Transportatorii care au protestat public, la finalul lunii februarie, cerând banii blocați de Strabag până la soluționarea cercetărilor în cazul furturilor de materiale de construcție, și-au primit sumele restante. Și au mai primit ceva: rezilierea contractelor.
Micul scandal stârnit de o parte din transportatorii angajați pe șantierul reabilitării DN14, Sibiu – Mediaș – Sighișoara (unde Strabag AG este antreprenor general) s-a încheiat zilele trecute. Deja aproape toate firmele care reclamau faptul că de mai bine de două luni nu și-au primit banii pe serviciile prestate au încasat facturile restante, în cea mai mare parte. Doar că, odată cu reînceperea lucrului pe șantier, Strabag a renunțat la serviciile acestora. ”Pentru firmele mari nu este mare lucru. Dar pentru noi, cei mai mici, este destul de greu că am pierdut aceste contracte. O să ne găsim noi altele, nu e vorbă, dar e păcat ca la noi în județ să angajeze firme din alte părți”, s-a plâns acum unul dintre transportatorii la serviciile căruia Strabag a renunțat. În locul firmelor care au lucrat anul trecut a fost adusă, acum, una singură, din Capitală.
”Cine a furat?”
Aproximativ jumătate de milion de euro este valoarea materialelor de construcție care au dispărut, anul trecut, de pe șantierul reabilitării DN14. Conducerea Strabag a fost informată că vinovați de aceste sustrageri de materiale sunt o parte din firmele de transport angajate pe șantier, drept urmare plata către aceste firme a fost întreruptă până la soluționarea plângerilor depuse la poliție. Autoritățile, însă, se dovedesc neputincioase. ”Cei de la poliție au solicitat celor de la Strabag detalii despre furturi, pe care nu aveau cum să le afle. Cum ar fi de unde s-a furat, unde au fost duse materialele și așa mai departe. Nu cred că cercetările vor duce la vreun rezultat”, au declarat surse oficiale.
Războiul declarațiilor care au urmat depunerii de sesizări la poliție a ajuns inclusiv la conducerea centrală a Strabag, căreia i-a fost atrasă atenția asupra faptului că ”accesul la contracte se făcea pe bază de șpăgi” date unora din decidenții companiei austriece. Într-o scrisoare trimisă conducerii Strabag, o parte din transportatori recunoșteau furturile de pe șantier, dar arătau că banii încasați pe materialele sustrase și vândute nu ajungeau la ei.
Transportatorii încearcă și așa
Interesant este că, deși cei de la Strabag au angajat firma din București pentru a ”scăpa” de cele din Sibiu, compania adusă din capitală se pare că a acceptat să subcontracteze, la rându-i, o parte din lucrări. Așa se face că, pe șantierul unde lucrările au reînceput, o parte din camioane sunt ale celor acuzați, la începutul acestui an, de furturi.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro
Ultimele comentarii
Acum 49 minute
Ombladon
Acum 1 oră
Paganini
Acum 1 oră
Didulescu
Acum 1 oră
Mioara
Acum 1 oră
Andrei