La ultimul pod al secțiunii întâi a centurii ocolitoare a Sibiului au răsărit crăpături în zidul de sprijin. Reprezentanții șantierului spun că nu e mare lucru. Muncitorii susțin că e din cauza grabei. Experții spun că ar putea crește problemele. Alții resping această ipoteză.
În goana pentru recuperarea întârzierilor, constructorii centurii ocolitoare a Sibiului forțează lucrurile. ”Păi, musai să terminăm, nu? Nu e nicio problemă, merge așa”, au povestit reporterilor de la Turnul Sfatului muncitorii care așezau pământul de umplutură la ultimul pod de pe centura Sibiului. Potrivit unor experți, acest pământ ar trebui așezat în straturi de 15 – 30 de cm, înainte de a fi tasat. În momentul discuției cu reporterii, muncitorii de la centură tocmai nivelau un strat de mai bine de un metru.
În tot acest timp, la baza structurii de zece metri, zidul de ”blocheți de beton”, folosit ca zid de sprijin, a început să crape. Cărămidă cu cărămidă, în mai multe locuri, crăpăturile au devenit vizibile în ultimele săptămâni.
”Da, le-am văzut. Nu sunt o mare problemă. Știți ce s-a întâmplat? Între acești blocheți au fost prinse niște pietricele, de la sortul folosit pentru umplerea găurilor din blocheți. Acum, din cauza greutății, au crăpat. Vor fi înlocuiți, în locul lor va fi turnat beton”, au declarat pentru Turnul Sfatului reprezentanții lucrărilor de la centura Sibiului.
Problemele vor putea crește
Turnul Sfatului a consultat și experți independenți. Cu fotografiile în față, unul dintre ei a respins explicația pietricelelor. ”Ca să vă explic mai simplu: dacă ar fi fost vorba de pietricele, forma crăpăturilor a fost alta. Opinia mea, în acest caz, este că acest zid a început să cedeze din cauza presiunii provenite din interior. Nu cred că e așa simplu să fie scoase acum aceste structuri, iar în locul lor să fie turnat beton”.
Alți experți nu cred că problemele sunt foarte mari. ”Din cauza câtorva astfel de structuri crăpate nu o să apară probleme majore. Nu cred că sunt greu de înlocuit blocheții afectați, eu chiar cred că este o problemă de fabricație a acestora. Dar nu una foarte gravă”.
Soluția de rezervă: centura deschisă parțial
Cele mai mari întârzieri la centura Sibiului rămân la secțiunea întâi, la podul cu numărul doi, cel care traversează peste linia de cale ferată către Vâlcea. Aici, mai este nevoie de cantități mari de pământ de umplutură, taluzat cu aceeași ”blocheți de beton”. Cum rămân semne de întrebare dacă lucrările vor putea fi terminate în timp util în acest an, una din soluțiile discutate de oficiali rămâne deschiderea parțială: mai precis, traficul de tranzit să utilizeze, în continuare, strada Semaforului, dar să iasă din oraș pe strada Ștefan cel Mare, traversând cartierul cunoscut sub numele Broscărie. Aici, înainte și după podul care traversează peste centura Sibiului, au fost amenajate bretele de legătură cu centura Sibiului. Traficul de tranzit ar urma să folosească ceilalți kilometri din centură și să iasă la intersecția cu DN1/DN7, în dreptul Aeroportului Sibiu. ”Pe secțiunea noastră, traficul ar putea începe și acum”, au declarat pentru Turnul Sfatului reprezentanții constructorilor la secțiunea a doua a centurii Sibiului. Aceștia au planificat ca, la sfârșitul acestei săptămâni, să termine de așezat și stratul de uzură.
În urma unei vizite efectuate pe centura Sibiului, prefectul Sibiului, Constantin Trihenea, a declarat săptămâna trecută că traficul greu va fi scos din oraş în luna decembrie a acestui an.
Procesul cu Todini. Unul cu bătaie lungă
Compania de Autostrăzi mai are, încă, multă bătaie de cap cu centura ocolitoare a Sibiului. Pe lângă identificarea surselor de finanțare pentru finalizarea lucrărilor – traficul poate fi doar deschis anul acesta, lucrările necesare pentru finalizare fiind încă destul de multe -, procesul cu foștii constructori ai centurii, italienii de la Todini, este departe de a fi terminat. Acum câteva zile, la Londra, reprezentanții CNADNR și cei ai companiei italiene s-au întâlnit în fața Comisiei de arbitraj. ”Urmează să fie stabilite principiile judecării acestui caz. Deocamdată nu este vorba de sume, doar de modul în care va fi judecată această situație. Având în vedere că este implicat și un stat, procedurile se desfășoară amplu. Cel mai probabil, vom avea o decizie legată de principiile puse acum în discuție undeva prin martie 2011. Abia apoi se vor pune în discuție și sume”, a declarat Marius Piștea, din cadrul CNADNR.
Compania italiană Todini solicită de la CNADNR plăți pentru lucrări efectuate, despăgubiri și penalități în valoare de 22 de milioane de euro.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 648
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
V.
Acum 3 ore
Coste s
Acum 3 ore
Emil
Acum 3 ore
Emil
Acum 3 ore
Sibian