Duminică,
28.04.2024
Cer Senin
Acum
13°C

CFR: nu s-au cheltuit degeaba doua milioane pe podul de la Ocna. S-a cheltuit doar un milion

Compania Naţională de Căi Ferate a răspuns, la finele anului trecut, solicitării transmise de Turnul Sfatului referitor la podul de pe ruta Sibiu – Copşa Mică, pod aflat în pericol de a fi închis, deşi a fost reabilitat acum un an.

Podul aflat în apropierea staţiei CF Ocna Sibiului a fost ridicat în 1872 şi „dotat” cu tăblier metalic în 1950. Acum 11 ani, însă, „s-au observat modificări ale structurii geometrice a aparatelor de reazem mobile aflate pe culeea Sibiu, iar în urma măsurătorilor topometrice s-a constat o pierdere a stabilităţii infrastructurii. În anii următori fenomenul de pierdere a stabilităţii infrastructurilor au fost observate şi la culeea Copşa Mică”, se arată într-un document al Regionalei CF Braşov. „Agravarea fenomenului de pierdere a stabilităţii infrastructurilor, cât şi pericolul iminent de închidere a circulaţiei pe sectorul de linie respectivă, a impus contractarea execuţiei în anul 2007”, se mai arată în documentul amintit.

Prima proiectare

Reabilitarea situaţiei care a dus la limitarea vitezei în zonă a început încă din 2002, printr-o procedură de expertizare – proiectare, după cum se arată într-un răspuns oficial transmis de CFR pe această temă. „Expertul a identificat ca posibilă cauză a acestor manifestări fenomenul de diapire (formarea unei cute sub formă de boltă care străbate straturile superioare - n.r.) a sării, zona fiind cunoscută ca bogată în zăcăminte de sare”, răspund cei de la CFR.
Pe această idee, proiectul redactat de Consis Proiect din Bucureşti a fost atribuit spre execuţie firmei sibiene Concefa, pentru o sumă totală de două milioane de lei. Contractul de execuţie a fost semnat în decembrie 2007, cu termen de finalizare 31 mai 2009.

Alunecările nu se opresc. Din contră

La un an de la semnarea contractului de reabilitare, Inspectoratul de stat în construcţii, constată că situaţia nu a fost cu nimic îmbunătăţită. „Fenomenul de pierdere a stabilităţii culeei Sibiu nu a fost stopat, din contră, a evoluat”, remarcă cei de la ISC Sibiu.
Urmează noi expertize şi contraexpertize. Lucrările de reabilitare au fost sistate. O parte din banii proveniţi de la Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei au fost cheltuiţi. „Menţionăm că valoarea lucrărilor facturate în momentul sistării, rezultată din concluziile expertizei, este de 958,19 mii lei din valoarea totală a contractului”, răspund cei de la CFR. Care au angajat în această toamnă o nouă firmă, Geostud Bucureşti, pentru noi observaţii pe baza cărora să se încerce reabilitarea sănătoasă a podului. „Astfel, noua procedură, privind urmărirea comportării pe parcursul a patru anotimpuri, impusă de expertiză, a demarat în trimestrul IV al acestui an. Această etapă de urmărire a comportării se va realiza din venituri proprii ale companiei”, mai arată cei de la CFR. Până atunci, pe podul de la Ocna se va circula cu restricţie de viteză, iar reprezentanţii CFR se vor ruga ca situaţia să nu se înrăutăţească.

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

1 comentarii

aiurel

Acum 13 ani

bai cfr-istilor destepti din tara dupa toti anii investiti in zona OCNA SIBIULUI (sapaturi adinci,in- jectari masive la 70 m cu betoane,etc.),mai bine se facea la singa spre Loamnes o deviere de traseu fara pod si era mai usor si sigur.o sa mai inghita multi bani si nervi traseul.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus