Pentru că au dispărut materiale de construcție de aproximativ 500 de mii de euro, constructorii austrieci de la Strabag au decis să nu mai plătească facturile emise de o serie de transportatori angajați pentru lucrările de reabilitare a DN 14, Sibiu – Mediaș – Sighișoara. ”Suntem aproximativ 40 și avem de încasat aproape un milion de euro, pentru facturile emise din noiembrie anul trecut. E munca noastră, recunoscută prin faptul că facturile au fost primite”, a declarat unul dintre reprezentanții firmelor de transport angajate de către Strabag, antreprenorul general al reabilitării DN 14.
Reprezentanții a aproximativ 20 de astfel de societăți (foto) au venit, în dimineața zilei de azi, la birourile Strabag pentru a solicita plata facturilor emise. Accesul lor a fost însă blocat de angajații firmelor de pază. ”Ne-au propus să scădem 30% din facturi, pentru a-și acoperi ei paguba. Ei zic că toată lumea a furat și că ar avea dovezi. Dar ce vină avem noi că ei nu și-au măsurat materialele. Noi am muncit pentru acei bani”, au mai declarat reprezentanții firmelor de transport. Acestea sunt din Sibiu, Vrancea, Maramureș și Buzău, contractate de Strabag AG să transporte cu utilajele proprii materiale de construcție (piatră spartă, balast, asfalt etc), în cadrul lucrărilor de reabilitare a DN 14.
Cine scapă de anchetele poliției primește banii
Reprezentanții firmei Strabag spun că nu e vorba de 40 de firme neplătite, ci de mai puțin de jumătate. Ai căror reprezentanți sunt bănuiți că au sustras materiale de construcție, valorificate în alte părți. ”Avem declarațiile unor șoferi că au fost implicați în furturi. Am făcut plângeri la poliție, din toamna anului trecut. Sunt niște transportatori pe care îi bănuim a fi implicați în furturi”, spune Cornel Ziman, manager economic de proiect din cadrul Strabag. El spune că blocarea plăților către transportatorii bănuiți este ”un mod de a recupera prejudiciul”, prejudiciu aproximat la 500.000 de euro. Sumă pe care o calculează și ca fiind aproximativ valoarea totală a facturilor neachitate către transportatori.
”Noi, de la începerea lucrărilor, am făcut plăți totale de 13 milioane de lei pentru serviciile de transport. Bineînțeles că mai avem nevoie de transportatori”, arată Ziman. Potrivit lui, după finalizarea anchetelor poliției, cei nevinovați își vor încasa sumele restante.
Șantier fără pază
Întrebat dacă aceste furturi nu au putut fi prevenit de către responsabilii de gestionarea materialelor de construcție, Cornel Ziman a motivat că metodele de furat au fost ”ingenioase”.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Cornel Ziman
Vizualizari: 852
Ultimele comentarii
Acum 38 minute
MB
Acum 41 minute
Claudiu
Acum 42 minute
Liberal autentic
Acum 44 minute
Neli Oproiu
Acum 45 minute
Bobo