Joi,
27.11.2025
Light Intensity Drizzle
Acum
6°C

Ce-au semnat Johannis si Gal: memorandum pentru IEnergymetrics si E-mobile

IEnergymetrics este un sistem de ”contorizare inteligentă” care să ajute sibienii în reducerea consumului de energie, iar E-mobile este un modul ce are rolul de a ușura trecerea șoferilor sibieni de la mașinile cu motoare cu combustie internă la unele cu motor electric. Cei doi termeni mai sus enumerați sunt doar două dintre modulele cuprinse în memorandumul pe care primarul Sibiului l-a semnat cu președintele Centrului Român al Energiei. Scopul acestui document este implementarea proiectului Smart City Sibiu, care – deocamdată – are o valoare a investițiilor aproximată la 30 de milioane de euro.
”Proiectul Smart City Sibiu are drept scop promovarea unor soluţii inteligente de producere şi utilizare a energiei precum şi gestionarea eficientă a consumului de energie electrică şi termică într-o zonă a municipiului Sibiu care va fi selectată”, se arată într-un comunicat al Primăriei Sibiu.
Printre modulele tehnice ale memorandumului mai intră și cele care fac referire la transformarea clădirilor în unele eficiente energetic, concept care include inclusiv folosirea de energii regenerabile ca sursă de alimentare.” Cogenerarea şi eficienţa iluminatului public sunt de asemenea componente introduse în proiect”, se mai arată în comunicatul Primăriei.

 

  • Memorandumul pune bazele colaborării în cadrul acestui proiect ambiţios pe care Sibiul îl abordează, dorind să evolueze şi în acest domeniu foarte puţin cunoscut încă în România. Acest document este cel care fundamentează parteneriatul, detaliile urmând să fie definite prin intermediul unor documentaţii tehnice ulterioare”, comunicat Primăria Sibiu

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

15 comentarii

lol

Acum 12 ani

frectie cu spirt la un picior de lemn!
Raspunde

unu\'

Acum 12 ani

Sper ca Iohannis s-a dus la intilnire cu bicicleta nu cu BMW-ul,nu de alta da\' daca-l contoriza Gal,era jale!Ca tot veni vorba,BMW-ul tot cu numar de Bucuresti e?Tot la Vanghelie se plateste impozitul?
Raspunde

@lol & @unu\'

Acum 12 ani

Stiu ca nu o sa cititi ce scriu, dar: sunteti niste mari boi (vite daca sunteti de sex F), habar nu aveti de nimic, scieti niste comentarii doar ca sa va aflati in treaba, probabil sunteti niste ratati impotenti. si retarzi pe deasupra...
Raspunde

@ papagalul cu IP 109.100.149.76

Acum 12 ani

mama ta este tzigan ?
Raspunde

sibian

Acum 12 ani

Inteligenta medie in tari precum Germania si Olanda este de 107, in timp ce in tari precum Bulgaria, Romania, Turcia si Serbia este numai de 89.......... Nu se poate trai decat prost, acolo unde prostia conduce.
Raspunde

pentru sibianul cu IQ subunitar

Acum 12 ani

Richard Lynn , Profesor Emerit la Universitatea din Ulster, Irlanda este un om de stinta in mediile academice si recunoscut in Psihologie prin numeroase studii cit si in lucrarile publicate avind ca subiect inteligenta .In studiile sale, pe parcursul a 30 ani el arata ca un om normal are un IQ variind intre 85 si 105, iar in ce priveste media pe Europa coeficientul este de 100. Conform studiului realizat de Profesorul Lynn rezulta ca cei mai inteligenti in Europa sunt germanii cu un IQ de 107 in medie, la acelasi nivel cu olandezii. Serbia si Muntenegru se afla la polul opus cu 89 urmate de Turcia ce se afla la 90. Romanii si bulgarii au in medie un IQ de 94 sub media Europeana coeficient la egalitate cu Franta, o tara latina . ETC ETC ETC
Raspunde

tot pentru sibianul cu IQ subunitar

Acum 12 ani

Un studiu discutabil. Un chinez \"mediu\" este la fel de istet ca un italian \"mediu\" ? Sau ca un irlandez \"mediu\" ? Sau ca un german \"mediu\" ? Sau ca un argentinian \"mediu\" ? Si tot asa poti face comparatii pe etnii sau pe ce vrea muschiul tau. Nu poti sa evidentiezi pe nimeni (altminteri ai gresi), omul \"mediu\" este aproximativ la fel peste tot in lume. Omul \"mediu\" este un MEDIOCRU !!!! Si mediocrii sunt cei care alcatuiesc majoritatea intr-o populatie. Trist, dar mediocrii sunt cei care decid intr-o democratie.
Raspunde

siby

Acum 12 ani

ok, totul spre bine, dar de ce nu se monteaza totusi pe strazi mult discutatele lampi cu LED-uri care economisesc cu 75% energia? Intai montam pe toate strazile reabilitate lampile clasice si apoi peste 2-3 ani schimbam totul.
Raspunde

x

Acum 12 ani

Ce a mai mare crima este desfiintarea transportului electric. Exista troleibuze care consuma energia atunci cnd accelereaza, dar imediat ce troleibuzul merge din inertie motorul arunca inapoi in retea curent produs de troleibuz in acel moment: mai simplu spus acest element se numeste chopper (la troleibuze/tramvaie). Cum Sibiul nu a permis prin sistematizare introducerea tramvaiului (adica Bulevarde late) se putea moderniza sistemul de troleibuz cu fonduri UE care existau pentru asa ceva. Cu niste troleibuze cat de cat moderne (adica chopper, decuplare automata de la retea si independenta de curent la nevoie-exista asa ceva) eu cred ca s-ar fi putut moderniza cu adevarat transportul in sibiu si mai mult s-ar fi putut face mai atractiv. Eu nu voi sustine niciodata niste gioarse de autobuze mai nou si second hand. asta ar fi fost un inceput
Raspunde

E

Acum 12 ani

Domnule x te-ai interesat cumva cat e pretul unui troleibuz ? Multi vorbesc, putini pricep !
Raspunde

margelatu

Acum 12 ani

am auzit ca la intilnire s-a dus cu audi 4
Raspunde

callas

Acum 12 ani

concret, cum? ce? unde? in spatiul privat : lampi, aparate, sobe, cratite economice, calorifere performante, le dau gratis si pe urma ii controleaza , le masoara consumul, etc.? nu cred! Tot restul de energie recuperativa e inca f. scumpa si renteaza numai la proiecte mari care (inca) sunt in mana statului, orasului, etc. Panouri solare, forari pentru geotermie, afaceri private prea scumpe pentru particulari dar rentabile pentru scoli, piscina, primarie, acolo da, dar nu eoliene la Paltinis. 9x are f. multa dreptate, dar desfiintarea troleibuzelor a fost afacerea lui Carabulea sa-si plaseze autobuzele dupa ce a trecut boom-ul de saraci care se duceau in vest cu firma lui. Iar un troleibuz, un tramvai, sunt investitii pe lunga durata, pentru tramvai ar fi avut si fonduri europene si ar fi readus Sibiului istoric ceva din farmecul de pe vremuri. Automobilele electrice sunt inca si in vest \"zukunftsmusik\", bicicleta electrica insa e f. raspandita...Marii consumatori de energie pot fi educati si dirijati, omul de rand inca nu.
Raspunde

Dan

Acum 12 ani

Pentru E; pretul total ( investitie, exploatare plus depoluare ) a unui mijloc de transport electric ( troleibuz si tramvai ) este net inferior, pe o perioada lunga de timp fata de un mijloc de transport pe hidrocarburi. Multi vad putini pricep!
Raspunde

Alex

Acum 12 ani

Mare pacat ca s-au desfintat trolebuzele sa speram ca apar din nou autobuzele nepoluante
Raspunde

x

Acum 12 ani

@E: crede ma ca stiu foarte bine: costul unui troleibuz este mult mai ridicat fata de autobuz. Tramvaiul este pe locul 1. Insa daca ai o infrastructura nu o distrugi. 2. Puteam achizitiona troleibuze moederne care sa aiba si independenta fata de retea cu o durata de viata de 15-20 ani. Un mijloc de transport care are si o infrastructura aferenta lui (linie tramvai/retea de troleibuz) se gaseste intr-un oras metropola. Noi am ajuns un prafuit oras provinical. Troleibuzele s-au desfiintat ca-l deranjau pe Popa, acest Becali al transportului in comun. S-a terminat si cu tramvaiul. In schimb avem autobuze second hand la greu si culmea, articulate, desi Sibiul \"nu mai avea nevoie de articulate\"
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus