Vineri,
29.03.2024
Cer Senin
Acum
20°C

Aeroportul Sibiu: cine il receptioneaza?

După cum era de așteptat, cel care a condus Comisia de recepție finală a lucrărilor de modernizare a Aeroportului sibian a demisionat din această funcție. Cel propus în locul său a făcut același lucru acum aproximativ trei luni.

Schimbarea conducerii Consiliului Județean Sibiu duce și la schimbarea celor responsabili de recepția lucrărilor la Aeroportul Sibiu, lucrări care fac acum obiectul mai multor procese. Până la alegerile locale, Comisia de recepție a fost condusă de Constantin Șovăială, fostul vicepreședinte al Consiliului Județean Sibiu. Noul președinte al CJ, Ioan Cindrea, a declarat public faptul că ar dori ca Șovăială să conducă în continuare această comisie. Însă la discuția de miercuri, între Cindrea, Șovăială și fostul președinte al CJ Sibiu, Martin Bottesch, a fost prezentată o demisie: a lui Constantin Șovăială. El și-a depus demisia după prezentarea raportului legat de situația recepție de la Aeroport, raport solicitat zilele trecute de Cindrea.

Noul ”responsabil”: Ioan Banciu

”Voi stabili o nouă comisie de recepție. Drept președinte îl voi propune pe domnul Ioan Banciu, vicepreședintele Consiliului Județean. Aș vrea ca din comisie să facă parte și directorul economic al Consiliului Județean, dar și secretarul județului”, a declarat Ioan Cindrea. Cel propus de el să conducă lucrările de recepție a demisionat din această Comisie înaintea alegerilor locale. ”Conjunctura se schimbă. Voi încerca să îl conving pe domnul Banciu”, a comentat scurt Cindrea. Primul contact direct al lui cu situația complicată a Aeroportului sibian a avut loc zilele trecute, când cei de la Max Boegl i-au trimis o adresă prin care anunță că ei consideră recepția finală a lucrărilor realizată și solicită returnarea garanției de bună execuție a lucrărilor. Capătul pistei Aeroportului, însă, este în continuare în aer, după ce în vara lui 2010, dealul construit pentru a folosi la prelungirea pistei a alunecat pe o porțiune de câteva zeci de metri.
Acum două săptămâni, Ioan Cindrea a declarat că va mai încerca o conciliere cu părțile implicate în lucrările de reabilitare a Aeroportului. ”O să îi rog să rezolve problemele pe cale amiabilă. Dar dacă ei nu se pun de acord cu cine este vinovat și cu cât, o să mergem într-un proces puternic. Dar eu cred că de urgență trebuie făcută recepția”, declara Cindrea. Dacă Aeroportul va fi recepționat ”cu obiecțiuni” sau dacă se va aștepta finalizarea proceselor, asta ține de noua comisie de recepție, adaugă acum Cindrea.

Procese de milioane de euro

Pe tema lucrărilor la Aeroportul internațional Sibiu, în prezent sunt în derulare două procese. Unul a fost strămutat la Tribunalul București, unde constructorii de la Max Boegl cer CJ Sibiu daune în valoare de 28 de milioane de lei (lucrări efectuate şi neplătite şi penalităţi pentru diferite întârzieri din partea CJ Sibiu). Cel mai amplu proces este cel strămutat de la Sibiu la Târgu Mureș. În cadrul acestei acțiuni, CJ Sibiu a dat în judecată atât proiectanții (Iptana și Obermeyer), cât și consultanții – diriginte de șantier (Dornier Consulting), precum și constructorii de la Max Boegl. CJ Sibiu cere daune de 15 milioane de euro, pentru remedierea pagubelor produse. În cadrul acestui dosar a intervenit și Administrația română a serviciilor de trafic aerian – Romatsa, regie autonomă care a suferit pierderi la sistemul de ghidaj al aeronavelor. În urma alunecărilor de teren, cablurile sistemului amintit au fost rupte, fiind necesare lucrări atât de remediere a comunicațiilor, cât și de relocare a sistemului denumit ILS.

Proiectanții, ținuți în proces

În dosarul judecat la Târgu Mureș au avut loc, până acum, cinci înfățișări. Celor de la Iptana și Obermeyer, instanța le-a respins cererea de prescripție a responsabilității. Cele mai ample discuții s-au iscat, însă, în jurul Raportului de expertiză tehnică realizat în octombrie 2010, de către prof. dr. ing. Anton Chirică. Potrivit acestui Raport, principală problemă este calitatea pământului de umplutură. ”Completată” de un proiect deficitar la capitolul drenaj, această problemă a dus inevitabil la alunecările de teren.

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

2 comentarii

Georg

Acum 11 ani

Daca este RECEPTIONAT asa cum este S-A pIERDUT PARTIDA... 15 Miloane EUR NU acopera nici pe departe costurile Reterasarii si consolidarii pistei..trebuie scos pamantul ,apoi intarit putenic cu crampoane-ancora de beton cu trei-brate,apoi umplut..dar intai FACUT DRENAJUL acela pacatos cu sant mare sa poata curge voioasa apa care sa duca pana unde scaderea de nivel incepe sa fie ata de importanta, incat sa fii sigur ca APA mULTA se scurge IMEDIAT....si multe FANTANI OARBE..Acum este uscat, dar la ploi va curge totul iarasi la vale.. NU FACETI RECEPTIE..sa repare ALTCINEVA si-l platiti din suma platita ca daune de Firmele Proiectant si Executor.
Raspunde

aviator

Acum 11 ani

va si judecati undeva la Tg Mures astia au interesu sa va saboteze eu zic sal desfintati si sal mutati la Brasov ca tot vreti capitala regiuni acolo detractorilor sunteti pusi numai sa sabotati economia sibiului
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus