Mai bine de șapte kilometri de autostradă din tronsonul IV al autostrăzii Sibiu – Orăștie au fost acoperiți cu asfalt. Pe celălalt tronson care traversează teritoriul județului Sibiu, cel cu numărul III, viaductul lung de un kilometru și cu o înălțime maximă de 74 de metri a fost ”acoperit” deja pe jumătate de structurile metalice. Pentru vremea rece care se apropie, constructorii pregătesc corturi și aeroterme.
Una dintre cele mai spectaculoase lucrări de pe tronsoanele III și IV este viaductul de la Aciliu. Aici, toți cei 12 piloni au fost finalizați, iar podul a fost împins până aproape de jumătatea viaductului. Operațiunea este una complexă: podul este asamblat la baza viaductului, din travee lungi de câte 12 metri. Odată sudate, traveele sunt împinse pe pilonii finalizați acum.
”În această zonă planurile sunt de a termina lucrul în cursul acestui an. Până la jumătatea lunii noiembrie sperăm să terminăm de împins podul, pentru ca apoi să înceapă lucrările necesare supra-betonării”, au declarat reprezentanții ai consultanților de la Colini pentru Turnul Sfatului.
Potrivit acestora, pentru a termina lucrul la ceea ce va fi cel mai înalt viaduct din România, vor fi necesare lucrări și la temperaturi exterioare care, în mod normal, nu ar permite turnarea betoanelor, de exemplu. ”Pe viaduct vor fi montate corturi mari, în care vor fi aduse aeroterme. Este singura o soluție care ne permite să lucrăm indiferente de vreme”.
Pe tronsonul III, italienii de la Impregilio și firmele subcontractate se apropie de finalizarea altor poduri de pe traseu. De asemenea, în zonele unde terasamentul a fost finalizat a început și așternerea asfaltului. Lotul III (care pornește din zona lacurilor de la Săcel până la limita cu județul Alba) al autostrăzii măsoară 22 de kilometri, iar valoarea lucrărilor este de 604 milioane de lei.
Primul viaduct terminat
Tot de o lucrare complexă au parte și constructorii de pe lotul IV, Euroconstruct Trading – Astaldi, în zona dealului dintre Cristian și Săcel. Viaductul dinspre Săcel este aproape de finalizare, urmând să se lucreze la suprabetonare. ”Partea de suprastructură a acelui viaduct a fost terminată. Iar galeria artificială (tunelul – n.r.) este finalizat în proporție de 30%”, spune Sorin Scarlat, directorul adjunct al asocierii care execută lotul IV al autostrăzii Sibiu – Orăștie. ”Sunt două chestiuni mari și late care ne-ar putea încetini ritmul lucrărilor: finanțarea și vremea. Până acum nu au fost probleme din nicio parte”, asigură Sorin Scarlat.
Potrivit lui, a fost așternut asfalt pe aproximativ șapte kilometri de autostradă, din totalul de 16,7 km. Straturile de uzură vor fi așternute abia anul viitor.
Autostradă până la Nădlac, doar din 2016
Cele patru tronsoane ale autostrăzii Sibiu – Orăștie, care are o lungime totală de 82,07 km, au ca termen de finalizare luna aprilie a anului viitor. Chiar dacă termenul nu va putea fi respectat pe toate tronsoanele, șansele care lucrările să fie încheiate anul viitor sunt destul de mari, apreciază consultanții. De la Orăștie la Deva, autostrada de 32 de km ar trebui să fie dată în folosință în februarie anul viitor, iar estimările de până acum arată că întârzierile nu vor fi semnificative. De la Deva la Lugoj, însă, lucrările nu au început încă, iar termenul de finalizare estimat de autorități pentru această porțiune este abia 2016.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 477
Ultimele comentarii
Acum 13 ore
R
Acum 13 ore
Emil
Acum 14 ore
Newman
Acum 14 ore
Newman
Acum 14 ore
C