Unul dintre cele mai dificile (atât tehnic, cât și financiar) tronsoane de autostradă din România, cel care ar trebui să lege Sibiul de Pitești, ar putea fi licitat anul viitor, a declarat duminică Alexandru Nazare, ministrul Transporturilor. Relativ noul șef peste marile proiecte de infrastructură din România, Nazare promite până la mijlocul anului viitor finalizarea documentației necesară licitației.
”Am pornit procedura de reactualizare a studiului de fezabilitate, acum pornim procedura prin care reactualizăm studiul de fezabilitate şi o să avem şi analiză tehnică şi financiară, astfel încât, la mijlocul anului viitor, să fim în poziţia în care, cu acordul, bineînţeles, al Comisiei Europene, al Directoratului de Politici Regionale, să putem să pornim această procedură de licitaţie pentru Sibiu-Piteşti. Eu mi-aş dori, dar, bineînţeles, am nevoie şi de acordul Comisiei, să pornim licitaţia înainte de termen, adică înainte de perspectiva financiară viitoare 2014-2020”, spune Alexandru Nazare.
Ministrul Transpoturilor uită, însă, să amintească faptul că, potrivit și legilor din România și a celor din UE, o lucrare publică nu poate fi licitată dacă nu sunt asigurate sursele de finanțare. Acestea ar urma să fie alocate – speră autoritățile române – prin viitorul program operațional sectorial prin intermediul căruia UE va aloca fonduri României în perioada 2014 – 2020. ”În cel mai bun caz, Ministerul poate publica un anunț de intenție. Și atât. Nicidecum o licitație pentru lucrări de execuție. Fără contract de finanțare semnat, Uniunea Europeană nu stă de vorbă. Poate doar cu Obama, dar și cu el numai după semnarea contractului de finanțare”, a încheiat, în glumă, un expert în accesarea de fonduri europene, contactat de Turnul Sfatului.
Tronsonul de autostradă Sibiu – Pitești ar urma să aibă aproximativ 116 km, care vor traversa teritoriul administrativ a trei județe: Sibiu (prin dreptul localităților Șelimbăr, Tălmaciu, Turnu Roșu), Vâlcea (Câinei, Racovița, Perșani) și Argeș (Sălătrucu, Suici, Cepari, Tigveni, Curtea de Argeș, Băiculești, Merișani, Budeasa și Bascov) .
Costurile de execuție sunt aproximate la trei miliarde de euro, bani pe care, inițial, UE nu a dorit să îi aloce. În februarie anul acesta, după ani buni în care autoritățile au tot sperat la un parteneriat public-privat, fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, a anunțat că Guvernul din care făcea parte a decis ca finanțarea construcției autostrăzii amintite să fie făcută printr-un proiect care urmează să fie depus pentru programele de finanțare UE care acoperă perioada 2014 – 2020. În cele mai optimiste scenarii, autostrada ar putea fi terminată la finele lui 2016.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Comisiei Europene , Turnu Roșu , Turnul Sfatului , Uniunea Europeană Guvernului P , Anca Boagiu , Politici Regionale , Alexandru Nazare , Ministrul Transpoturilor
Vizualizari: 442
Ultimele comentarii
Acum 6 ore
Erata
Acum 6 ore
Un român
Acum 6 ore
Adina
Acum 6 ore
Unul
Acum 6 ore
Emil