Vineri,
29.03.2024
Cer Senin
Acum
20°C

Autostrada "inteligenta" Sibiu – Orastie ar putea fi amanata iar

În cazul în care contestația depusă de un consorțiu de proiectare la Tribunalul București va fi amânată din nou pe 25 februarie, termenul de deschidere a ofertelor în cadru licitației de proiectare și execuție pentru cele patru secțiuni ale autostrăzii Sibiu – Orăștie va fi din nou amânat.
Consorțiul DIWI Consult International GmbH / Roughan & O`Donovan Consulting Engineers / iC Consulenten Ziviltechniker Ges.m.b.H a contestat licitația pentru cei 82 de km de autostradă ce ar urma să lege Sibiul de Orăștie în cadrul viitorului coridor IV pan-european pe motive de drepturi de autor, informează România liberă. Pe scurt, consorțiul amintit reclamă faptul că nu și-a primit banii pentru studiul de fezabilitate care stă acum la baza licitației de proiectare și execuție. Contestația depusă la Tribunalul București și care stă la baza dosarului 63327/3/2010 are termen de judecată pe 25 februarie, termenul de depunere a ofertelor în cadrul licitației Sibiu – Orăștie fiind prelungit, în primă fază, până pe 28 februarie (14 februarie fiind termenul inițial). De asemenea, deschiderea ofertelor a fost mutată, din 16 februarie, în 2 martie.

Autostradă inteligentă

Prelungirea termenului de depunere a ofertelor convine, însă, multor firme de construcții, unele dintre acestea solicitând în scris prelungirea termenului de depunere a ofertelor. Motivele invocate în documentele publicate de CNADNR țin de complexitatea lucrărilor de proiectare (câștigătorii licitațiilor vor trebui mai întâi să proiecteze și apoi să construiască) și de faptul că pe perioada iernii ritmul de lucru a fost îngreunat.
Odată cu prelungirea termenelor, constructorii au început să solicite tot mai multe lămuriri legate de Sistemul inteligent de transport (SIT) pe care cele patru secțiuni ale autostrăzii vor trebui să îl includă. Acest sistem va permite cântărirea fiecărui autovehicul în parte pentru a stabili dacă acesta depășește limita maximă admisă. În astfel de cazuri de depășiri ale gabaritului, sistemul va emite și contravențiile de rigoare. ” Sistemul va ține cont de autorizațiile emise pentru transporturi speciale și va putea fi modificat în funcție de cerințele utilizatorilor. Viteza autovehiculelor în zona stațiilor de cântărire dinamică va fi limitată, pe cât posibil, cât mai puțin, dar nu va fi sub 80 km/oră. Precizia informațiilor despre greutatea autovehiculelor va fi de max ±1%”, se arată într-un document emis de CNADNR în cadrul licitației pentru autostrada Sibiu – Orăștie.
Totodată, autostrada ar trebui să beneficieze de un sistem complex de camere video și senzori, amplasate din doi în doi kilometri – un sistem de detectare automată a incidentelor și congestiilor de trafic. Cu ajutorul acestora, ar trebui detectate eventualele accidente, situațiile de îngheț la nivelil căii de rulaj, dar și alte situații care pot îngreuna traficul auto: fum, ceață sau foc. Centrul de management al acestui sistem intelingent (care să acopere tronsolnul de la Deva, la Sibiu, inclusiv centura ocolitoare) ar urma să fie amplasat la Săliște, potrivit documentațiilor CNADNR.

Viitorul rămâne pe două benzi și la 120 de km/oră

Inițial, tema de proiectare cerută de Compania de autostrăzi și drumuri naționale din România (CNADNR) prevedea faptul că viitoarea autostradă trebuie astfel proiectată încât să poată fi lărgită, în viitor, la trei benzi de circulație pe sens. Compania a revenit asupra acestei cerințe și a eliminat-o din caietul de sarcini.
Dacă în cazul autostrăzii Transilvania, viteza de proiectare este de 130 de km pe oră, iar pentru A1 și A2, vitezele de proiectare sunt de 140 de km pe oră, în cazul Sibiu – Orăștie sectoarele de autostradă vor avea elemente geometrice corespunzătoare unei viteze de 120 de km pe oră.

Parcare inteligentă la Sebeș

Nodul rutier Sebeș-Vest va avea și o parcare ”intelientă”. Toate cele 100 de locuri vor fi monitorizate prin intermediul senzorilor, astfel încât pe panourile cu mesaje variabile de pe traseu să fie actualizate în permanență informațiile legate de această parcare. Locurile vor putea fi rezervate și on-line.
Autostrada ce ar trebui finalizată peste 36 de luni de la data semnării contractului va trebui să aibă de ambele părți și pe toată lungimea, în interiorul gardului de protecție, drumuri de întreținere, din piatră spartă, la care accesul se va face din autostradă.

Interesați: americani, italieni

Din solicitările emise, până acum, pe adresa CNADNR rezultă că sunt fermi interesați constructori din Italia, dar și din Statele Unite. După cum scria Turnul Sfatului, constructorii români nu pot participa singuri la această licitație din cauza prevederilor caietelor de sarcini: cerințele minime nu sunt îndeplinite de nicio firmă autohtonă, având în vedere că, de exemplu, sunt solicitate liste de cantități executate mai mari decât tot ceea ce s-a construit până acum în România.


Citiți aici
mai multe detalii despre traseul viitoarei autostrăzi pe teritoriul județului Sibiu.

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

4 comentarii

un sibian

Acum 13 ani

nu ne mai aburiti cu \"autostrazi inteligente\"...ei nu sunt in stare sa faca un drum rapid sau macar o varianta ocolitoare pentru Sebes...
Raspunde

vale

Acum 13 ani

astept cu nerabdare sa circul pe aceasta autostrada. Asa cum stim, domnul PM E Boc se tine de promisiuni si este cel mai competent PM din cati a avut Romania. Termenul 2013 sunt sigur ca va fii respectat!.......la PASTELE CAILOR! noroc cu 2012 , asa cred ca scapa si ei si noi de termene!
Raspunde

bes

Acum 13 ani

Puteti afla de ce se ia in considerare o viteza de 120 km/h?
Raspunde

iulia

Acum 13 ani

Stie cineve ce firma a castigat licitatia?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus