Luni,
18.08.2025
Partial Noros
Acum
16°C

Aeroportul Sibiu pare sa fi pierdut lupta cu concurenta

 

Conform datelor pe primul semestru al anului 2012, Aeroportul Transilvania Târgu Mureș are cu peste 50.000 de pasageri în plus față de Aeroportul Internațional Sibiu. De cel din Cluj-Napoca nici nu mai poate fi vorba, în ultimii doi ani depășind de fiecare dată milionul de pasageri, de aproape cinci ori mai mult decât Sibiul. Între timp, la Sibiu atât Martin Bottesch, fostul președinte al Consiliului Județean, cât și Ioan Cindrea, actualul președinte, negociază cu ”trei companii aeriene interesate să opereze de la Sibiu”.
Datele statistice prezentate la jumătatea săptămânii trecute de conducerea Consiliului Județean Sibiu arată faptul că, pe cifre, activitatea Aeroportului Internațional Sibiu este în urșoară creștere. Dacă în decursul anului 2011, în primele șase luni se înregistrau 85.626 de pasageri, în aceași perioadă a acestui an cifrele au crescut la 92.865 de pasageri. Defalcat, anul acesta au aterizat și decolat de la Sibiu 2277 de aeronave, dintre care 1831 curse internaționale și 440 curse interne. De la Sibiu au decolat 39.396 de pasageri, au aterizat 39.325, la care se mai adaugă pasagerii aflați în tranzit prin orașul nostru. Situația este ceva mai gravă când vine vorba de marfă, doar 2,3 tone fiind îmbarcată și debarcată la Sibiu.
Cum stau vecinii?
La început Aeroportul Sibiu a încercat comparația cu ce se întâmplă la Cluj-Napoca. Apoi privirile s-au îndreptat spre Târgu Mureș. În prezent, datele concrete arată că suntem destul de departe de ambele aeroporturi importante din regiune. Spre exemplu, Aeroportul Transilvania Târgu Mureș a avut în primele șase luni ale acestui an 147.743 de pasageri deserviţi, aproape dublu față de cât înregistra în aceași perioadă a anului trecut, respectiv 77.121 de pasageri. Cât privește mișcările de aeronave, la Târgu Mureș s-au înregistrat anul acesta 1580 de aeronave. Având în vedere că la Sibiu am avut cu aproape 700 mai multe aeronave deservite, nu putem decât trage concluzia că avioanele pleacă sau aterizează în Sibiu mai mult goale. ”Situat în apropierea Aeroportului din Cluj Napoca şi a Aeroportului din Sibiu, Aeroportul Internaţional Transilvania Târgu Mureş se distinge de acestea prin faptul că se adresează unei categorii de pasageri din zone mai izolate din punctul de vedere al accesului la transportul aerian şi beneficiază de condiţii geografice şi tehnice optime care îi permit dezvoltarea pe termen pe termen lung. Conducerea Aeroportului Transilvania a stabilit o politică de dezvoltare etapizată prin care oferă condiţii excelente la preţ accesibil şi asigură creşterea traficului fără perturbarea activităţii generale, dezvoltarea Aeroportului ţinând seama de prognozele de creştere a numărului de pasageri”, a declarat  Mihail Poruţiu, președintele Consiliului de Administrație al Aeroportului Târgu Mureș, citat de presa locală.
Clujul și-a luat zborul
De partea cealaltă Aeroportul Internațional Cluj-Napoca este mult în față. Conform prezentării făcute de Consiliul Județean Cluj, ”în 2011, pentru al doilea an consecutiv, Aeroportul Internaţional Cluj Napoca a atins numărul de 1.000.000 de pasageri. În acest moment, aeroportul clujean este pe locul 3 în România din punctul de vedere al numărului de pasageri, după C. N. Aeroporturi Bucureşti şi Aeroportul Internaţional “Traian Vuia” Timişoara şi al doilea aeroport regional al ţării”. Câteva dintre cele mai importante proiecte de dezvoltare ale R. A. Aeroportul Cluj-Napoca pentru perioada 2012 – 2013 vizează: ”construirea de noi suprafeţe de mişcare aeroportuare cu finanţare din fonduri europene prin Programul Operaţional Sectorial”, ”construirea unui terminal pentru promovarea transportului intermodal de marfă sau evaluarea” şi ”monitorizarea nivelului de zgomot şi adoptarea unor măsuri de reducerea poluării fonice”.
Negocieri și negocieri
În luna aprilie a acestui an, conducerea Consiliului Județean Sibiu anunța că se poartă negocieri cu trei companii aeriene interesate să opereze de pe AIS. De asemenea, pentru atragerea acestor companii se reluau discuțiile privind reducerea taxelor de aeroport. ”Tarifele mici atrag companiile, iar noi trebuie să luăm o decizie în acest sens. Dacă scădem tarifele, va trebui să subvenţionăm cel puţin o perioadă aeroportul. Altfel nu putem pune problema”, declara la momentul respectiv președinitele CJ, Martin Bottesch. Patru luni mai târziu, adică săptămâna trecută, conducerea Consiliului Județean Sibiu a anunțat că în acest moment există tratative cu trei companii aeriene pentru operarea de noi zboruri de la Sibiu. ”Problema este taxa  de aeroport care trebuie redusă. Vom face demersurile necesare pentru a o reduce. Ne interesează să avem curse care să dea viață aeroportului”, a declarat noul președinte al CJ, Ioan Cindrea.
Procese în loc de pasageri
Dacă nu ne putem lăuda cu cifre impresionante de pasageri, la Aeroportul Sibiu avem din belșug procese pe la instanțele din țară și scandaluri. Pe tema lucrărilor proaste la aeroport, în prezent sunt în derulare două procese. Unul a fost strămutat la Tribunalul București, unde constructorii de la Max Boegl cer CJ Sibiu daune în valoare de 28 de milioane de lei pentru lucrări efectuate şi neplătite dar şi penalităţi pentru diferite întârzieri din partea CJ Sibiu. Cel mai amplu proces insă este cel strămutat de la Sibiu la Târgu Mureș. În cadrul acestei acțiuni, CJ Sibiu a dat în judecată atât proiectanții Iptana și Obermeyer, cât și consultanții – diriginte de șantier fiind Dornier Consulting, precum și constructorii de la Max Boegl. CJ Sibiu cere daune de 15 milioane de euro, pentru remedierea pagubelor produse. În cadrul acestui dosar a intervenit și Administrația română a serviciilor de trafic aerian – Romatsa, regie autonomă care a suferit pierderi la sistemul de ghidaj al aeronavelor.
 
 
Casetă 1:
Număr de pasageri la Sibiu:
- 141.000 în 2008
- 154.000 în 2009
- 199.000 în 2010
- 178.000 în 2011
Casetă 2:
În Sibiu opereaza acum curse regulate urmatoarele companii: 
- Tarom: (Sibiu-Bucuresti si Sibiu-Munchen ) 
- Lufthansa ( Sibiu - Munchen )
- Austrian Airlines ( Sibiu - Viena )
- Carpatair ( Sibiu - Timisoara )
- Blue Air - low cost ( Sibiu - Stuttgart )
- Air Bucharest - charter in sistem regulat ( Sibiu - Antalya )
- Corendon Airlines - charter in sistem regulat ( Sibiu - Antalya )

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

29 comentarii

Bogdan

Acum 13 ani

Citez: ,, Având în vedere că la Sibiu am avut cu aproape 700 mai multe aeronave deservite, nu putem decât trage concluzia că avioanele pleacă sau aterizează în Sibiu mai mult goale,, Deduceti gresit!!! Wizz Air a generat un numar mare de calatori la TGM. In cadrul miscarilor de aeronave, sunt incluse si avioanele de mici dimensiuni, bizz-jeturile! Daca pleaca Wizz-ul de la TGM, vai de ei!
Raspunde

socialistul

Acum 13 ani

Voatati sasii caci ei au distrus aeroportul din Sibiu. In veci pururi nu-i vom egala pe clujeni care s-au dus inainte stiind sa faca din aeroportul lor o adevarata poarta de tranzit spre foarte multe tari ale lumii nu numai spre Germania Va fi foarte greu pentru actuala conducere a consililui judetean sa redreseze situatia. Cred ca in foarte scurt timp ar trebui ca cei vinovati de starea aeroportului sa raspunda si pecuniar si chiar penal. Numai asa vom putea pune capat indolentei, nestiintei si nepasarii.
Raspunde

Pilot

Acum 13 ani

Astai campania de subminare dusa de factori de decizie care permanent au dus o politica de a scoate cel mai bine pozitionat si performant AEROPORT din TRANSILVANIA si cind fac aceste afirmati stiu ce vorbesc de cite ori am decolat todeauna aeronavele au fost ocupate la capacitate macsima multi dintre pasageri din jud limitrofe intrebau de ce nu se opereaza si alte destinati dar cum nu ducem lipsa de detractori asa se intimpla vezi acuzatile si procesele facute de persoane mai mult decit dubioase cu caracter de a distruge brendu Sibiului agentiile din sibiu deservesc cu totu alte locati se numeste SABOTAJ
Raspunde

ion

Acum 13 ani

Daca aeroportul a avut o singura deschidere cea catre Germania si Austtia de unde naiba sa fie pasageri.VOTATI SASII!
Raspunde

nick

Acum 13 ani

la asa taxe de aeroport ma mir ca au si zburat pana acum 90.000 de oameni! Pacat ca CJ nu ajuta aeroportul sa ofere niste preturi mai competitive!
Raspunde

ion

Acum 13 ani

Bine ca sunt 2 curse pe antalya lua-v-ar tur cii pe par de jegosi ce sunteti si in alte tari unde sunt o gramada de romani, nimic
Raspunde

cititor

Acum 13 ani

cu cat se atrag mai multe companii low-cost(wizz in mod special) cu atata va creste nr de pasageri
Raspunde

observer

Acum 13 ani

Sa va traiasca sasii, ca si-au facut pe banii vostri aeroport doar pentru ei!Daca nu ar exista prostii, cum ar mai trai desteptii?
Raspunde

ana

Acum 13 ani

pai da, sibiul e plin de turisti/afaceristi asa ne place sa ne laudam , dar nemti ca numai acolo se zboara si numai ei au bani sa achite preturile exorbitante ale unui bilet la Austrian sau Lufthansa...ei se duc ei se intorc .pentru omul de rand nu e loc in tara asta !
Raspunde

o cititoare

Acum 13 ani

Sint deacord cu Pilot,si nu mai sapati sasii,ca datorita lor si adevaratilor sibieni a ajuns Sibiul cunoscut in intreaga lume, ca oras turistic international, oras civilizat, cu oameni care vorbesc frumos, cu oameni care stiu sa se poarte, in tara lor si in alte tari straine.
Raspunde

@10

Acum 13 ani

fatooo!... vezi ca ti-au iesit perfuziile din cap. Pune-le repede la loc ca nu-i a\' buna.
Raspunde

unu\'

Acum 13 ani

Astia care injurati sasii sunteti patetici. Sau sunteti frustrati ca aici nu va simtit ca acasa la Valcea sau Craiova?
Raspunde

Georg

Acum 13 ani

1. Aeroportul nu apartine nici Judetului, nici orasului..E OBIECTIV STRATEGIC de PRIM RANG, deci ARMATA ARE ULTIMUL CUVANT..daca cineva vrea sa plateasca imbunatarii, n-are decat..NOI, STATUL, tacem deocamdata si lasam sa plateasca altii..INTREBATI-L pe PREFECT, si intrebati ARMATA... 2. Companiile aeriene NU le comanda nici orasul, nici judetul..Le creeaza conditii, cum ar fi Taxa de aeroport...INTREBATI-L IARASI pe PREFECT, el tot are cu VAMA de la aeroport treaba..nu cumva sa i se nazare ca si reducerea asta de taxa este ilegala.3. RUTELE NU le stabilesc nici Primarul, nici (inainte Bottesch)..nici CJ, nici Primaria..Blue Air este de exemplu o companie low cost, din BUCURESTI..ei fixeaza rutele, in functie de RENTABILITATE..sigur ca unii ar dori sa mearga O DATA si ALTUNDEVA, sau de mai multe ori..DAR sa aduni saptamana-de-saptamana circa 150 calatori pentru SPANIA din Sibiu si retour, din Spania in Sibiu..mi se pare cam nerealist.. Cine vrea, poate sa-si comande ELICOPTER PERSONAL.. RUTELE sunt o chestie de RENTABILITATE..cerere si oferta.. SI SASII din Sibiu NU AU CU RUTELE de Germania ale companiei ROMANESTI Blue-Air din Bucuresti..absolut nimic...ci RENTABILITATEA, ca vin sasii di Germania des acasa sa repare biserici si drumuri si ramanii rad de ei....4. NU sasii au stricat aeroportul ci FIRMELE STRAINE CU MUNCITORI si TEHNICIENI ROMANI...asa ca oamenii VOSTRI, multi din SIBIU, au lucrat slab..si Bottesch A DAT TOATE 3 FIRMELE IMEDIAT IN JUDECATA..mai mancatorilor de SASI.. Ce dracu mai vreti? ALTCINEVA e mereu de vina, nu CORUPTIA si LENEA si SLAMPAREALA LOCO FACUTE? ROMANII VERZI de CARAGIALE e palida in comparatie cu REALITATEA de ACUM...UN ROMAN VERDE NU STIE SA SCRIE CORECT ROMANESTE...mda CARAGIALE era GRECOTEI si scarbit..a murit LA BERLIN...(Si-i prevad in vremuri a ei inaltare... scria unul ciudat de optimist in sec.XIX)...
Raspunde

MOS CRACIUN

Acum 13 ani

MAI ASTIA CARE VORBITI SASII DE RAU SINTETI DE TREI FELURI-1-SINTETI VENETICI IN SIBIU SI BUBUIE INVIDTA IN VOI. 2-STATI IN CASELE SASILOR SI VI FRICA CA SE INTORC DIN GERMANIA SI VA DAU AFARA. 3-VRETI SA PRINDETI FUNCTII SI NU MAI PUTETI DE EI .-ASTEA SINT PROBLEMELE VOASTRE
Raspunde

Garcea

Acum 13 ani

Nu fiti mai fraieri ! NICIODATA nu se poate pune parlitul de Sibiu cu Clujul ! Cine spune ca Johannis si-a tras aeroport pentru el si sasii lui , are dreptate. SI pe ce bani !
Raspunde

pilot 2

Acum 13 ani

Domnilor cititori politica asta se duce de 69 de ani nui mai injurati pe sasi au plecat masiv pentru ca nu au aceptat s-ai conduca niste comunisti frustati de ce au gasit in acest superb oras cei mai invirsta stiu foarte bine ce industrie a avut Sibiu diversificata de la ace de gamalie pina la masini unde este Righer HESS Herbet si GROMAN SI va pot insira o pagina intreaga cine lea falimentat ca sasi au plecat masiv voi Manageri astia de *** ati lasat mii de oameni fara loc de munca si sa va dau o monstra de SABOTAJde la nivel central cind K Johanis avrut sa inscrie Sibiu in U N E S C O s-a opus inclusiv min culturi KElemen Hunor vati pus intrebarea de ce pentru ca respectivu este Clujan si il doare foarte tare ca SIBIUL sa nu primeasca acest statut frustare invidie si ura detractori sibiului au si functi publice
Raspunde

calator

Acum 13 ani

Incercati negocieri cu WIZZ AIR este cea mai cautata companie.Succesul va fi garantat!
Raspunde

Garcea

Acum 13 ani

Nu fiti mai fraieri ! NICIODATA nu se poate pune parlitul de Sibiu cu Clujul ! Cine spune ca Johannis si-a tras aeroport pentru el si sasii lui , are dreptate. SI pe ce bani !
Raspunde

callas

Acum 13 ani

nu inteleg de ce nu profita Sibiul de lipsa unui aeroport la Brasov? Ar trebui curse de autobuze regulate de la aeroport la Brasov, eu am aterizat de cel püutin 6 ori in ultimii ani la Sibiu, cand de fapt aveam treaba la Brasov, cu taxiul pana la gara, trenuri mizerabile si rare seara, informatii nul la aeroport, etc. In 2.3 ani va avea si Brasovul aeroport, dar pana atunci...
Raspunde

un sibian

Acum 13 ani

scapati de aburiciul ala care e comandantul aeroportului...
Raspunde

ion

Acum 13 ani

Si de sasul de la primarie
Raspunde

Georg

Acum 13 ani

@21. ion (IP 82.77.220.143) Si de sasul de la primarie (13:16:00)__[...]Nu mai sunt boierii la putere/Nici rege de import pe tron/S-a luminat TOVARASUL ION/Taran trudit si fara de avere./[...] (Poezie mobilizatoare si inaltatoare din anii \'50 sec XX)
Raspunde

BogdyBBA

Acum 13 ani

Dacă vreți să vă simțiți mai bine, comparați-vă cu aeroportul de la Brașov. Da, am zis aeroportul de la Brașov!
Raspunde

HmjLVWWLasHTnDsT

Acum 12 ani

Ce papagali is aia care impnig Eu i-as fi dat jos de urechi pe restu' pasagerilor inainte sa misc un deget. Adica ce, aia sa stea comozi pe scaune si catarii sa impniga pana le ies ochii din cap, nu? Imi si imaginez o vacuta pe la vreo doar 200 de Kg care se considera prea sofisticata pentru a-si da jos funduletul ei delicat din automobil inainte sa ajunga la destinatie
Raspunde

FhIEPBpi

Acum 12 ani

baietii astia sunt absolut slbiumi, de vreo 3 zile ii ascult intr-una. si End Of The Movie e touching, I Saw You Blink e intruchiparea bucuriei de a canta, iar Zorbing iti ridica moralul cat ai zice peste. imi amintesc de Travis la inceput, sper sa nu se consume dupa primul album. baietii astia si Conor O'Brien AKA Villagers sunt cele mai noi asseturi muzicale multumesc Guerrilla ca m-ai ajutat sa aud de ei .
Raspunde

hopa

Acum 12 ani

tzeapa made in bottesch......lufthansa si tarom fac bani k la carte pt cursele sibiu.....cemai conteaza locuitorii sibiului daca sefii au spagi grase?
Raspunde

daria

Acum 12 ani

ls cluj si mures se poate la sibiu nu!!cum naiba nu gindim ?
Raspunde

MOS CRACIUN

Acum 12 ani

VREAU UN RASPUNS.CE ARE TOATA LUMEA CU SIBIUL SI CU SIBIENII CA N-AM FACUT DECIT BINE LA TOTI.
Raspunde

mia

Acum 12 ani

De ce nu dati vina pe Cindrea ? El este presedintele consilui judetian Sibiu si nu a facut nimic .
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus