Conform datelor pe primul semestru al anului 2012, Aeroportul Transilvania Târgu Mureș are cu peste 50.000 de pasageri în plus față de Aeroportul Internațional Sibiu. De cel din Cluj-Napoca nici nu mai poate fi vorba, în ultimii doi ani depășind de fiecare dată milionul de pasageri, de aproape cinci ori mai mult decât Sibiul. Între timp, la Sibiu atât Martin Bottesch, fostul președinte al Consiliului Județean, cât și Ioan Cindrea, actualul președinte, negociază cu ”trei companii aeriene interesate să opereze de la Sibiu”.
Datele statistice prezentate la jumătatea săptămânii trecute de conducerea Consiliului Județean Sibiu arată faptul că, pe cifre, activitatea Aeroportului Internațional Sibiu este în urșoară creștere. Dacă în decursul anului 2011, în primele șase luni se înregistrau 85.626 de pasageri, în aceași perioadă a acestui an cifrele au crescut la 92.865 de pasageri. Defalcat, anul acesta au aterizat și decolat de la Sibiu 2277 de aeronave, dintre care 1831 curse internaționale și 440 curse interne. De la Sibiu au decolat 39.396 de pasageri, au aterizat 39.325, la care se mai adaugă pasagerii aflați în tranzit prin orașul nostru. Situația este ceva mai gravă când vine vorba de marfă, doar 2,3 tone fiind îmbarcată și debarcată la Sibiu.
Cum stau vecinii?
La început Aeroportul Sibiu a încercat comparația cu ce se întâmplă la Cluj-Napoca. Apoi privirile s-au îndreptat spre Târgu Mureș. În prezent, datele concrete arată că suntem destul de departe de ambele aeroporturi importante din regiune. Spre exemplu, Aeroportul Transilvania Târgu Mureș a avut în primele șase luni ale acestui an 147.743 de pasageri deserviţi, aproape dublu față de cât înregistra în aceași perioadă a anului trecut, respectiv 77.121 de pasageri. Cât privește mișcările de aeronave, la Târgu Mureș s-au înregistrat anul acesta 1580 de aeronave. Având în vedere că la Sibiu am avut cu aproape 700 mai multe aeronave deservite, nu putem decât trage concluzia că avioanele pleacă sau aterizează în Sibiu mai mult goale. ”Situat în apropierea Aeroportului din Cluj Napoca şi a Aeroportului din Sibiu, Aeroportul Internaţional Transilvania Târgu Mureş se distinge de acestea prin faptul că se adresează unei categorii de pasageri din zone mai izolate din punctul de vedere al accesului la transportul aerian şi beneficiază de condiţii geografice şi tehnice optime care îi permit dezvoltarea pe termen pe termen lung. Conducerea Aeroportului Transilvania a stabilit o politică de dezvoltare etapizată prin care oferă condiţii excelente la preţ accesibil şi asigură creşterea traficului fără perturbarea activităţii generale, dezvoltarea Aeroportului ţinând seama de prognozele de creştere a numărului de pasageri”, a declarat Mihail Poruţiu, președintele Consiliului de Administrație al Aeroportului Târgu Mureș, citat de presa locală.
Clujul și-a luat zborul
De partea cealaltă Aeroportul Internațional Cluj-Napoca este mult în față. Conform prezentării făcute de Consiliul Județean Cluj, ”în 2011, pentru al doilea an consecutiv, Aeroportul Internaţional Cluj Napoca a atins numărul de 1.000.000 de pasageri. În acest moment, aeroportul clujean este pe locul 3 în România din punctul de vedere al numărului de pasageri, după C. N. Aeroporturi Bucureşti şi Aeroportul Internaţional “Traian Vuia” Timişoara şi al doilea aeroport regional al ţării”. Câteva dintre cele mai importante proiecte de dezvoltare ale R. A. Aeroportul Cluj-Napoca pentru perioada 2012 – 2013 vizează: ”construirea de noi suprafeţe de mişcare aeroportuare cu finanţare din fonduri europene prin Programul Operaţional Sectorial”, ”construirea unui terminal pentru promovarea transportului intermodal de marfă sau evaluarea” şi ”monitorizarea nivelului de zgomot şi adoptarea unor măsuri de reducerea poluării fonice”.
Negocieri și negocieri
În luna aprilie a acestui an, conducerea Consiliului Județean Sibiu anunța că se poartă negocieri cu trei companii aeriene interesate să opereze de pe AIS. De asemenea, pentru atragerea acestor companii se reluau discuțiile privind reducerea taxelor de aeroport. ”Tarifele mici atrag companiile, iar noi trebuie să luăm o decizie în acest sens. Dacă scădem tarifele, va trebui să subvenţionăm cel puţin o perioadă aeroportul. Altfel nu putem pune problema”, declara la momentul respectiv președinitele CJ, Martin Bottesch. Patru luni mai târziu, adică săptămâna trecută, conducerea Consiliului Județean Sibiu a anunțat că în acest moment există tratative cu trei companii aeriene pentru operarea de noi zboruri de la Sibiu. ”Problema este taxa de aeroport care trebuie redusă. Vom face demersurile necesare pentru a o reduce. Ne interesează să avem curse care să dea viață aeroportului”, a declarat noul președinte al CJ, Ioan Cindrea.
Procese în loc de pasageri
Dacă nu ne putem lăuda cu cifre impresionante de pasageri, la Aeroportul Sibiu avem din belșug procese pe la instanțele din țară și scandaluri. Pe tema lucrărilor proaste la aeroport, în prezent sunt în derulare două procese. Unul a fost strămutat la Tribunalul București, unde constructorii de la Max Boegl cer CJ Sibiu daune în valoare de 28 de milioane de lei pentru lucrări efectuate şi neplătite dar şi penalităţi pentru diferite întârzieri din partea CJ Sibiu. Cel mai amplu proces insă este cel strămutat de la Sibiu la Târgu Mureș. În cadrul acestei acțiuni, CJ Sibiu a dat în judecată atât proiectanții Iptana și Obermeyer, cât și consultanții – diriginte de șantier fiind Dornier Consulting, precum și constructorii de la Max Boegl. CJ Sibiu cere daune de 15 milioane de euro, pentru remedierea pagubelor produse. În cadrul acestui dosar a intervenit și Administrația română a serviciilor de trafic aerian – Romatsa, regie autonomă care a suferit pierderi la sistemul de ghidaj al aeronavelor.
Casetă 1:
Număr de pasageri la Sibiu:
- 141.000 în 2008
- 154.000 în 2009
- 199.000 în 2010
- 178.000 în 2011
Casetă 2:
În Sibiu opereaza acum curse regulate urmatoarele companii:
- Tarom: (Sibiu-Bucuresti si Sibiu-Munchen )
- Lufthansa ( Sibiu - Munchen )
- Austrian Airlines ( Sibiu - Viena )
- Carpatair ( Sibiu - Timisoara )
- Blue Air - low cost ( Sibiu - Stuttgart )
- Air Bucharest - charter in sistem regulat ( Sibiu - Antalya )
- Corendon Airlines - charter in sistem regulat ( Sibiu - Antalya )
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri:
Zborul Blue Air ,
Aeroportul Internațional Sibiu ,
Tribunalul Bucureşti ,
Cluj Napoca ,
Ioan Cindrea ,
Consiliului Județean ,
Târgu Mureș ,
Consiliului Județean Sibiu ,
Air Bucharest ,
Dornier Consulting ,
Max Boegl ,
În Sibiu ,
Aeroportul Sibiu ,
Martin Bottesch ,
Aeroportul Internaţional Cluj ,
Aeroportul Cluj ,
Aeroportului Târgu Mureș ,
Austrian Airlines ,
Liceul Teoretic Traian Vuia Re ,
Consiliul Județean Cluj ,
Aeroporturi Bucureşti ,
Conducerea Aeroportului Transi ,
Corendon Airlines ,
Mihail Poruţiu
Administrație
Telefon:
0724 605 815
Ultimele comentarii
Acum 59 minute
Dragan Cristina
Acum 1 oră
Emil
Acum 1 oră
Hermannstädter
Acum 1 oră
Valentino Versace
Acum 1 oră
John