Vineri,
29.03.2024
Cer Senin
Acum
20°C

Strabag tine drumurile Sibiului in loc

După ce au reușit să termine străzile Sibiului atât de bine, încât au avut nevoie de reparații în perioada de garanție, constructorii de la Strabag dau semne tot mai evidente de oboseală și pe restul șantierelor de anvergură unde lucrează acum.

 
Lucrările de reabilitare ale DN14 Sibiu – Mediaș – Sighișoara au intrat în cea de-a noua lună de întârziere. Asta în condițiile în care, potrivit contractului în valoare de aproape 39 de milioane de euro, drumul ar trebui redat circulației cu un nou strat de asfalt și o nouă infrastructură în 23 februarie 2013. Adică peste unsprezece luni. Deocamdată, lucrările efective de reabilitare nu au ”afectat” niciun metru de asfalt, cei de la Strabag fiind încă la stadiul de proiectare.
Contractul atribuit lor pe 31 ianuarie 2011, prevedea ca acest proiect să fie realizat de Strabag în termen de 150 de zile de la emiterea ordinului de începere, care a fost dat de CNADNR pe 23 februarie 2011. Potrivit informațiilor obținute de Turnul Sfatului  - în condițiile în care cei de la Strabag au anunțat că nu dau relații presei – proiectul tehnic a fost executat de Search Corporation, în termenul convenit. La recepția proiectului, însă, cei de la Strabag ar fi solicitat o serie de modificări care să ducă la o scădere a costurilor, modificări pe care cei de la Search Corporation au fost de acord să le facă doar cu costuri suplimentare. Condiție ce nu a fost acceptată de cei de la Strabag. Prin urmare, aceștia au demarat noi lucrări de proiectare care se derulează și în prezent. Autorizația de construcție pentru lucrările de reabilitare a fost obținută abia în decembrie anul trecut.
 
Cum se recuperează?
 
Încă de la începutul acestui an, când cei de la Strabag înregistrau o întârziere de șase luni față de graficul lucrărilor, Compania de autostrăzi și drumuri naționale din România (CNADNR) a solicitat un raport cu măsuri clare de recuperare a întârzierilor. În cele din urmă, acest raport a venit. ”Antreprenorul intenționează să rezolve situația prezentă în vederea finalizării la termen a contractului printr-o mobilizare maximă de personal și echipament, conform programului de lucrări pe anul 2012, astfel: pentru partea de drum – cinci echipe complete pe sectoarele între km 3+ 500 – km 37 + 500, echipe care vor folosi excavatoare, mașini frezare, compactoare, gredere”, se arată într-un răspuns transmis de CNADNR ziarului Turnul Sfatului.
Totodată, cei de la Strabag promit că vor aduce la Sibiu alte 12 echipe care ”vor demola și executa podețe noi, reabilitările de podețe existente, lărgire de podețe unde este cazul”, se mai arată în răspunsul CNADNR. În fine, cei de la Strabag mai promit alte patru echipe care să lucreze la execuția de noi poduri, alte trei echipe pentru reabilitarea podurilor existente și minim opt echipe pentru sistemul de drenaj (șanțuri și drenuri).
 
Sibiu – Mediaș – Sighișoara nu e o excepție
 
După lucrările celor de la Strabag așteaptă și autoritățile din Mediaș – în proiectul de reabilitare a DN 14 intră și refacerea străzilor care tranzitează municipiul. Doar că întârzierile din acest proiect nu sunt singulare. Nu mai departe de zilele trecute, ministrul Transporturilor se arăta nemulțumit de stadiul lucrărilor pe primul lot al autostrăzii Orăștie – Sibiu, lucrări atribuite tot celor de la Strabag. ”Nu sunt deloc mulțumit de mobilizarea de aici. Vă spun foarte sincer. Nu, nu este în modul pe care ni-l propunem noi de a lucra, mai ales că au fost foarte multe situații în care v-ați plâns din cauza vremii. Acum, ăsta nu mai e un argument. Acum, vreau să văd mobilizare maximă. Iar acest tronson este foarte dificil și, dacă nu vă mobilizați rapid, nu o să reușiți să asfaltați anul acesta”, a declarat ministrul Alexandru Nazare, potrivit publicației Finanțiștii.
Pe autostrada Orăștie – Sibiu, cei de la Strabag trebuie să termine până în aprilie 2013 o porțiune de 24 de kilometri, valoarea lucrărilor fiind de aproape 130 de milioane de euro.
Cei de la Strabag au reabilitat o serie de străzi din Sibiu, înaintea anului cultural 2007. O parte din acestea, cum ar fi strada Gh. Dima sau Alba Iulia au avut nevoie de reparații în perioada de garanție.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

2 comentarii

sibian

Acum 11 ani

trebuie sa mai munceasca si lumea
Raspunde

D

Acum 11 ani

sa nu mai amintim si de Piata Garii facuta de mesterii de la Strabag prost si in bataie de joc...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus