Miercuri,
20.08.2025
Parțial Noros
Acum
13°C

Proiect PNL: anularea taxei de mediu si introducerea ei in pretul combustibililor

 

Senatorii PNL Bihor Valeriu Boeriu şi Cristian Bodea au depus un proiect de lege pentru eliminarea timbrului de mediu şi transformarea lui în taxă de poluare care să fie inclusă în preţul combustibililor, la valoarea de un ban pe fiecare litru de carburant. Cei doi senatori au depus iniţiativa marţi, la Biroul Permanent al Senatului. “Noi am pornit de la constatarea că taxa de poluare datorată de posesorii de autovehicule din România a cunoscut de-a lungul anilor mai multe variante, dar niciuna nu a fost bazată pe un principiu echitabil, şi anume cel de a plăti în funcţie de cât poluezi, adică de cât circuli", a declarat corespondentului Mediafax senatorul Cristian Bodea.
Potrivit acestuia, prin iniţiativa legislativă înregistrată la Senat cei doi autori urmăresc "abrogarea taxei de mediu, care moşteneşte aceleaşi probleme ca şi formele precedente ale taxei şi este la fel de vulnerabilă în faţa proceselor de despăgubire, precum şi instituirea unei taxe de poluare de un ban pe litrul de combustibil (indiferent că este vorba despre benzină, motorină sau gaz petrolier lichefiat), fapt care ar asigura o colectare pe măsura poluării, conform principiului poulezi doar cât circuli".
Senatorul Cristian Bodea a spus că şi cheltuirea banilor colectaţi în acest fel, prin includerea taxei de poluare în preţul combustibililor, ar fi mai uşor de controlat, iar destinaţia lor ar fi exclusiv pentru împăduriri.
"Sumele colectate în acest fel vor merge doar în Fondul de Ameliorare pentru Împăduriri, astfel că vom avea o destinaţie clară şi ne vom asigura că banii sunt folosiţi cu adevărat şi numai pentru compensarea efectelor poluării, deoarece ministerul care va avea în subordine pădurile va fi obligat, tot prin iniţiativa noastră, dacă ea va fi adoptată, să prezinte anual un raport cu privire la sumele colectate şi la modul de folosire, impunând astfel o responsabilizare a factorilor de decizie din domeniu şi o transparenţă totală în cheltuirea banilor", a adăugat senatorul Cristian Bodea.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

9 comentarii

K.Samuel

Acum 12 ani

Nu este o formula fericita, pentru nu face diferenta intre gradul de poluare a vehiculelor. Cu alte cuvinte, daca am o masina hibrid sau una cu o eliminare redusa de noxe, platesc acceasi taxa cu un mare poluant cum sunt motoarele non-euro sau camioanele vechi.<br><br>Nu stiu ce este atat de complicat si de ce nu adopta exact modelul german, unde taxa de poluare se regaseste in impozitul anual si este strict legata de gradul de eliminare a CO2-ului, inmultit cu un coeficient al gradului de eliminare si capacitatea cilindrica. <br><br>Deci, daca la un motor de 1,6 elimini 150g CO2/km platesti sa zicem 100 de euro, dar la un motor de 3,0 litri care emite tot 150g/km platesti sa zicem un 80 de euro pentru ca ai un motor mai curat, mai putin poluant raportat la capacitatea cilindrica a masinii. Mi se pare o formula cat se poate de logica si simpla.
Raspunde

logic si simpl

Acum 12 ani

Depinde in primul rand de nr km!
Raspunde

@K.Samuel

Acum 12 ani

Ala cu hibrid plateste mai putin decat ala cu non euro pentru simplul motiv ca are un consum mult mai mic de combustibil. Deci intr-o luna ala cu non euro baga mai multa benzina, deci plateste mai mult. Ce zici tu cu modelul german, nu e prea fair, ca poate ala cu motor de 3000 iasa de 3 ori pe an cu ea la plimbare. In orice caz, oricare din variante tot e mai buna decat ce a fost, sau este acum,
Raspunde

siby

Acum 12 ani

Este mult mai corect ca taxa de mediu sa fie in pretul combustibilului dar si inclusa intr-un anumit procent in impozitul anual in functie de tipul motorului (capacitate, norma Euro,...). Cine circula mult si polueaza sa plateasca mai mult! deasemenea ar trebui ca si taxa de drum sa fie inclusa in pretul combustibilului pe acelasi principiu!!! Dar din pacate totul in Romania este neconform cu normalul si de aceea suntem unde suntem....pacat...
Raspunde

ToTo

Acum 12 ani

ESTE CLAR TREBUIE ELIMINATA ACEASTA TAXA, iar pentru masinile poluante ar trebui instituit un spor NORMAL SI NU UNUL EXAGERAT al impozitului, mai mult ar trebui revizuit si impozitul exorbitant ptr masinile de peste 2 litrii. Nu mi se pare normal sa platesc pt 2,2 litrii de 10 ORI MAI MULT DECAT PENTRU O MASINA SIMILARA DE 1,8 L.
Raspunde

un sibian

Acum 12 ani

eu am platit taxa de prima inmatriculare. DE CE sa mai platesc alte taxe si timbre??? mai ales daca sunt ascunse in pretul benzinei?!?!?! NU ESTE NORMAL CE SE INTAMPLA IN TARA ASTA!!! IAR CE TINE DE DEPUTATII AIA DOI, LE DAU FOC DACA II VAD LA FATZA!!! HUUUUUUUUUOOOOO
Raspunde

bla bla

Acum 12 ani

Si celor care au platit taxa li se v-a restitui suma platita plus dobanda.
Raspunde

ovidiu

Acum 12 ani

Romanii sunt atat de idioti incat ar fi de acord sa plateasca mai mult in timp. Daca tot este sa existe aceasta taxa sa fie dar pe modelul actual, o platesti odata. Modelul german nu-i bun la noi pentru ca acolo impozitul se calculeaza in functie de capacitate si vechimea masinii, impozitul creste odata cu vechimea, de aceea la ei parcul auto este mereu innoit, in general. Integrata in impozit sau in pretul carburantului, in ambele situatii in timp, suma platita va fi enorma. Mai bine faci un efort, o platesti odata si se fini. As fi fost de acord cu oricare din varianta de mai sus, daca as fi vazut ca pana acum banii ar fi fost folositi cu cap si nu furati, adica un mediu curat si autostrazi.
Raspunde

adi

Acum 12 ani

este bine sa fie introdusa in pretul carburantului deoarece am dat o gramada de bani pe masina si am ajuns sa nu o mai pot inscrie din cauza acestei draconice taxe de asa zis mediu care de fapt nu are nik de aface cu mediu e adevarat ca odata cu introducerea in pretul benzinei nu va mai fi o taxa de mediu ci o taxa pe consum dar daca se insista pentru a colecta cit mai multi bani invocind aceasta aberatie e mai bn sa se bage in carburant si atunci vor plati si mopedele si motocicletele si drujbarii aeasta asa zisa taxa de mediu adica cum se abera mai inainte poluatoru plateste cine arde benzina plateste cine nu nu
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus