Luni,
18.08.2025
Cer Senin
Acum
17°C

Cum arata noua casa a Tribunalului, din noiembrie

După o licitaţie prelungită şi, mai apoi, contestată, contractul de închirere a spaţiilor unde se vor muta Tribunalul şi Judecătoria Sibiu a fost semnat către finele lunii trecute. Reprezentanţii societăţii Retezat SA vor termina, în zece zile, lucrările de amenajare ale sediului administrativ al Tribunalului, iar în săptămânile care urmează vor fi amenajate şi sălile de judecată, plus birourile aferente.

Pe cei 4.736 de mp ai imobilului închiriat pe 30 de luni, în urma licitaţiei organizată de Tribunalul Sibiu, de către SC Retezat SA, vor fi amenajate 80 de birouri, zece săli de judecată, plus restul compartimentărilor necesare: de la camere de deţinuţi, la Sală de consiliu separată, toalete pentru public sau spaţii pentru arhivă. Acestea din urmă vor fi amenajate pe aproximativ 750 de mp în centrul actualei hale, al cărei tavan va fi coborât. Cele 80 de birouri au suprafeţe, în majoritate, peste 25 de mp. Cele 44 de birouri – compartimentate la aproximativ 30 de mp fiecare - destinate sediului administrativ sunt aproape finalizate. Sălile de judecată, dintre care patru vor fi servi judecării cauzelor penale, ocupă între 60 şi 80 de mp.
Aceste săli vor avea intrări separate pentru cei judecaţi. Intrarea în noile spaţii va fi amenajată din strada Johann Sebastian Bach (aflată acum în reabilitare), în zona Liceului CFR.

250 de locuri de parcare

În curtea viitorului sediu temporar al Tribunalului sunt în curs de amenajare aproximativ 250 de locuri de parcare. „Până la finele lunii parcarea din faţă va fi terminată. Lucrăm în paralel la reamenajarea întregii clădiri. Practic, totul va fi noi. De la uşi, tâmplărie, reţele electrice şi până la utilităţi, centrală termică sau branşamente. Lucrările de compartimentare sunt executate la cererea beneficiarului”, spun reprezentanţii SC Retezat SA.

Birouri de închiriat pentru avocaţi

Vizavi de clădirea în care va funcţiona Justiţia sibiană, reprezentanţii SC Retezat SA amenajează şi birouri ce vor putea fi închiriate de către avocaţi. „Sunt 14 birouri, dar numărul acestora va putea creşte, căci mai există spaţiu disponibil”. În aceeaşi clădire de birouri va fi amenajată şi o cafenea şi un restaurant, care ar putea fi date în funcţiune încă din acesta an.

17,5 lei pe metru pătrat

Potrivit contractului semnat, noul sediu al Tribunalului şi Judecătoriei va fi închiriat de la jumătatea lui noiembrie, pentru o perioadă de 30 de luni. Suma plătită va fi de 17,5 lei pe metru pătrat, fără TVA, iar pentru două luni din contract (prima şi ultima) nu va fi percepută chirie.

Reabilitare de 16 milioane de lei

Mutarea Tribunalului şi a Judecătoriei se impune în urma lucrărilor de reabilitare ale actualului sediu de pe bulevardul Victoriei. Contractul de reabilitare a Palatului Justiţiei a fost încredinţat de Ministerul Justiţiei joint-venture-ului format din SC Inspet SA şi SC Corla Construcţii SRL, firme provenind din judeţul Prahova. Contractul a fost semnat pentru suma de 15,9 milioane de lei, fără TVA.  În afară de reabilitarea propriu-zisă a clădirii care va fi şi reamenajată în interior, în curtea Tribunalului vor mai fi ridicate încă două imobile, unde vor fi amenajate spaţii administrative. Din actuala clădire se vor muta definitiv şi cele două Parchete, de pe lângă Tribunal şi Judecătorie, într-o clădire de lângă fostul sediul al Fiscului, cel de pe Calea Dumbrăvii.

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus