Sâmbătă,
18.09.2021
Innorat
Acum
16°C

Linia de tramvai va fi desfiintata pana la Zoo. Tramvaiul va trece la Rasinari

Primarul Klaus Johannis a anunțat că linia de tramvai și tramvaiele aflate în prezent în concesiunea celor de la Tursib vor fi transferate comunei Rășinari, comună al cărei primar, Bucur Bogdan, a anunțat în mai multe rânduri disponibilitatea de a prelua acest mijloc de transport.
De la finele anului trecut, tramvaiele pe ruta Sibiu – Rășinari mai circulă doar în scop turistic sau cultural, cu ocazia spectacolelor de teatru care folosesc acest mijloc de transport drept spațiu de joc.
Transferul dintre Sibiu și Rășinari va fi însoțit și de scurtarea liniei, al cărei capăt va fi la Grădina Zoologică și nu în zona Cimitirului Municipal.
”Am aprobat un referat la Serviciului Patrimoniu care propune desființarea liniei de tramvai de la Tursib până la Grădina Zoologică. Restul liniei, împreună cu tramvaiele, le vom da gratuit comunei Rășinari”, a anunțat Johannis, care spune că detaliile transferului urmează a fi discutate.
Desființarea liniei de tramvai pe porțiunea amintită are drept rațiune, spune Johannis, simplificarea circulației în intersecțiile la nivel dintre străzile din Sibiu și linia de tramvai.
Primarul comunei Rășinari, Bucur Bogdan, a anunțat la începutul acestei primăveri că, cel mai probabil, tramvaiul va fi folosit tot în scop turistic și cultural. Iar pentru reabilitarea infrastructurii administrația din Rășinari intenționează să depună un proiect de atragere a unei finanțări europene.

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

37 comentarii

Florian

Acum 8 ani

Ce prostie!!! Peste tot in lume exista tendinta opusa - de a conecta mai bine centrul fata de zonele limitrofe. In Sibiu, totul este invers. Pacat ca nu a reusit Sibiul sa valorifice tramvaiul ca si o modalitate de a face naveta pentru cei care locuiesc in Rasinari, dar si ca o modalitate de a promova turismul pentru vizitatorii Sibiului care ar fi putut sa experimenteze foarte convenabil o zona super frumoasa din imprejurimile Sibiului.
Raspunde

Florin

Acum 8 ani

***www.facebook.com/SalvatiTramvaiulSibiuRasinari
Raspunde

callas

Acum 8 ani

imi aduc aminte ca acealsi primar propovaduia acum vreo 2 ani exact inversul: extinderea tramvaiului, mai bine zis reanimarea tramvaiului care aproape o suta de ani a facut servicii bune sibienilor, iar acum....traiasca \"masina mica\", ( vorba vine mica, ca mica nu mai e demult) freie Fahrt für freie Bürger!
Raspunde

buluc

Acum 8 ani

Da, l-a promovat, dar nimeni nu i-a agreeat ideea. Hai ca v-ati gasit alt motiv sa va luati de primar. Spor la treaba, mai bine!!
Raspunde

un sibian

Acum 8 ani

cu adevarat o mare tampenie!!! bagam bani in echipa de fotbal...si nu gasim bani pentru tramvai!!! si asta numai ca sa se poata muta Tursib-ul de pe calea Dumbravii...
Raspunde

marinica

Acum 8 ani

si uite asa mai scapam de un brend al SIBIULUI si nu din vina primarului ci celor care dealungu timpului sau luptat sal faca ineficent comunisti care au vrut cu orce pret s-a scoata SIBIU din contex si cu exemplele putem continua sibiu era nod de cale ferata pina in ani 70 acum prin grija partidului este ineficenta si lucrurile pot continua cu politiceni care sunt convins ca nu cunosc istoria SIBIULUI si nici nu ne reprezinta ne avind nici o legatura cu SIBIU
Raspunde

x

Acum 8 ani

din pacate nici primarul nu prea pune pret pe istoria orasului...defapt...face ceva pe ea. El a facut cu troleibuzul exact ce faceau comunistii in 70 cu tramvaiul. Eu cred ca acele lucruri care nu s au facut sub johannis se pot face in viitor de alti oameni DESCHISI DIALOGULUI!!!
Raspunde

eu

Acum 8 ani

Sibieni cretini care se cred \"in Germania\".Ciobanilor,luati exemplu de la Arad,Oradea...de Cluj n-are rost sa mai amintesc ca sunteti in urma cu 50 de ani.Mai toate orasele mari se extind prin zone metropolitane insa aici in urbea*** totul se restrange...
Raspunde

D.

Acum 8 ani

ce tampenie. dar si noi sibieni suntem de vina ca aceptam orice vrea primaru. poate ca un protest nu ar strica.
Raspunde

Eu

Acum 8 ani

Va ia rasinarenii tot ce ai mai frumos as mai destepti ca sibieni
Raspunde

adi iliut

Acum 8 ani

tramvaiul si linia pe care circula au fost ale rasinarenilor inca de la inceput.rasinarenii au fost cei care au muncit pe cate 2 kg de malai /zi pt introducerea liniei .o reparatie morala!
Raspunde

Alois

Acum 8 ani

Din 1970 tot scurtati linie de tramvai de ce nu scurtati liniei autobuzelor care e miros urit. In Europa moderne transport cu tramvaiul este ecologic si modern in Sibiu de 107 ani exista tramvai.
Raspunde

Lauren

Acum 8 ani

Subscriu cu Florian,este o mare prostie,,,cu siguranta exista interese oculte findca de prost nu are nimeni stofa si mai ales primarul, ar trebuii facut invers,conectarea suburbiilor cu centrul,cu urbea,noroc si spor la treaba. Vorbarie multa insa a fost reales cu nu stiu ce procent uluitor....reflexionati dragi SIBIENI
Raspunde

gura bate gurul

Acum 8 ani

bai astia care comentati numa, ziceti voi in ultimul an de cate ori ati fost cu tramvaiul?
Raspunde

NAE

Acum 8 ani

miroase a afacere cu microbuze si taxiuri .. face-ti un caca mare pe poteca .linia de tramvai ,este otel german de 120 ani . miroase a afacere de cale ferata [ sine ] la fiare vechi . in folosul primariei . deranjaza vilele din dumbrava , aprobate de oficialitati cu ochelari de sudura .
Raspunde

Silviu

Acum 8 ani

Presa sibiana este doar difuzorul iohannisului. Pacat. M-as fi asteptat la mai multe de la dl. Traian Deleanu. Exista o trecere peste calea ferata a tramvaiului, la legatura cu Valea Aurie (str. Ludos), ce se putea semnaliza acustic si luminos. Mai exista si bucla de intoarcere de la Cimitir. Asta sa-i fi incurcat pe piratii de pe ruta Sibiu - Rasinari? Arhaicul director al Tursib SA spunea ca se va realiza un studiu referitor la costurile pt. reabilitarea infrastructurii tramvaiului. Unde este studiul? In Dubai? Ce a cautat Adrian Popa in Dubai si pe banii cui a mers acolo??? Bine ca mai ramane macar o urma a ceea ce a insemnat tramvai sibian. Nimic nu e vesnic, deci nici palidul fuhrer local. Ne revedem in viitor cu tramvaiul si troleibuzul in Sibiu!
Raspunde

xxx

Acum 8 ani

ce ati votat asta aveti
Raspunde

siby

Acum 8 ani

Daca situatia era in Elvetia sau Germania, sunt sigur ca traseul se prelungea pana la Paltinis sau chiar pe Oncesti, insa asa este mai usor. La noi totul se reduce la minim sau dispare...NO COMMENT!
Raspunde

ANGHEL GRIGORE

Acum 8 ani

Tramvaiul este un mijloc de transport in comun,ecologic eficient si modern,necesar publicului calator.Costurile de intretinere si exploatare a tramvaiului sunt mult mai mici in comparatie cu alte mijloace de transport in comun,care functioneaza cu motorina.Ca drept dovada la ora actuala,multe orase din tara dar si orase importante din strainatate sunt interesate de achizitionarea tramvaielor fabricate la Arad si Bucuresti,spre a fi introduse in circulatie ca mijloc de transport al viitorului.Pacat ca la noi in Romania nu este promovat destul,acest mijloc de transport in comun,iar desfiintarea sau ideea desfiintarii lui ar fi o mare greseala.Sustin tramvaiul ca mijloc de transport in comun in Romania indiferent de orasul in care circula. ANGHEL GRIGORE. VATMAN LA RATP-PLOIESTI
Raspunde

Alois

Acum 8 ani

Dragi Sibieni, sa nu faceti aceasi prostie ce s-a intimplat la Brasov si la Constanta unde s-a desfintat tramvaiul tot din aceasi motive prostesc ca la Sibiu. Uitati-va la Ploiesti si acolo asa s-a intimplat in anii 70 s-a desfintat tramvaiul acum din nou are Ploiestiul tramvai.Faceti un apel la Uniunea Europeana unde poate asigura bani financiar pentru circulatia tramvaielor cum a facut si la Arad sau alte orase sau apelati catre comunitatea germana din diaspore sasii sibieni pt salvarea tramvaielor Hermannstadt Sibu Nagyszeben!
Raspunde

P

Acum 8 ani

10. Eu (IP 109.166.143.3) Va ia rasinarenii tot ce ai mai frumos as mai destepti ca sibieni (17:32:49) TRAVNVAIUL A FOST, ESTE SI VA FI AL RASINARULUI ... Se circula si acum cu tranvaiul daca tursibul il lasa sa circule, nu sa il tina in garaj si sa il umple de balarii de la teatru
Raspunde

eu

Acum 8 ani

Logic ei scot tramvaiu si sa circulam cu autobuzu care are un program naspa.... ai cursuri de la 12 trebuie sa mergi de la 9... foarte frumos..bataie de joc
Raspunde

sibian

Acum 8 ani

Nu sunt normali! Ce idee tampita!Auzi sa desfintezi tramvaiul! Primul tramvai din ROMANIA! De mai mare jena! Imi aduc aminte cand eram mici de vechiul traseu al tramvaiului ....Ce vremuri erau...Pacat ca se distruge tot ceea ce este bun si frumos! Ramanem fara cuvinte!!!SOC pt sibieni!
Raspunde

anonim

Acum 8 ani

D/le gura bate gurul , te cate ori ai fost matale cu tramvaiul?
Raspunde

Alois

Acum 8 ani

Ce fel de intrebare de cite ori a fost matale cu tramvaiul? Scoateti autobuzul si v-a merege toti cu tramvaiul!!!
Raspunde

Ştefan

Acum 8 ani

1) Primul oraş din România cu tramvai nu a fost Sibiul, ci Timişoara, în iunie 1869. Apoi a urmat Oradea. În Vechiul Regat (Români acelor vremuri) primul oraş cu tramvai a fost Bucureştiul, în 1872, la câteva luni după Oradea. Sibiul a fost unul din ultimele oraşe care a introdus tramvaiul în perioada de dinainte de W.W. 1.; 2) La Ploieşti nu au fost niciodată tramvaie înainte de 1987! Înainte de W.W. 1 s-a dorit introducerea tramvaielor, dar a venit războiul şi proiectul a fost dat uitării. Cu toate că există locuitori care nu iubesc tramvaiul, la Ploieşti se pare că deocamdată tramvaiul va mai circula. 3) Klaunus Johannis vroia să fie Prim Sinistru. După ce că şi-a bătut joc de tramvai, vroia să vină şi la Bucureşti. Şi aşa nu avem destui siniştrii pe aici 4) Am fost cu tramvaiul pictat în 1997. Îmi pare rău că nu am mers şi cu troleibuezele de epocă. Mai există ceva din \"Marele Alb\" (troleibuzul elveţian \"F.B.W.\" 51GTr din 1960).
Raspunde

x

Acum 8 ani

mai exista. el zace in depou si probabil asteapta autogenul, daca nu v a fi salvat tot de niste elvetieni interesati. Troleibzul a fost distrus de Johannis acum urmeaza si tramvaiul. este trist ca a fost sfatuit de un anonim in transport...gigi popa si ...mai grav...ca a acceptat distrugerea transportului electric (tramvai, troleibuz). speram sa dispara acest om si sa castige altul cu mai multa deschidere. poate n 2016, asta daca nu l conving USListii sa candideze la presedintie, ei nemaiavand un prezidentiabil
Raspunde

Alois

Acum 8 ani

Daca as organiza un referendum cred ca tramvaiul primea 99% pentru introducerea ei in centru Sibiu pina la Rasinari cum era pe vremuri.Asa ceva sa distrugi ceva transport comun istoric ca tramvaiul Sibian numai ceausescu a facut cind vizita orasul in 1969 avea un plan secret sa distruga cladirile veche din centrul istoric impreuna cu tramvaiul pt a construi blocuri. Nu lasati sa desfinteaza nici o bucata din ultimul linie de tramvai mai ales intre Cimitirul Municipal -Dumbrava Zoo.
Raspunde

rosu

Acum 8 ani

Foarte multi destepti pe aici! Foarte bine ca am scapat de cablurile aeriene, Clujul si Aradul, de exemplu, arata ca niste orase din India. In occident se circula tot mai mult cu autobuze pe gaz. Transportul pe curent nu este mai ecologic, doar ca teava de esapament se afla in alta parte.
Raspunde

Alois

Acum 8 ani

D-nul Rosu,aici e vorba de a nu distruge o istorie frumoasa daca tie nu-ti place tramvaiul imi pare rau dar sa stii ca generatia viitoare v-a condamna prostia voastra ce faceti aztazi.Daca va uitati pozele vechi a orasului Sibiu cu tramvaiul si facem diferente ce-i de azi cu autobuzul, care are si miros urit si un specialist decide ca tramvaiul e mult mai frumos si ecologic. Dute citeva zile in Elvetia sa vezi acolo nu numai orasele au tramvai si in satele circula cu tramvaiul.
Raspunde

pt. Alois

Acum 8 ani

In Elvetia, tramvaiele nu au fost abandonate niciodata. La fel in celelalte orase cu tramvai. Da-mi un exemplu, in care un oras a introdus tramvaiul de curand. Deja apar probleme in intersectii simple, doar cu automobilisti. Daca ma gandesc, ca la capatul Bulevardului Victoriei sa mai fie si intersectie cu tramvaiul, doamne feresete..
Raspunde

nae

Acum 8 ani

tramvaiul este silentios ..dar zgirie vilele bastanilor din padure .trebuie sa de-a prioritate la tramvai ..cu troleul agata balcoanele vilelor ,aprobate de primarie ..si funtionari cu certificate de handicapati ..caci acolo este locul lui ..bravo ...s-a mutat socola in dumbrava ..
Raspunde

valentin

Acum 8 ani

in varianta de transport troleibuz / tramvai nu exista avantajul devierilor de traseu, in caz de \"interventii\" pe strazile pe care ele circula
Raspunde

valentin

Acum 8 ani

sustin pastrarea si chiar dezvoltarea transportului cu tramvaiul, chiar si in forma actuala, chiar si numai in scop de \"atractie turistica\"; exista solutii sa functioneze si tramvaiul si sa fie si banda de circulatie auto in acelasi timp; trebuie numai fonduri (si am inteles ca se pot obtine finantari europene) si vointa ... a, si sa nu existe interese ascunse !
Raspunde

pt. Valentin

Acum 8 ani

Valentine, de ce latri fara rost? In cazul unor devieri, troleibuzele circula cu ajutorul motorului auxiliar. Iar retelele de transport cu troleibuz si tramvai se dezvolta in baza unor proiecte minutios realizate, nu ca traseele inventate pe genunchii pensionarului Adrian Popa, patron de firma de scoala de soferi cu autobuzul, mancator de motorina.
Raspunde

Q10

Acum 8 ani

zic ca triunghiul de la cimitir este f.necesar si nu trebuie distrus,inlocuirea actualelor sine cu altele de la cfr. de pe tronsonul Copsa Mica-Micasasa si cu ecartamentul lor(lat) si ducerea tramvaiului prin Santa pana la statia teleferic din Paltinis sau inlocuirea tramvaiului cu tren linie mocanita cu tractiune minidiesel.
Raspunde

adrian

Acum 7 ani

Ce pacat Sint nascut in Sibiul anilor \'58 si ma gandesc cu nostalgie la excursiile facute cu bunicul la Rasinari si Gusterita . Mergem cu tranvaiul acela demodat si zgomotos , cu banci de lemn \'\'care facea cruce\'\' din loc in loc. Priveam atunci cu interes si in lumina celor 5-6 anisori fiecatre manevra a vatmanului Totusi este bine ca primaria din Rasinari ce va ocupa din ce a ramas .
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus