Joi,
28.03.2024
Parțial Noros
Acum
15°C

Invatamant pentru o viata armonioasa

Multe probleme are statul român nerezolvate, dar sunt trei fundamentale, tocmai cele atacate de comunism, spre a distruge rezistenţa populaţiei: sănătatea, învăţământul şi cultura! După zeci de ani de luptă, prin distrugerea acestei baze biologice şi spirituale, putem constata astăzi rezultatele – un popor bolnav, căruia nu i se mai oferă mijloace să-şi îngrijească sănătatea / categorii întregi de vârstă (părinţi şi copii) care nu mai au cultura necesară să-şi bazeze viaţa pe tradiţiile sănătoase ale poporului, nici să-şi rânduiască traiul în comuniune firească cu vecinătatea, consătenii ori con-orăşenii cu care au ales să fie alături... Nu ştiu câţi dintre români se mai gândesc la faptul că, prin alegerile ce le fac zilnic, când au de luat decizii, sau o dată la 2-4 ani, când sunt chemaţi la urne, îşi modelează viaţa! Că trebuie tot timpul să-şi păstreze viu spiritul iscoditor, să înveţe noile reguli, ca să poată modela o viaţă mai armonioasă pentru familiile lor. Nu trebuie abandonată lupta oricărui părinte pentru educarea complexă în familie şi pentru construirea unui sistem de învăţământ care să continue instruirea copiilor săi în acord cu sfidările vieţii contemporane.

După cum constatăm, curricula din ultimii ani a început să elimine din materiile clasice (care în prima jumătate a secolului au putut să nască generaţii de oameni în stare să se descurce inclusiv în economia şi cultura vest-europeană !), pentru a introduce tot mai multe ore de informatică. Din nou se repetă greşeala majoră de a ne ocupa de „mijloace”, în dauna conţinutului, sensului, a creşterii spirituale !! Deja urmările se văd, majoritatea tinerilor ce termină liceul au mari greutăţi de comunicare cu semenii lor, se închid în lumea calculatoarelor şi a mesajelor monosilabice şi lumea reală ( inclusiv provocările politice) li se pare un coşmar din care tot aşteaptă să se trezească... Profesorii din cele mai diferite facultăţi vă pot ilustra cum a scăzut calitatea medie a studenţilor, începând din 1970 până azi... Ideea este că învăţământului nostru îi lipsesc o serie de discipline esenţiale pentru educarea copiilor/tinerilor ca oameni conştienţi că trăiesc între alţi oameni, cetăţeni cu îndatoriri obligatorii şi apoi cu drepturi ! Oameni cărora nu li s-au insuflat normele morale şi îndatoririle normale, nici acasă, nici la şcoală, au ajuns să ne conducă la toate nivelurile, să ne facă viaţa foarte grea în orice loc din oraşe sau din sate, începând de la simpli vecini, până la toată gama de şefi şi demnitari... Vedeţi dar că proasta orientare a învăţământului COSTĂ ENORM! Ne lasă nu numai fără meşteri la toate, fără agricultori şi dascăli, dar şi fără conducători responsabili de instituţii, primării, judeţe şi parlamente! Nu se spune aproape deloc, dar pentru un popor este cel mai costisitor să aibă domeniile sănătăţii, învăţământului şi culturii neorganizate corect. Toate astea provoacă imense pierderi în economie, paralel cu prăbuşirea vieţii şi echilibrelor în familie, pregătesc de fapt falimentul funcţional al unei ţări !!

Care ar fi domeniile de instrucţie ce ar trebui promovate în primele opt clase de şcoală? Iată primele cinci:

1 – Despre alimentaţia sănătoasă. Să mai amintesc o dată că acum se află pe băncile şcolii (nu numai la noi) prima generaţie de tineri care vor trăi mai bolnavi decât părinţii lor – din ultimele sute de generaţii ?

2 – Igiena plus sănătatea mentală. Prea mulţi adulţi caută „evadare” în alcool şi prea mulţi tineri recurg la „etno-botanice” (cine o fi fost idiotul care a scos denumirea asta pentru extractele vegetale ? vreun „euro-zoolog”...)

3 – Despre mediu armonios. Adică : 

a) relaţia cu natura, despre care există ceva manuale, dar modul în care se continuă distrugerea ei arată că abordarea nu este corectă şi coerentă. Copiii trebuie puşi în faţa exemplelor concrete de murdărire, furt şi prăbuşire a eco-sistemelor, e plină România de exemple în orice judeţ...

b) relaţia cu patrimoniul, deci cu moştenirea, materială (aşezări, monumente, obiecte) şi imaterială (credinţa, tradiţiile). Această relaţie devine tot mai importantă, cu cât se măreşte viteza de circulaţie a obiectelor, a moravurilor, viteza cu care uităm şi de rudele mai apropiate... Aici ar trebui, încă de la clasele mici, să se prezinte elemente de estetică – artele, spaţiul, locuirea, peisajul cultural, pentru că toate astea sunt mediul nostru de viaţă! Puteţi afla, de exemplu, că bolnavii care stau în camere cu ferestre spre privelişti armonioase se însănătoşesc mai repede decât ceilalţi!

c) relaţia cu semenii. Aici este materie pentru minim 12 ani/clase, pentru că priveşte una dintre esenţele vieţii noastre cotidiene – faptul că relaţionăm inerent cu oameni cunoscuţi, dar mai ales necunoscuţi. Este vorba de coeziunea comunitară, singura ce ne poate da armonie cu vecinătatea/rudele, dar şi cu ceilalţi locuitori din oraş. Trebuie o dată să învăţăm cum să trăim mai bine împreună, inclusiv cum să învăţăm „din joacă”/din hobby sau să ne destindem inteligent, nu prin „distracţie” proastă!

Dacă doriţi să vedeţi lucrurile astea funcţionând impecabil, mergeţi în comunele Şinca Nouă (jud. Braşov) sau Daia de Sebeş şi Pianu (jud. Alba).

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Tag-uri: Șinca Nouă

Vizualizari: 278

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus