Vineri,
02.12.2022
Ceata
Acum
1°C

Consiliul local, scos din conducerea Aeroportului. Consiliul Judetean isi restrange, de asemenea, influenta

Consiliul Județean Sibiu pregătește o nouă echipă pentru Consiliul de administrație al Regiei Autonome Aeroportul Sibiu. După ce în 2007 - când la respectivul obiectiv se apropiau de finalizare investițiile de 70 de milioane de euro - Consiliul de administrație a devenit unul în care Consiliul Județean și cel Local dețineau majoritatea, acum, lucrurile revin la structura anterioară.

Regia Autonomă Aeroportul Internațional Sibiu va avea un nou Regulament de organizare și funcționare dacă, în ședința de joi, aleșii județeni vor aproba proiectul inițiat de președintele Martin Bottesch. Proiectul prevede schimbări importante în conducerea celei mai importante investiții făcute la nivel local, din fonduri locale, în ultimii zeci de ani.
Probabil cea mai importantă schimbare propusă este cea referitoare la componența Consiliului de administrație a Aeroportului sibian. În decembrie 2007, înainte ca proiectul de modernizare a Aeroportului să fie finalizat, din consiliul de administrație au fost scoși o serie de profesioniști, în locul lor fiind numiți reprezentanți ai Consiliului Județean, respectiv a celui Local - cele două instituții care au asigurat finanțarea celei mai importante părți din lucrările de reabilitare și modernizare a Aeroportului.
Astfel, în decembrie 2007, Consiliul de administrație al Aeroportului era limitat la un număr de membri cuprins între șapte și nouă, cu următoarea componență:
-    directorul general al regiei autonome, care este şi preşedintele Consiliului de administraţie;
-    2 reprezentanti ai Consiliului Judeţean Sibiu;
-    1 reprezentant al Ministerului Transporturilor;
-    2 reprezentanti ai Consiliului local al municipiului Sibiu;
-    alte persoane, specialişti în domeniul de activitate al regiei autonome.
În octombrie anul trecut, numărul membrilor CA a fost limitat la șapte, renunțându-se la ”specialiști în domeniul de activitate al regiei autonome”. Hotărârea adoptată de consilierii județeni limita la ”unul” numărul specialiștillor în domeniul aeroportuar care să facă parte din CA.
Noul proiect pentru consiliul de administrație al Aeroportului scoate din schemă în totalitate reprezentanții Consiliului Local și reduce la unul locurile pentru Consiliul Județean. În plus, creează locuri pentru trei specialiști în domeniu. Astfel, potrivit proiectului propus de Martin Bottesch, Consiliul de administrație al Regiei autonome Aeroportul Internațional Sibiu va fi alcătuit dintr-un număr fix de nouă persoane. Structura va fi următoarea:
- directorul general al Regiei Autonome, care este și președinte al consiliului de administrație
- reprezentantul Consiliului Județean Sibiu
- reprezentantul Ministerului Tranporturilor
- reprezentantul Ministerului Finanțelor
- reprezentantul Ministerului Apărării Naționale
- reprezentantul Ministerului Muncii și Protecției Sociale
- trei persoane numite dintre ingineri, juriști, economiști, tehnicieni specialiști în domeniul de activitate al regiei autonome, după cum se arată în proiectul propus de Martin Bottesch.

Alt evaluator

Noul Regulament de funcționare schimbă lucrurile și în ceea ce privește evaluarea activității directorului general al Aeroportului. Din 2007, acest atribut aparținea unei comisii desemnate prin hotărâre a Consiliului Județean Sibiu. Noul proiect lasă aprecierea activității directorului general în seama Consiliului de administrație. Același consiliu va stabili și remunerația directorului general, sumă care va trebui, însă, să fie avizată și de președintele CJ Sibiu.

Încă un director. Adjunct

O altă propunere este crearea unui nou post de director adjunct: până acum, Aeroportul sibian a avut un director general, ajutat de alți doi directori. Proiectul inițiat de Bottesch prevede ca directorul general să aibă în subordine trei directori: unul tehnic, unul operațional și unul economic.
Totodată, până acum, Aeroportul nu putea încheia niciciun contract comercial cu diferite companii aeriene până când președinele CJ Sibiu nu își dădea avizul. Practic, mersul lucrurilor era următorul, în cazul contractelor cu diferite companii aeriene: înaintea negocierilor, Consiliul de Administrație se întrunea pentru a desemna o comisie de negociere. Rezultatul negocierii era inclus într-un raport ce trebuia aprobat de Consiliul de administrație, după care urma drumul către CJ Sibiu, pentru a obține avizul președintelui CJ Sibiu. Contractul comercial nu putea fi încheiat cu diferitele companii aeriene până când președintele CJ nu își dădea avizul.
Potrivit noului regulament, comisia de negociere nu mai este desemnată de CA, ci de directorul general, iar pentru încheierea contractului nu mai este necesar să se aștepte avizul președintelui Consiliului Județean.

Citește și
Și Dornier Consulting ar putea plăti pentru daunele de la Aeroport



 

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus