Săptămâna trecută, constructorii de pe cel de-al patrulea tronson al autostrăzii Sibiu – Orăştie au asfaltat mai bine de un kilometru de autostradă, pe o singură cale. În zilele următoare, numărul kilometrilor de autostradă asfaltată va ajunge la aproximativ 3,5. Şi tot săptămâna trecută, la Aciliu, în apropiere de Sălişte, a început aşezarea traveelor pe ceea ce va fi cel mai înalt viaduct din România, cu o înălţime maximă de la sol de 74 de metri şi o lungime de aproape un kilometru.
Din fericire, constructorii care lucrează pe tronsoanele trei şi patru ale autostrăzii Sibiu – Orăştie (tronsoane aflate pe teritoriul administrativ al judeţului Sibiu) nu ţin cont de frământările politice de la vârf. Termenul de finalizare a lucrărilor (aprilie 2013) nu pare chiar de neatins, chiar este unul perfect realizabil, susţin constructorii.
Vor munci şi la iarnă, în corturi
Pentru prima oară de la începerea derulării contractului, italienii de la Impregilio (angajaţi pe lotul trei) au prezentat, zilele trecute, este stadiul lucrărilor lor. Piesa de rezistenţă a lotului trei este viaductul de la Aciliu, lung de aproape un kilometru. Cum cei 12 piloni ai viaductului sunt aproape finalizaţi, firma subcontractată de Impregilio a început aşezarea traveelor pe respectivii piloni. Operaţiunea este una extrem de amplă. Traveele vor cântări, în total, 7.800 de tone, iar acestea vor fi, practic, împinse pe cei 12 piloni, după ce, în prealabil, vor fi sudate una de alta. "Pila cu numărul cinci are cea mai mare înălţime – 74 de metri de la sol. Până la sfârşitul lunii decembrie trebuie să terminăm aici", spune Domenico Salviato, directorul tehnic al celor de la Maeg. Firma a fost angajată de Impregilio să ridice viaductul de la Aciliu. "Lucrăm de 25 de ani în domeniu. Numai asta facem – poduri şi viaducte. Lucrăm cu muncitori români, alături de care am adus şi opt specialişti din Italia", adaugă Domenico Salviato.
Căile de rulare care vor traversa viaductul sunt separate una de alta. Pe măsură ce traveele sunt sudate şi împinse pe piloni, deasupra va fi asamblată o reţea de predale: structuri metalice pe care urmează a fi turnat betonul ce va susţine asfaltul autostrăzii. "Înainte de a fi turnat betonul, întreaga structură metalică a viaductului va fi ridicată cu ajutorul unor sisteme hidraulice. Vor fi scoase «roţile» pe careglisează acum traveele, după care acestea vor fi lăsate pe reazămele pilelor. În iarnă se va lucra la suprabetonare. O să se lucreze în corturi, cu aeroterme pentru a fi respectate cerinţele de temperatură", spune Mircea Ignat, inginer în cadrul consultanţilor de la Collini.
La contractarea lucrărilor la cele patru tronsoane, conducerea Ministerului Transporturilor a cerut constructorilor să folosească tehnologii care să permită asfaltarea inclusiv la temperaturi exterioare de minus opt grade Celsius.
Traveele care sunt acum aşezate pe viaductul de la Aciliu sunt realizate în Italia, din oţel combinat cu cupru. Această combinaţie nu mai necesită vopsire ulterioară a traveelor.
Primul asfalt pe autostradă
Către finalul lunii mai, constructorii asocierii Astaldi – Euroconstruct Trading – Astalrom au programat aşternerea primelor straturi de asfalt de pe lotul patru al autostrăzii, cel care porneşte din dreptul oraşului Sălişte şi face legătura cu varianta ocolitoare a Sibiului. Ploile din primăvară au modificat programul constructorilor, care s-au orientat către alte puncte de lucru. Săptămâna trecută, miercuri, au început însă şi asfaltările. Deocamdată, pe o singură cale. Până vineri, erau asfaltaţi 1,3 km din sensul de mers către Orăştie. Asfaltul a fost aşternut în zona apropiată de satul Rusciori. Porţiunile care au fost aduse la un stadiu care permite deja asfaltarea măsoară aproximativ 5,5 km, spune Sorin Scarlat, directorul adjunct al şantierului tronsonului patru al autostrăzii Sibiu – Orăştie. La fel ca la secţiunea a doua a centurii Sibiului, şi cei de la Euroconstruct Trading lucrează cu un repartizor care aşterne asfaltul pe o cale întreagă. "În zilele următoare va fi finalizată asfaltarea pe aproximativ 3,5 km", spune Sorin Scarlat.
Cel mai important punct al tronsonului patru este cel din jurul Dealului Săcelului: acesta va fi "străpuns" de un tunel (galerie artificială) cu o lungime de 340 de metri, iar viaductele amenajate de o parte şi de alta vor măsura aproximativ 2,5 km. Pentru a crea galeria artificială, în Dealul Săcelului a fost pur şi simplu decupat în formă de "U" excavându-se aproximativ 300.000 de mc de pământ: în partea de jos şi pe laterale se va turna beton, după care galeriile vor fi definitivate cu plăci de beton turnate în partea de sus. Galeriile astfel formate vor fi acoperite, la loc, cu pământ. "În zonă sunt deja două instalaţii pentru crearea pereţilor mulaţi, urmează să fie adusă şi a treia. Până acum fost realizaţi astfel de pereţi mulaţi pe o lungime de aproximativ 200 de metri, pe un singur fir", adaugă Sorin Scarlat.
Contractele de proiectare şi construire a autostrăzii Sibiu – Orăştie au fost semnate în iunie 2011, viitoarea autostradă de 82 de kilometri fiind împărţite în patru tronsoane. Lucrările au început în toamna anului trecut.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Euroconstruct Trading , Sorin Scarlat , Mircea Ignat , Domenico Salviato , Dealul Săcelului , Dealului Săcelului , Ministerului Transporturilor
Vizualizari: 772
Ultimele comentarii
Acum 9 ore
Dragan Cristina
Acum 9 ore
Emil
Acum 9 ore
Hermannstädter
Acum 9 ore
Valentino Versace
Acum 9 ore
John