Luni,
21.06.2021
Parțial Noros
Acum
16°C

Don Quijote, la Sibiu in pasi de balet

„Don Quijote” este premiera lunii mai a Teatrului de Balet Sibiu, iar spectatorii se vor putea bucura de această dată nu doar de o seară de  balet, ci de un spectacol de balet-teatru, cu o distribuţie impresionantă de 37 de balerini. Adaptarea de la Sibiu a clasicului „Don Quijote” îi aparţine coregrafului Mihai Babuşka, care a adus alături de balerinii sibieni și artiști ai Operei Naționale Române din Iași, într-un spectacol plin de dinamism şi umor.

 „Dansează întreg corpul de balet al Teatrului de Balet Sibiu, plus şase balerini de la Iaşi. De la început s-a jucat foarte repede şi foarte bine, pentru că balerinii sunt foarte tineri şi foarte doritori să danseze, iar acesta este un mare avantaj pentru că publicul are tendinţa să sesizeze astfel de lucruri”, a spus Stela Cocârlea, asistent coregraf la Teatrul de Balet Sibiu.

La întrebarea „de ce este spectacolul de la Sibiu diferit de alte adaptări ale lui «Don Quijote»?”, coregraful Mihai Babuşka răspunde că „este o adaptare complexă, în care se pune accentul pe umor, nu pe tragic”.

„De la primele încercări ale baletului s-a spus că baletul nu înseamnă a dansa pur şi simplu, că baletul trebuie să trateze un subiect, să transmită o poveste, iar noi exact acest lucru îl facem, pentru că publicul trebuie să vizioneze un spectacol de balet ca pe un film. Mişcarea balerinilor are o latură de un dinamism aproape dus la extrem. Am scos în evidenţă umorul acestui spectacol, spre deosebire de toată lumea care se focusează pe faptul că este balet clasic şi pune accent pe ideea de tragic. Am încercat să fac dintr-un spectacol al secolului XIX, un spectacol al secolului XXI, folosind un limbaj al baletului clasic”, povesteşte coregrafului Mihai Babuşka.

La graţie şi perfecţiune se ajunge muncind

Balerinii se pregătesc pentru premieră muncind câte zece ore pe zi. Tinerii zâmbesc la repetiţii şi nimeni nu are timp să se plângă. Muncesc împreună, se aplaudă la finalul unui exerciţiu dificil şi părăsesc sala la ore târzii.

„În această perioadă toţi au febră musculară, muncesc mult şi cu dăruire, iar eu sunt aici pentru a-i îndruma şi susţine. Dimineaţa când vin balerinii îi observ, văd dacă au febră musculară, dacă sunt obosiţi, dacă au o zi mai proastă şi în funcţie de acest lucru, găsesc o cale potrivită de a comunica şi a lucra cu ei. Acesta este un spectacol în care am încercat să ating un aspect al balerinului-actor, pentru a realiza un spectacol de balet-teatru, iar ei au răspuns foarte bine. Repetăm mult, prin dans, pe bucăţi, dar şi prin studii. Studiile sau exerciţiile sunt necesare pentru ca balerinul să se pregătească corespunzător pentru spectacol. De exemplu, acesta este un spectacol dinamic, aşa că balerinii au început pregătirile cu câteva zile înainte, prin studii care au avut rolul de a-i pregăti pentru susţinerea rolurilor”, mai spune Mihai Babuşka.

Don Quijote întră în Sibiu călare pe credinciosul Rocinante

Cu două zile înainte de premieră, Don Quijote şi Sancho Panza vor urca pe cal şi pe măgar şi vor pleca într-o plimbare pe traseul Piaţa Mare - Bulevardul Nicolae Bălcescu - Cazarma 90 şi retur, invitând trecătorii la spectacol.

„Luni şi marţi, de la ora 18:00, balerinii din rolurile lui Don Quijote şi al lui Sancho Panza, vor face un tur în zona centrală a oraşului, călare pe cal şi pe măgăruş. Astfel, sibienii îi vor putea vedea şi vor afla într-o manieră plăcută, că la Sibiu urmează o minunată premieră, la care sunt aşteptaţi cu drag”, a mai adăugat Stela Cocârlea.

Spectacolul se va juca în zilele de 16 şi 17 mai, începând cu ora 19:00, la Casa de Cultură a Sindicatelor. Preţul unui bilet este de 10 lei, cu reducere de 50% pentru elevi, studenţi şi pensionari. Biletele se pot achiziţiona de la Casa de Cultură a Sindicatelor.

Dorina Nitu

de Dorina Nitu

Social
Telefon:
0742 381 305

Comentarii

1 comentarii

BAILARINOS

Acum 9 ani

1. Baletul de actiune la care face referire M.Babuska a fost creat de Jean Georges Noverre, cu mai bine de 3 secole in urma! 2. Toate versiunile spectacolului \"Don Quixote\" , pe muzica lui Ludwig Minkus, se refera de fapt la capitolul: \"Nunta Kitriei\", din romanul cu acelasi nume scris de Miquel Cervantes de Saavedra. In acest sens, toate promoveaza un mesaj optimist, bazandu-se pe o muzica compusa la indicatiile date de coregraful Marius Petipa! Deci, de unde pana unde ca: \"toate versiunile pun accent pe tragic\"??? 3. Sunt si cateva montari dupa romanul integral original scris de Miquel Cervantes de Saavedra, pe muzica altor compozitori, dar acestea reprezinta doar exceptii. Concluzie: \"unde nu-i cap, vai de picioare!!!\"
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus