Luni,
28.11.2022
Parțial Noros
Acum
5°C

Dosarele pentru cele 95 de locuinte ANL de pe Independentei, pana pe 15 noiembrie

Tinerii sub 35 de ani din Sibiu își pot depune sau actualiza dosarele în vederea obținerii unei locuințe pentru tineret până la jumătatea lunii noiembrie, a stabilit Comisia pentru repartizarea acestor locuințe. Ora limită este 15.30, a zilei de marți, 15 noiembrie 2011.



Deși, inițial, administrația locală intenționa să acorde prioritate medicilor și artiștilor care lucrează în Sibiu, Ministerul Dezvoltării, care a finanțat prin ANL amenajarea imobilului de pe strada Independenței (lângă Spitalul Județean) a decis că o astfel de intenție este discriminatorie și a cerut ca pentru aceste locuințe să nu fie favorizată nicio categorie profesională. ”Au fost depuse 75 de cereri pentru aceste locuințe, majoritatea fiind medici. Nu toți cei care au depus aceste dosare îndeplineau condițiile. Dar nu acesta este motivul pentru care Ministerul Dezvoltării a decis să nu fie favorizați medicii și artiștii. Noi am încercat să menținem hotărârea Consiliului Local Sibiu, de a oferi prioritate acestor categorii, dar nu avem baza legală”, a declarat viceprimarul Sibiului, Astrid Fodor.
Potrivit primarului Klaus Johannis, analiza dosarelor va fi finalizată în aproximativ trei luni de la data limită de depunere.
Din cele 95 de locuințe, zece apartamente vor fi repartizate persoanelor evacuate din casele naționalizate sau care locuiesc în imobile retrocedate.

Ce trebuie să conțină dosarele?

Dosarul va cuprinde cererea de atribuire a locuinţei, actele prevăzute de Legea nr.152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, cu modificările şi completările ulterioare și actele prevăzute de H.G. nr. 962/2001 prin care au fost adoptate Normele metodologice de punere în aplicare a acestei legi:

1. Actul de identitate, B.I. , C.I. – copie (soţ, soţie, copii cu vârsta > de 14 ani şi/sau alte persoane aflate în întreţinere);
2. Certificat de naştere – copie (pentru toţi membrii);
3. Titularul cererii de locuinţă şi ceilalți membrii ai familiei acestuia: soţ, soţie, copii şi/sau alte persoane aflate în întreţinerea acestuia trebuie să nu deţină şi /sau să nu fi deţinut o altă locuinţă în proprietate, şi/sau să nu fie beneficiarul unei alte locuinţe cu chirie, proprietate de stat, proprietate a unității administrativ-teritoriale sau a unității în care își desfășoară activitatea, în municipiul Sibiu - (datele menţionate la punctul 3 vor face obiectul unei declaraţii autentificate date de titularul cererii și, după caz, ale soției/soțului și ale celorlalți membrii majori din familia acestuia);
4. Adeverinţă actuală de la locul de muncă, din care să rezulte că îşi desfăşoară activitatea pe raza municipiului Sibiu, înregistrată, datată, semnată şi ştampilată, în original;
5. Certificat de căsătorie (copie);
6. Copii legalizate după actul de studii (ultima formă de învăţământ absolvită, atestată conform legii sau declaraţie pe proprie răspundere pentru persoanele neşcolarizate);
7. Actul care să ateste boala sau handicapul, de care suferă solicitantul sau un alt membru al familiei, aflat în întreținere , care necesită potrivit legii, însoțitor sau o cameră în plus ;
8. Copie după actul de spaţiu (contract de închiriere și/sau alt act din care să reiasă suprafaţa locuibilă deţinută de solicitant). În cazul celor tolerați în spațiu, suprafața locativă se împarte la numărul total al locatarilor, în care sunt incluşi si cei care fac parte din familia solicitantului şi locuiesc în același apartament.
9. Pentru situațiile deosebite stabilite conform anexei nr.11 din H.G. 962/2001 se vor prezenta următoarele documente :
- dovada actului de adopție (pentru persoanele care au adoptat sau intenționează să adopte copii);
- dovada eliberată de instituția de ocrotire socială, case de copii, pentru tinerii proveniți din astfel de așezăminte.
- dovada evacuării pentru persoanele care au deținut contracte de închiriere legale în imobile naționalizate și retrocedate foștilor proprietari (sentințe judecătorești rămase definitive);*
* NU sunt considerate evacuate persoanele obligate să elibereze locuinţele de serviciu, urmare a unor clauze stabilite în contractele de închiriere, încheiate cu instituția deținătoare!

Lipsa documentelor solicitate mai sus atrage nepunctarea în cadrul criteriilor respective.


Formularele pentru depunerea şi actualizarea dosarelor în vederea obţinerii unei locuinţe pentru tineret se pot ridica de la sediul Primăriei Municipiului Sibiu, din Str. Samuel Brukenthal, nr. 2, de la Centrul de Informare pentru Cetăţeni.

 

Vezi aici hotărârea CL Sibiu prin care au fost aprobate criteriile în baza cărora vor fi repartizate locuințele pentru tineret.


Sursa: Primăria Municipiului Sibiu
 

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

2 comentarii

ion

Acum 11 ani

astrid fodor te gasesti sa vorbesti. Toti angajatii spitalelor din sibiu de la portari pina la sefi de sectii , la teatru si la filarmonica la fel , si-au depus dosare cind ati aruncat petarda prima data. Ati primit mii de cereri su acum vii si zici ca 75. Nici nu reusiti sa va uitati peste toate dosarele la cite aveti.
Raspunde

edith

Acum 10 ani

e aprobat dosaru
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus