Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații a anunţat astăzi că de la întâi ianuarie 2011 vom avea tarife la convorbirile telefonice cu până la 30 la sută mai ifetine.
Mai exact, începând cu 1 ianuarie 2012, tariful maxim pentru serviciile de terminare a apelurilor în reţele de telefonie mobilă va fi de 4,05 eurocenţi pe minut. A doua etapă de reducere a tarifelor de terminare a apelurilor în reţelele de telefonie mobilă va avea loc la 1 septembrie 2012 când se va practica un tarif de 3,07 eurocenţi/minut.
Având în vedere că cei şase operatori de telefonie mobilă identificaţi cu putere semnificativă pe piaţă – Cosmote, Orange, RCS&RDS, Romtelecom, Telemobil şi Vodafone – practică în acest moment tarife diferite pentru serviciile de terminare a apelurilor, reducerile din prima etapă sunt cuprinse între 19% şi 30%, până la niveluri simetrice pentru toţi operatorii, urmate de o a doua etapă de reducere cu 24% a tarifelor tuturor operatorilor, începând cu 1 septembrie 2012.
Tarifele maxime pentru interconectare în vederea terminării apelurilor practicate de cei 52 de operatori de telefonie fixă identificaţi ca având putere semnificativă de piaţă vor scădea în prima etapă cu 15%, de la 0,97 eurocenţi/minut la 0,82 eurocenţi/minut la 1 ianuarie 2012 şi cu 18% până la 0,67 eurocenţi/minut de la 1 iulie 2012, rezultând o reducere cu aproximativ 31% a tarifelor actuale de terminare a apelurilor în reţelele de telefonie fixă până la mijlocul anului viitor. Tarifele nu vor mai putea fi diferenţiate în funcţie de intervale orare.
„Măsurile propuse vin să încheie cea de-a treia rundă de analize de piaţă în sectorul serviciilor de telefonie, demers pe care Autoritatea îl reia periodic, conform legislaţiei naţionale şi europene, pentru a asigura funcţionarea pieţelor de telefonie în condiţii de concurenţă şi a proteja interesele utilizatorilor finali. Mai concret, măsurile ANCOM urmăresc crearea de condiţii egale pentru toţi jucătorii de pe aceste pieţe, îndiferent de dimensiunea reţelei, a bazei de clienţi şi a momentului intrării pe piaţă, astfel încât utilizatorii de telefonie să se bucure de servicii de calitate la tarife competitive,” a declarat Cătălin Marinescu, Preşedintele ANCOM.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Cătălin Marinescu , Autoritatea Națională
Vizualizari: 221
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Cartea ne face bine..
Acum 1 oră
Newman
Acum 1 oră
Newman
Acum 1 oră
Solomon
Acum 2 ore
Tour operator