Stratul de uzură (patru cm) şi cel de legătură (cinci cm) din structura drumului care face legătura între Bâlea Cascadă, Bâlea Lac și județul Argeș urmează să fie înlocuite în cadrul unui proiect iniţiat de Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Potrivit unui studiu făcut public de CNADNR, pe cei 23 de km de drum care urmează să fie reabilitați vor fi stabilizate şi pantele predispuse la degradare. Cu alte cuvinte, rocile de pe versanţii abrubţi vor fi stabilizate cu „plasă din sârmă de înaltă rezistenţă, după curăţarea, egalizarea şi profilarea versantului”. Totodată, cei de la CNADNR vor solicita constructorilor angajaţi să efectueze lucrările necesare să şi lucrări de fixare a blocurilor mari de stâncă, pentru a preveni căderea lor, prin utilizarea unei „plase în spirală specială, de înaltă rezistenţă”.
Tot pentru a diminua efectele căderilor de pietre, proiectul celor de la CNADNR prevede amplasarea de bariere din plasă de sârmă pe o distanţă de minim cinci kilometri, bariere care să stopeze căderea pietrelor pe carosabil. „Structura trebuie să fie foarte rezistentă şi deformabilă. La impact, deplasarea plasei depăşeşte 2 m, iar înălţimea se reduce la 85% din înălţimea de construcţie”, solicită reprezentanţii CNADNR.
Parapeţi pe ambele părţi ale drumului
În prezent, pe porţiunea de drum DN 7C cuprinsă între km 117 şi km 140, majoritatea parapeţilor din beton au fost fie distruşi, fie avariaţi de căderile de pietre. Situaţia se repetă şi în cazul parapeţilor metalici. „Se vor monta parapeţi metalici zincaţi atât spre drum, cât şi spre versantul de pe care se desprind roci şi cad spre drum. Spre versant vor fi montate două lise, în aşa fel ca rocile să fie oprite în afara părţii carosabile. Rocile care se vor stoca în spatele parapetului vor trebui îndepărtate periodici”, arată reprezentanţii CNADNR.
Lucrări la ziduri de sprijin şi polate noi
Proiectul Companiei de drumuri prevede atât reabilitarea zidurilor de sprijin, cât şi a polatelor (structurile care acoperă drumul, fiind deschise, însă, în partea opusă versantului)– a căror stare este apreciată ca fiind „bună” sau „acceptabilă”. „După îndepărtarea rocilor de pe acoperişul polatelor se va înlocui hidroizolaţia cu un sistem realizat dintr-o şapă armată, protecţia propriu-zisă a hidroizolaţiei peste care să se monteze mai multe straturi, acestea având şi funcţia de amortizare a viitoarelor izbituri provenite de la rocile căzute de pe versanţi”. În plus, planurile CNADNR prevăd şi amplasarea a două polate noi, de câte 40 de metri lungime fiecare, între km 126+600 şi km 125+000.
Lucrările preconizate vizează şi sistemul de semnalizare şi marcaj, amenajarea torenţilor, dar şi cele 14 poduri existente pe traseu.
50 de milioane de lei
„Întrucât acest drum este în primul rând un drum strategic şi de interes turistic, fiind deschis doar trei luni pe an, considerăm că soluţiile adoptate pentru traseul în plan sunt satisfăcătoare. Orice modificare de traseu ar conduce la lucrări dificile şi costuri nejustificate”, apreciază reprezentanţii CNADNR.
Conducerea Companiei a publicat, la începutul acestui an, un anunţ de intenţie în vederea unei proceduri de achiziţie publică pentru lucrările mai sus enumerate. Valoarea estimată a contractului este de 49,37 milioane de lei, termenul de execuţie a lucrărilor fiind de patru luni.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Bâlea Cascadă , Drumuri Naţionale , Proiectul Companiei , Conducerea Companiei Naţionale , Bâlea Lac
Vizualizari: 302
Ultimele comentarii
Acum 7 ore
Aci Duțu
Acum 8 ore
John S
Acum 9 ore
Emil
Acum 11 ore
Nustiu
Acum 11 ore
Leonard