Marți,
19.08.2025
Parțial Noros
Acum
23°C

Boagiu: la Cristian, musai sa se stea la bariera intre 4 si 6 minute

Pentru că nu se mai încadrează în noile standarde ce fac referire la traversarea la nivel a liniilor de cale ferată, barierele automate de la Cristian trebuie acționate manual. Iar pentru ca inspectorul de mișcare să apese butonul de închidere a barierei, să execute ”parcursul pentru tren”, să aștepte să treacă trenul, să verifice dacă a trecut trenul după care să ridice bariera sunt necesare cel puțin patru minute. Și cel mult șase, calculează ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.

Localnicii credeau că-i defecțiune

Reacția noului ministru al Transporturilor vine după ce un grup de localnici au apelat la deputatul Ovidiu Ganț: lui i-au povestit că ”e ceva în neregulă” cu bariera de la Cristian, unde sunt obligați să aștepte prea mult timp în fața barierelor lăsate.
”Un grup de cetățeni din comuna Orlat mi-a semnalat existența unor probleme tehnice legate de funcționarea barierei la trecerea de nivel din Cristian, de pe DJ106. Se pare că timpii de așteptare sunt nejustificat de lungi, inclusiv după trecerea trenului. Ca atare există situații frecvente de nerespectare a regulilor, unii localnici trecând printre semibariere, justificând gestul prin acest timp”, i-a scris Ganț ministrului, cu rugămintea de a dispune verificarea barierelor.
Anca Boagiu a răspuns rugăminții acum câteva săptămâni.

Bariere automate din 1975

Instalația de semnalizare cu semibariere de la Cristian, aflată pe linia de calfe ferată Sibiu – Vințu de Jos, este una automată, fiind pusă în funcțiune în 1975. De atunci, însă, standardele în materie de circulație pe trecerile la nivel cu calea ferată s-au schimbat. Iar cum la Cristian mașinile sunt obligate să traverseze cinci linii de cale ferată, barierele automate nu mai pot fi folosite după cum au fost gândite.
”Nu se admit treceri la nivel noi peste mai mult de trei linii de cale ferată și peste liniile de garare din stațiile de cale ferată”, citează Anca Boagiu din Regulamentul nou aplicat din 1996. În răspunsul trimis deputatului Ovidiu Ganț, ministrul declară că ”pentru admiterea funcționării acestei treceri la nivel s-a impus condiția ca instalația BAT (semibarierele automate – n.r.) să funcționeze numai în regim de comandă manuală. Astfel, pentru orice parcurs de circulație și manevră a vehiculelor feroviare, impiegatul de mișcare (IDM) din stația Cristian Sibiu comandă manual închiderea barierei, după eliberarea pasajului de către autovehicule, respectiv deschiderea barierei după ce trenul a depășit zona pasajului”.

Cât durează pas cu pas

În răspunsul ei, Anca Boagiu a și făcut un calcul al timpului consumat de fiecare operațiune.
”Durata normală cât bariera este închisă în vederea executării unui parcurs de trecere a unui tren peste pasajul la nivel este cuprinsă între 4 și 6 minute pentru fiecare parcurs, fiind defalcată astfel:
-    închiderea bariere, circa 16 secunde
-    executarea parcursului pentru tren de către IDM: circa 20 de secunde
-    deplasarea trenului până la gararea completă, cu eliberarea pasajului la nivel sau eliberarea liniei de garare de către tren: între 3 și 5 minute
-    verificarea de către IDM că pasajul la nivel a fost eliberat de tren: între 30 și 60 de secunde
-    deschiderea bariere: circa 10 secunde”.

Mai mult, Anca Boagiu amintește că manevrele trenurilor implică mai mult timp, iar dacă barierele sunt închise de către impiegat pentru trecerea unor trenuri de marfă, timpii cresc de asemenea.


”Am stat 13 minute”

Unii dintre localnicii din Orlat, care fac naveta la Sibiu, contrazic calculele ce poartă semnătura ministrului Anca Boagiu. ”Eu nu știu dacă bariera e stricată sau nu. Știu că, de mai multe ori, chiar am cronometrat. Și am stat și 13 minute la barieră. Aproape un sfert de ceas, ceea ce mi se pare cam mult”, a declarat pentru Turnul Sfatului un șofer din Orlat.

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

4 comentarii

K.Samuel

Acum 14 ani

Este enorm! In orice alta tara am trecut linii de cale ferata (Polonia, Slovacia, Germania, Cehia) nu cred ca a durat mai mult de doua minute.<br><br>Recordul personal este de 17 minute, in camp, venind dinspre Marghita catre Oradea. Eram singur si dupa 11 minute, avand vizibilitate maxima am decis sa trec, insa m-am oprit dupa linie sa vad din curiozitate cat ar mai fi trebuit sa stau. Asa s-au facut 17 minute. <br><br>Presupun ca ar trebui mutate declansatoarele barierelor mai aproape de punctul de trecere. Din nefericire, viteza de deplasare pe caile ferate din tara a scazut destul de mult, ceea ce mareste timpii de asteptare si mai mult...
Raspunde

DD

Acum 14 ani

Dar despre faptul ca abia mai poti trece cu masina, ca atat de rau e, nu scrie nimeni?
Raspunde

Geo

Acum 14 ani

4-6 minute de asteptare!!! OAAAAAAAAAAAAUUUUUUU! Nejustificat. Treceti fratilor! Trenul va opri sa va dea prioritate. Dar despre soferii care trec cu bariera inchisa si rup semibarierele ce parere aveti. Basma curata!
Raspunde

Geo

Acum 14 ani

Rusinica Turnul Sfatului! Pai puteati merge la fata locului sa faceti o poza! Ati postat poza de la remat ce naiba! Faina impresie artistica.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus