Joi,
11.09.2025
Ploi Usoare
Acum
22°C

De luni incepe o noua dosariada pentru Cartierul Tineretului

Tinerii sibieni au la dispoziţie o lună, începând cu 16 ianuarie, pentru a-şi depune dosarele în vederea obţinerii unui lot de teren în Cartierul Tineretului, din cele 120 de loturi rămase libere în ultimii ani. Primul pas în întocmirea dosarului este cererea tip, ce poate fi procurată de la Centrul de informaţii pentru cetăţeni din cadrul Primăriei Sibiu. Cererea conţine lista integrală a documentelor care trebuie depuse la dosar.
Ulterior depunerii dosarelor, comisia constituită să le analizeze va întocmi câte un punctaj pentru fiecare, în funcție de actele depuse. În caz de egalitate, departajarea se va face, în cele din urmă, prin tragere la sorți: fiecare va extrage un plic în care se va afla un bilet ”câștigător” sau ”necâștigător”.
Cele 120 de terenuri, cu suprafețe între 260 și 490 de mp, sunt destinate sibienilor care au cel mult 35 de ani și nu au mai deținut în proprietate sau folosință gratuită o altă locuință sau un teren mai mare de 500 de mp (5.000 de mp în mediul rural).

Cine poate beneficia?

Legea 15/2003 stabileşte criteriul general care trebuie îndeplinit de cei care depun dosare: vârsta solicitantului să fie de până la 35 de ani.

Criteriile eliminatorii. Primul se referă la faptul că doar unul dintre soţi are dreptul să depună dosar. Dacă ambii soţi depun dosar, doar prima cerere din punct de vedere cronologic va fi luată în considerare.

Cel de-al doilea criteriu eliminatoriu se referă la obligativitatea depunerii unei declaraţii pe proprie răspundere în formă autentică (notarială) de către soţul/soţia solicitantului din care să rezulte că nu a avut sau nu deţine în proprietate o locuinţă ori nu a avut şi nu deţine în proprietate şi/sau folosinţă gratuită (conform Legii 15/2003) un teren destinat construirii unei locuinţe proprietate personală, atât în localitatea în care se solicită atribuirea în folosinţă gratuită a unui teren, cât şi în alte localităţi.

Criteriile suplimentare şi de departajare. În vederea atribuirii unui punctaj fiecărui dosar care îndeplineşte criteriile eliminatorii, Comisia a stabilit şi o serie de criterii suplimentare care vor fi folosite pentru departajarea dosarelor. Criteriile suplimentare se referă la vârsta solicitantului, dacă familia are sau nu copii şi câţi, starea civilă a solicitantului, existenţa sau absenţa înscrierilor în cazierul judiciar şi existenţa sau nu a datoriilor către bugetul local. Punctajul maxim este de 100 de puncte. (Criteriile suplimentare pot fi consultate pe site-ul www.sibiu.ro, în HCL 384/2011)

Dacă şi după această departajare mai există dosare cu acelaşi punctaj, se va proceda la o tragere la sorţi.
Comisia atenţionează solicitanţii să depună împreună cu cererea tip toate documentele solicitate prin HCL 384/2011, Anexa 2. Toate documentele trebuie depuse odată cu cererea.



Sursa: Primăria Municipiului Sibiu

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus