebuie sa plece ... numele lor, doctrina lor sunt povesti pentru stupizi ... care le cred si care au impresia ca astia sunt mai buni la ceilalti.... sa nu uitam ca Base a fost ministru al transporturilor multi multi ani... si ca PSD a fost la guvernare in guvernul BOC....
Raspunde

Murphy

Acum 14 ani

pt. IP 109.166.143.227 iubi, lumea s-a prins cine sunteti, asa ca a da vina pe greaua mostenire nu mai tine! sunteti cei mai ordinari hoti tupeisti din istoria noastra, iar pesede si penele sunt mici copii pe langa voi! huideo, portocalii murdari!
Raspunde

d03muc / Munich (BY)

Acum 14 ani

\"se termina oficila centura Sibiului in 2013\" - sau în 2020 .))) Şi se mai face Autobenzi HU->RO (Sibiu) - în 20XX??? :)))))))
Raspunde

Niculaie

Acum 14 ani

Parca Trihenea, Prefectul, a carui companie lucreaza aici, sau cel putin este cumva partas la executia comenzii,dupa vizitele lui de lucru, Martie ,Septembrie, a tot zis ca totul e in ordine. Deci el face, el apreciaza..Si cum ramane cu pozele cu trafic greu, ca n-o sa mai fie? Cum naiba sa reziste un dig inalt de pana la 10 m facut din lut si pietris? 1. Sa nu ploua cumva.. 2.Sa nu dea inghetul si apoi dezghet.. 3. sa nu treaca peste... camioane si TIR-uri prea grele. 4. daca e adevarat ca tampenia cantareste...sa nu treaca oamenii grei loco... 5.Dar pana acum inca nu a plouat tare de tot, inghet si dezghet n-au prea fost..TIR-uri nici atat... Doar Prefectul in VIZITA de LUCRU... Niculaie
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus