Marți,
25.11.2025
Cer Senin
Acum
3°C

I’Velo s-a redeschis. Johannis: bicicleta, un mijloc de transport care castiga teren

Centrul de închiriere „I’Velo”, amplasat  la Cazarma 90, a fost deschis oficial miercuri, 10 aprilie. Sibienii dornici de mișcare pot alege, pentru cel de-al doilea an consecutiv, să închirieze una din cele 80 de biciclete propuse de „I’Velo”.

Proiectul își păstrează modalitatea de închiriere de anul trecut, dar și componența gratuită a programului. Tinerii sub 16 ani și pensionarii au posibilitatea de a închiria bicicletele gratuit pe baza carnetului de elev, respectiv a talonului de pensie.

De asemenea, „I’Velo” ofera în continuare posibilitatea de a rezerva online bicicletele. Se pot închiria un număr maxim de trei biciclete, de pe site-ul ivelo.ro

În luna aprilie, bicicletele pot fi închiriate de luni până vineri, între orele 11 şi 20, cu buletinul. Sâmbăta şi duminica, închirierea este posibilă între 10:00 și 20:00.

 Pentru că ziua se mărește, în luna mai bicicletele pot fi închiriate între orele 11 şi 21, în timpul săptămânii, în timp ce în week-end programul este între orele 10 şi 21.

Pentru lunile de vară, centrul de închirieri a pregătit următorul program: în timpul săptămânii, între orele 11:00 şi 22:00, iar week-end între orele 10 şi 22.

Închirierea unei biciclete poate fi făcută fie cu ora, fie pentru întreaga zi. O oră costă 3 lei, în timp ce pentru a închiria o bicicletă pentru o zi întreagă prețul este de 15 lei.

 

Johannis: vom mai face piste pentru biciclete!

Primarul Sibiului, Klaus Johannis, spune, referindu-se la proiectul „I’Velo”, că este unul binevenit. În plus, edilul a ținut să precizeze că Municipalitatea va continua procesul de creare a pistelor pentru biciclete. Mă bucur că Asociația Green Revolution continuă un proiect care a fost apreciat deopotrivă de sibieni, dar și de turiști. Primăria Sibiu a fost alături de organizatori și în proiectul de anul trecut și este încântată să poată sprijini organizatorii și în 2013. Este important pentru noi să promovăm mijloace de transport alternative, mai puțin poluante și cu avantaje clare din punct de vedere al sănătății. De aceea în ultimii trei ani am creat peste 55 de km de pistă pentru biciclete, iar anul acesta este planificată marcarea a încă 15 km. Cu toate că nu avem o numărătoare clară a biciclistilor care utilizează pistele, avem totuși informații care arată clar o creștere a nivelului de utilizare a acestora, semn că bicicleta este un mijloc de transport care câștigă teren”, a declarat Klaus Iohannis cu prilejul redeschiderii centrului I'Velo la Sibiu.

„I'Velo” este cel mai important proiect de bike-sharing din Romania si are, potrivit inițiatorilor, ca misiune „introducerea graduală a bicicletei în peisajul vieții urbane, atât pentru recreere cât și ca mijloc de transport alternativ, sănătos, cu impact minim asupra mediului”

 Programul „I’Velo” este inițiat de Raiffeisen Bank și Green Revolution și se desfășoară sub patronajul Ministerului Mediului și Pădurilor, cu sprijinul primăriilor din București, Timișoara, Brașov, Sibiu, Iași și Constanta, precum și al Administrației Lacuri, Parcuri și Agrement București.

foto> arhivă

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

16 comentarii

joseph

Acum 12 ani

Castiga, da, mai ales in sensurile giratorii!
Raspunde

lol

Acum 12 ani

Da, da, bicicleta castiga teren, castiga cate un teren asfaltat sub un camion in klausengiratoriensstrase si in final 2 metri patrati teren afanat la cimitir!
Raspunde

x

Acum 12 ani

Hai sa nu mai tot dezbatem problema acesui incident. giratoriile ar trebui vopsite altfel iar benziile de asemenea respectate.
Raspunde

dan

Acum 12 ani

ma multe piste pt biciclisti, sa aiba handicapatii locuri noi de parcare
Raspunde

lol

Acum 12 ani

In loc sa gasesti solutii concrete ca sa nu se mai produca accidente cu biciclisti decedati, tu insisti sa faci mai multe piste de biciclete pe carosabil. Avea dreptate Lovinescu: doar boul este consecvent!
Raspunde

piste

Acum 12 ani

Este bine că se fac aceste piste, dar primăria poate ar trebui să facă o campanie publică de infomare cu privire la existenţa bicicliştilor şi a pistelor. Şi poate şi o campanie de consiliere a bicicliştilor cu privire la regulile care trebuie respectate în trafic.
Raspunde

tot despre piste

Acum 12 ani

O solutie concreta este chiar marcajul acestor piste destinate exclusiv bicicletelor. Inainte de marcajul acestora putea spune ca imparti carosabilul cu biciclistii acum nu mai poti spune. Tu ca sofer calcand acea pista esti in afara partii carosabile. O alta solutie concreta ar fi marirea spatiului alocat pistelor, apropo accidentul nu a avut nici o legatura cu pistele si marcajul acestora. In locul producerii accidentului nu e marcata nici o pista. O a treia solutie concreta este limitarea accesului autovehiculelor, acesta facandu-se pe baza de cartele platite in zonele centrale. O a patra ar fi marirea taxelor pentru stationarea autovehiculelor ceva in gen 1 euro/ora, iar de la a doua ora 2euro/ora pentru zona centrala. Eu asa propun...tu ce zici lol?
Raspunde

lol

Acum 12 ani

Limitare accesului auto in zona centrala sau taxe suplimentare pentru stationare ar reprezenta un abuz, ingradirea dreptului de libera circulatie pe criterii financiare. Nu toti au banii domnului primar, care oricum nu respecta reguluile de circulatie si parcheaza cu nesimtire in Piata Mare!
Raspunde

tot despre piste

Acum 12 ani

Pai nu e limitarea accesului e o taxa pentru promovare sa zicem. Platesti si intri, asta daca vrei cu masina pe jos sau cu bicla e liber. In Mamaia a fost la un moment dat, asta ca sa dau exemple de la noi. In Pisa mai e asa...adica pana la turn nu intri asa cum crezi tu. Si in bazar daca vrei cu masina platesti.
Raspunde

tot despre piste

Acum 12 ani

Iar asta cu ingradirea dreptului de circulatie pe criterii financiare cred ca e cel mai bun argument. Eu as vrea sa merg cu bicla prin Peru. Tu stii ce ma opreste de fapt? Ca e pe criterii finaciare.
Raspunde

ovidiu

Acum 12 ani

Si cu ce-i de vina primarul si primaria ca noi nu stim sa circulam pe strazi regulamentar si civilizat? Vad ca o tineti tot pe a voastra. Avem treceri de pietoni dar tot avem insi care trec pe unde le taie capul, avem linii continue, dublu continue dar tot avem destepti care le incalca, avem piste de biciclete dar tot avem insi care merg in paralel cu ele, ba pe trotuar ba pe carosabil. Ce vreau sa spun, liniile si benzile au fost inventate pentru a ne ajuta in trafic pe toti, nesimtitii tot le vor incalca. Totul tine de respect, totul.
Raspunde

VM

Acum 12 ani

exemplul cel mai tare este cel personal ,,,ar trebui ca si d-ul primar sa se deplaseze pe jos sau cu bicicleta ,,,este sanatos si exemplu este convingator atunci pentru co-cetateni ,,,si mediul este mai putin poluat
Raspunde

VM

Acum 12 ani

exemplul cel mai tare este cel personal ,,,ar trebui ca si d-ul primar sa se deplaseze pe jos sau cu bicicleta ,,,este sanatos si exemplu este convingator atunci pentru co-cetateni ,,,si mediul este mai putin poluat
Raspunde

Ehe

Acum 12 ani

...multe ar fi bine, dar ideea asta cu mersul pe jos, pe bicla sau chiar cu autobuzul electric nu s-a propagat inca in toate mediile si categoriile culturale orasenesti. Probabil si din cauza lipsei performantei intrinseci si extrinseci.
Raspunde

tSIRsVfXZB

Acum 11 ani

mai bine l-ai reduce de tot, inndfereit cat de greu e. eu acum iau pastile pentru tensiune mare din cauza colei. anul trecut in vara am cazut urat de tot in patima colei si consumam 4l pe zi de coke diet. inainte de craciun ajunsesem sa dorm 4 ore maxim pe zi (2 noaptea, 2 ziua). iar coke diet e cea mai periculoasa, contine cea mai multa cafeina (4l era echivalentul a 7,5 cafele).indiferent cat de penale mi se pareau sfaturile care le primeam, am ignorat complet si am muscat-o, iar acum trebuie sa iau pastile timp de jumate de an sa-mi reglez inapoi tensiunea. 0 0
Raspunde

gFuBDf2ZU

Acum 11 ani

The inquiry subsequently becomes QuotesChimp: Who should tolerate the load of reduction; in other words, that needs to cover? Without policy contract, if your home burns up down, you should spend to reconstruct. In the event that you drop case, you have to cover the judgement (not forgetting the attorneys). Therefore should your pocketbook, in the event your appendix should emerge.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus